Unconfigured Ad

Collapse

Heli nr 2...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nsandem
    • Jul 2006
    • 51

Heli nr 2...

Hei til dere alle!

Har i dag en R50SE, men i løpet av xx tid kunne jeg tenkt meg en heli til.
    Vil holde meg til 50-size heli for å holde det på et reeelativt lavt budsjett(Hmm..). Hva er gode alternativ, har sett på Sylphide 50, den ser bra ut.
    Kvalitet teller litt, men dele pris og tilgang av deler teller endel.

.....Er en "søndags flyver"
    40 år og "ROOKIE"
    Raptor 50 SE/Hyper 50
  • Holger
    • Feb 2006
    • 734

Hva med X-Cell Fury .50 da?
    Anders Bruneberg
    Raufoss

Comment

• Hans Idar
      • May 2004
      • 174

Om du allerede har en såpass potent maskin som raptor 50, så ville jeg faktisk ha anbefalt deg en t-rex se.
      Bare fordi den er så anvendelig. Den kan flys utenfor soveromsvinduene til barn mens de sover (mao lite støy), de kan flys inne (fint nå i kalde mørketi-helsike), og den flyr skikkelig bra.
      Helt perfekt til å øve inn nye stunt, og ett krasj vil på langt nær tømme en normal lønnskonto..
      Den kan flys i parken, el. uten å tiltrekke for mange tilskuere..pga lyden.

Lett å ta med seg....
      Hans Idar Haldorsen
      Alta

Sceadu Evo 50
      T-Rex 450 SE
      E-starter
      U Can Do 3D Elektro
      Great Planes Revolver 50

Comment

• nsandem
        • Jul 2006
        • 51

.......Pr i dag ser det vel ut til at X-Cell har min oppmerksomhet, Vil nok ha en fuel heli til. Er ikke så glad i el-heli (Er ikke heeelt sikker på hvorfor). Ang. det at men kan fly el-heli hvor som helst er jeg ikke helt enig i, og det er nok ikke dere andre enig i når noe løsner fra helien og treffer en bil/mennesker o.l.

Caliber.....? er det en ny type, har hørt så mye negativ om de modellene som er pr i dag.
        Er det ingen som har erfaring med sylphide?
        40 år og "ROOKIE"
        Raptor 50 SE/Hyper 50

Comment

• Jan Thore
          • Oct 2002
          • 53

50 helikopter

Jeg holder på å montere sammen en JR Airskipper 50 dette er JR sitt nyeste helikopter for 50 motor.

JR Helidivison i japan har laget helikoptere i 20 år og er mest kjent for Vigor, Venture , Ergo og Sylphide 90.

Så langt ser dette ut til å blir en av topp modellene av 50 maskiner på markedet idag (Xcell Fury 50 er sikkert kanon den også ).

Sylphide 90 har jeg flydd i 3 år med og dette er en meget bra maskin, har ikke prøvd 50 utgaven, men har lest at denne er meget bra.
          prisen på Sylphide 50 er også endel høyere enn Airskipper 50

Min maskin kom med OS 50 SZ hyper og Potte. Sjekk helizone.no. Den koster Bare 4500,- med motor og potte

Dette er den nye Raptor killer fra Japan.

Det kommer artikkel i neste MI med bilder.
          Last edited by Jan Thore; 25-09-06, 19:53.
          Jan Thore Lygren

www.f3cnorge.info

Comment

• nsandem
            • Jul 2006
            • 51

Ja ja da fikk jeg flere å tenke på .....hmm

Ja jeg har sett den på helizone, men har ikke sett noen tester.
            Prisen ser ikke ille ut, forstod jeg det riktig så skal du legge ut mer info om denne helien?
            40 år og "ROOKIE"
            Raptor 50 SE/Hyper 50

Comment

• Christen

#7 Unapproved
              Jeg lurer fælt på T-rex600 men vil vente et par år til med elektro, siden jeg syns prisen fremdeles blir for høy. Hvis du har råd til det vil jeg anbefale det, fordi elektro er det bare fordeler med, masse krutt, lite bråk, nesten ingen vibrasjoner og ikke noe søl. Kyosho anbefaler jeg alle som spør meg og styre unna når det gjelder helikopter (dyrt+masse teite løsninger) de lager bra biler da, og noen fly

Comment

• Jan Thore
                • Oct 2002
                • 53

Det kommer en artikkel serie i MI. Den første delen er en teknisk gjennomgang og den andre delen vil ta for seg oppsett / justering og flyging.

MI er medlemsbladet til Modellflysekjonen i NLF/NAK, så dere som ikke får dette bør melde dere inn i klubb tilsluttet NLF
                Jan Thore Lygren

www.f3cnorge.info

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

Tror dere skal sjekke/regne en gang til om dere syns prisen på elektro er for høy for det er nok gammel info.

En 600 CF koster hos Elefun 11.500,- med alt utenom rx, dvs til og med inkludert et batteri og nødv lader/balanserer. Så heli uten batteri men med rx koster omtrent 10500,- hvilket er billigere enn min Raptor Titan med samme servo/gyro oppsett og nødv utstyr, og da hadde jeg rx til denne, verdi ca kr 700,-

Om vi tar de riktig gode batteriene så kommer disse på rundt $ 300,- per pakke eller kr 2500,- per stk. Dette tilsvarer ca 9 kanner Jero fuel eller 140 turer med Raptoren. 140 turer er helt realistisk per pakke (om man bruker en lipoalarm til kr 200,-) deretter er det gratis å fly sammenlignet med nitro som eller koster snaut kr 20,- per tur.
                  Nå er pakker til Rexen nede i $ 170 eller kr 1400,- eller 80 nitrofyllinger om du vil, dette er pakker som nok ikke er supre til 3D men helt flybare for oss ferskinger.

Ja siden man gjerne vil ha noen batteripakker så koster det noen kroner å starte, men en Rex 600 er faktisk billigere i lengden om man tar vare på batteriene sine. Det går også å gjøre kupp på akkurat denne om dagen da de finnes til ganske gode priser på eBay. Min kom på ca 9500,- inkl servoer/gyro/rx og 2 batterier. Hvor får du en komplett Raptor inkludert 10 kanner fuel for den prisen?

Comment

• Morten
                    • Apr 2002
                    • 386

Originally posted by Jan Thore
                    Dette er den nye Raptor killer fra Japan.
                    He he det tror jeg neppe den blir, delepriser og deletilgang er ikke godt nok i Norge (i hvertfall ikke enda), men at dette er en maskin som fungerer svært bra har jeg ingen problemer med å skjønne for den ser svært bra ut.

Men Jan Thore, jeg regner med du har tenkt å bruke denne til å trene 3D med i vinter, hvorfor ikke ikke velge det vi vet fungerer og hvor deletilgangen er stor som R50? alle som flyr i Bergen vet at du trenger deler når du skal fly 3D

Uansett så gleder vi oss til å se Airskipperen i luften, for når du flyr 3D er det rått, tøft og lavt

Morten
                    - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                    - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                    - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                    - Eurofighter m/Behotec 180 Gold

Comment

• Christen

#11 Unapproved
                      Originally posted by Tintin
                      Tror dere skal sjekke/regne en gang til om dere syns prisen på elektro er for høy for det er nok gammel info.

En 600 CF koster hos Elefun 11.500,- med alt utenom rx, dvs til og med inkludert et batteri og nødv lader/balanserer. Så heli uten batteri men med rx koster omtrent 10500,- hvilket er billigere enn min Raptor Titan med samme servo/gyro oppsett og nødv utstyr, og da hadde jeg rx til denne, verdi ca kr 700,-

Om vi tar de riktig gode batteriene så kommer disse på rundt $ 300,- per pakke eller kr 2500,- per stk. Dette tilsvarer ca 9 kanner Jero fuel eller 140 turer med Raptoren. 140 turer er helt realistisk per pakke (om man bruker en lipoalarm til kr 200,-) deretter er det gratis å fly sammenlignet med nitro som eller koster snaut kr 20,- per tur.
                      Nå er pakker til Rexen nede i $ 170 eller kr 1400,- eller 80 nitrofyllinger om du vil, dette er pakker som nok ikke er supre til 3D men helt flybare for oss ferskinger.

Ja siden man gjerne vil ha noen batteripakker så koster det noen kroner å starte, men en Rex 600 er faktisk billigere i lengden om man tar vare på batteriene sine. Det går også å gjøre kupp på akkurat denne om dagen da de finnes til ganske gode priser på eBay. Min kom på ca 9500,- inkl servoer/gyro/rx og 2 batterier. Hvor får du en komplett Raptor inkludert 10 kanner fuel for den prisen?
                      Siden du ikke gir deg på dette Tintin MÅ jeg bare svare, jeg skreiv at det er noe jeg syns og jeg får fremdeles ikke dette regnestykket til å gå opp.

Hvis jeg skal ha en bra dag på stripa så må jeg ha med meg ihvertfall 10 pakker og da av de gode. Siden du har regnet på det slipper jeg Det blir da 25000kr og hvis jeg skulle flydd litt nitro innimellom måtte jeg hatt 5 pakker 12500kr Til 3d flyving som jeg flyr ville nok ikke disse pakkene holdt ett år.

To pakker for meg betyr venting og for meg betyr det lite konstruktiv flyvning siden jeg øver på 3d manøvre

Derfor vil jeg vente med dette til det blir billigere, for det blir det.
                      Jeg må si unskyld til trådstarter for at dette blei off-topic, men alikevel er det jo relevant info.

EDIT: Det var jo en fin pris på rex`n da med to pakker
                      Last edited by Guest; 26-09-06, 09:14.

Comment

• Tom Erik
                        • Feb 2004
                        • 1601

Om jeg skulle kjøpt en 50 maskin i dag måtte det blitt nok en Raptor 50... Den er rett og slett knallgod! Om du skal ha noe med litt mer glitter og glans, så kan du prøve MA 50 eller Airskipper 50 som nevnt tidligere. Deler til MA får du fra Elefun.

Hvorfor ikke en brukt 90-maksin?
                        Tom Erik Smedal
                        www.artistic3D.net
                        www.photopia.no

Comment

• Tintin
                          • Jan 2005
                          • 4631

Ja som jeg har sagt, inngangsbilletten er høy om du skal ha mange pakker, men tar du vare på pakkene, hvilket også er mulig selvom man flyr ekstremt, så klarer du fint 140 turer uansett om du bruker 2 uker på å fly de 140 turene eller om du bruker 2 år. Det er jo antall turer som er interessant, ikke pakkens kostnad som sådant. Batterier er forbruksvare på lik linje med nitro, tar bare litt lengre tid å bruke opp.

Så kostnad per tur fordelt på la oss si 500 turer er faktisk lavere uansett hvordan du vil regne på det om du sammenligner en Rex 600 std oppsett med en Raptor 50, forutsatt som sagt at man tar vare på batteriene på lik linje med alt annet. Krasjkostnaden skiller seg først i det øyeblikk du kverker batteriene.

Rent bortsett fra det så kan jeg ikke annet enn å anbefale Raptor 50 meget varmt. Det er en flott maskin som er utrolig morsom å fly og ja det er lettere å lære å fly på en Raptor enn en liten greie fordi den er så mye mer stabil.

Comment

• samen36
                            • Nov 2005
                            • 147

Originally posted by Tom Erik
                            Hvorfor ikke en brukt 90-maksin?
                            Fordi det er dyrt å kjøre med!! Har lyst på det jeg også, hadde det ikke vært for fuelforbruket.. Kikker på raptor titan.. Jeg vil ha noe som funker skikkelig i 3d!!
                            Gard Haug
                            T-rex 600n Pro
                            DX7, Os Hyper, 9351, 611, jk50 potta, gv1, Fromeco

Comment

Working...