Har flydd en del nå. Og mener at motoren min blir utrolig varm. Har ikke sjans i havet til å holde fingrene mine på bunnlokket etter endt flight. Motoren går strøkent (en TT50) og veldig fet. Noen som kan gi meg en indikasjon på hvor varm den bør være etter endt flight?
Unconfigured Ad
Collapse
Hvor varm skal egentlig motoren være etter endt flight
Collapse
X
-
TT 50 PRO temp.
Det høres ikke helt bra ut......TT motorene går nok litt varmere sies det, men at den skal bli så varm høres litt rart ut, i og med at den går rikt som du sier.
Hva slags lyddemper har du og hva slags plugg bruker du?
Det finnes en del tråder i runryder forumet som du også kan sjekke ut!Anders Bruneberg
Raufoss -
#3 UnapprovedTT50 etter mine erfaringer må justeres så rikt på tomgangsnåla at den nesten stopper, pluss at den må gå rikt på toppregisteret også for å få en fin temp.
Da er problemet at det ikke er noe futt i den, som Holger skriver så går TT50`n varmere enn f.eks Hyperen for at du skal få litt futt i den.
Det er veldig viktig å velge riktig fuel da, hva bruker du?Comment
-
#4 Unapprovedtok litt tid før jeg fikk svart men....
Bruker;
- byron heli fuel (20/15 mener jeg det er)
-os nr 8 plugg
-og standard potta som følger med raptor settet (hveit ikke åssen type dette er)
ganske standard utstyr mener jeg nå selv da.
I helgen merket jeg at heliet begynte å fuske, eller retter sagt motoren, trodde det var bare jeg som hadde tatt den for feit etter å ha prøvd å stille litt mer på'n. når jeg tok det ned oppdaget jeg at motoren fortsatt var utrolig varm. lot den derfor hvile og skrudde ut pluggen. resultatet var en smeltet glødetråd. (skal få tatt et bilde av'n)
ble litt frustrert, så jeg tok med meg motoren hjem å skrudde av topp og bunnlokk samt forgasseren. Oppdaga at stemplet hadde blitt missfarget av all varmen; men ikke nok til å skade det (tror jeg i hvertfall), ellers ingen tegn til skader på det.
TRENGER HJELP
PS: JA jeg er 100% sikker på at jeg stilte den fetereComment
-
Så lenge nåla skrues utover blir den feitere ja!
Kan jo være at den puster dårlig, men burde ikke være så ille som du beskriver allikevel.
Hvordan er resten av forgasser justeringen da? (her er en link til Runryder med litt rundt lowspeed og highspeed needle justering)http://www.runryder.com/helicopter/t...nual+for+TT+50
Få ut videoen......sier mer enn ordLast edited by Holger; 02-10-06, 17:13.Anders Bruneberg
RaufossComment
-
Originally posted by Hans-Oddvar Bentzenhmmm,,,i følge runryder så er tomgangs skrua mi litt for mager (tror min står på bare 6 omdeininger) får vel gjøre noe med det i første omgang.
Men har det SÅ mye å si. jeg mener glødetråden smeltet til en klump!!!Anders Bruneberg
RaufossComment
-
#9 Unapprovedhar hørt ca det samme jeg. flyr bare litt rundturer så kan ha kjørt en del på lowspeeden. Tror nå dette kan ha en del skyld i problemet. men skal få lagt ut den filmen jeg. ellers så har jeg et bilde så lenge, dårlig kvalitet men man ser tydlig eksosen så det sier jo litt om hvor fet den går.Comment
-
#11 UnapprovedByron heli fuel har ikke jeg noe erfaring med, er den helsyntetisk?
Det er tomgangsnåla som bestemmer opp til ca 60% throttle og det er derfor kjempeviktig at denne er justert korekt.
En riktig justert 50 motor er såppass feit på tomgang at du nesten ikke får satt den på stripa før den stopper.
Mitt justerings råd er: skru tomgangsnåla akkurat så langt ut at den ikke stopper.
Dette med fuel er ganske viktig, du kan jo prøve en kanne jero 15/15 aerosynt comp. neste gang. Den fuelen kjøler kjempebra samtidig som du får bra effekt.Comment
-
#13 UnapprovedJa fuelet er helsyntetisk.
Har snakka med ett par piloter som begge er veldig fornøyd med det.
Har sett en del på filmen nå. Ser ut som det er først på ganske høy throttle den begynner å gå fet. Skal stille på tomgangsskrua så fort glowpluggene kommer i postenComment
-
Originally posted by Hans-Oddvar Bentzenlot den derfor hvile og skrudde ut pluggen. resultatet var en smeltet glødetråd. (skal få tatt et bilde av'n)
Jeg lurte litt på om det skjer ofte du brenner opp glødepluggen?
Motor med høy kompresjonforhold eller kjører på høy nitro trenger kaldere plugg, prøv med nummer et mindre plugg og se om du får varmen ned.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment