Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trimming av 50 Hyper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja det er ikke lett å ta det på gehøret, trikset er vel å justere tomgang/ mellomregisteret såppas rikt at motoren ikke stopper for så å justere toppnåla med å dra vertikalt en god stund. Det man hører hvis motoren er for lean, er da en slags skjingre lyd og ujevn lyd fra potta, motoren vil da bli varm.
    Hvis man flyr med governor er det lurt å skru av denne når man justerer motoren. Er man fornøyd med tomgangen er det bare toppnåla som skal skrus på. Fingeren i baklokket og det skal kun være en bitte liten lunk der.

    Jeg flyr med CSM 720 gyro og den er litt følsom for gangen på motoren, merker dette med at halen slår litt i hover.
    Det er så å si borte nå etter cat-eye mod`n.

    Ja det bråker, lukter godt og svir i øya....KULT ER DET!

    Comment


    • #17
      Har ikke montert RevMaxxen enda for jeg vil lære meg motoren bedre men det kommer. Jo jeg kan være enig i at det er en opplevelse med fler inntrykk å fly fuel

      Comment


      • #18
        Hei.

        Sitter nå med en fullt demontert OS Hyper.

        Har egentlig litt lyst til å prøve trikset deres. og dette kan garanteres at motoren ikke blir svekket? mere varmgang osv.

        Noen som har flere tips man kan gjøre/passe på ?

        Mvh Robert.
        ~Futaba 10C~


        ~T-Rex 500 v-bar~
        ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

        ~Min Cnc byggetråd #1~
        ~Min Cnc byggetråd #2~
        ~Min Cnc byggetråd #3~


        ~Trondheim Modellflyklubb~

        Comment


        • #19
          Hei. Hvor havner dere med tomgangsskruen etter moden kontra før modden. Blir ikke helt klok etter jeg fila litt på min motor..
          Bilder hadde vært fint pluss en forklaring.
          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

          Comment


          • #20
            Originally posted by Hansi79 View Post
            Hei. Hvor havner dere med tomgangsskruen etter moden kontra før modden. Blir ikke helt klok etter jeg fila litt på min motor..
            Bilder hadde vært fint pluss en forklaring.
            Det fins desverre ikke noe fasit på dette, kommer an på fuel, plugg, potte og headspeed`n du flyr på.

            Motoren burde være såppas rik på tomgangsnåla at den nesten stopper før du får igang rotoren, start med skruesporet helt rett på nåla og vri den bittelitt mot klokka for hver justering. Viktig er det at du da har driftstempratur på motoren og at du kjører opp turtallet til hoveringsturtall for hver gang.

            Når du syns dette er greit så justerer du hovednåla med climbouts til du får en fin lunk på baklokket, når du syns den går bra så kan du begynne å fly sånn som du flyr til vanlig, men husk å land litt innimellom og skjekk tempen på motoren. Sånn som den er justert nå, så justerer du tempen på motoren kun med hovednåla, to til tre klikk hver vei ettersom hva du syns er greit.

            Det kan være lurt å bytte til en helt ny plugg før du justerer motoren, lykke til
            Christen
            http://jetsofnorway.com/

            Comment


            • #21
              Takk for bra forklaring. Var ikke helt sikker på hvilken vei jeg skulle skru Skal ikke være enkelt. hehe..
              I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

              Comment

              Working...
              X