Unconfigured Ad

Collapse

Futaba Super 9c

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Knilsen
    • Sep 2006
    • 11

Futaba Super 9c

Heisann!

Handlet meg en futaba Super 9c radio til min raptor 30.
    Fikk denne radioen fra statene, problemet med det er at senderen som står i denne radioen er 72mhz.

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i ny sender til denne radion som helst sender på 35mhz eller noe.. ??

Hilsen
    Kyrre Nilsen
  • Heliman
    • Mar 2006
    • 1254

Tror jeg ville solgt den på E-bay, eller i et eller annet amerikansk forum ettersom 72 mhz ikke er tillatt å bruke til rc i Norge....
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• Supra25
      • Sep 2003
      • 1825

På 9C er det bare å bytte modul. Den koster vel rundt 50 daler fra Cyberheli hvis jeg ikke husker helt feil. Gjorde i hvert fall det når jeg bestilte ekstra til min for et drøyt år siden.
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

Comment

• elektrodude
        • Sep 2006
        • 1342

jada dette er ikke noe problem.Bare kjøp deg ein ny HF modul i 35mhz.Radioen blir fremdeles billigere en om du hadde kjøpt den i norge.Ja du må jo selvsagt kjøpe deg ein 35mhz mottaker også da,men det skjønte du sikkert.
        Som nevnt tideligere i tråden er ikke 72mhz lovlig i norge,men vet att det er noen som har brukt dette i flere år uten problemer.
        vet ikke hvorfor den frekvensen er forbudt i norge,men det kan jo hende det er en frekvens som politiet benytter til noe?? bomberobot!!!! f.eks
        ser det for meg,du og bombepatruljen på samme frekvens)
        Alt som kan fjernstyres.
        ---------------------------------------------
        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
        Steinar Kvarme.

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Originally posted by elektrodude
          vet ikke hvorfor den frekvensen er forbudt i norge,men det kan jo hende det er en frekvens som politiet benytter til noe?? bomberobot!!!!
          Frekvensene er kort og godt reservert andre brukere, og brukes. Ja, blant andre Politiet er her... I alle fram til dem får sine nye kodete samband opp og gå. Andre brukere er kommunene, her er tett mellom kanaler som er trafikk på.
          Last edited by joo; 14-10-06, 18:04.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• joo
            MFN Skribent
            • Nov 2002
            • 6936

NPT sine konsesjoner, et søk på VHF gav dette (30-300MHz) : http://www.npt.no/portal/page?_pagei..._schema=PORTAL Bare å trykke "SØK", har satt inn det aktuelle bandet i headingen.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Knilsen
              • Sep 2006
              • 11

Originally posted by Supra25
              På 9C er det bare å bytte modul. Den koster vel rundt 50 daler fra Cyberheli hvis jeg ikke husker helt feil. Gjorde i hvert fall det når jeg bestilte ekstra til min for et drøyt år siden.
              okai.. det hørtes billig ut.. får gi det en sjangs..
              prøvte meg på modellers var ca 700 for den senderen..

Comment

• Aviator
                • Mar 2005
                • 601

Frekvenser

Originally posted by elektrodude
                jada dette er ikke noe problem.Bare kjøp deg ein ny HF modul i 35mhz.Radioen blir fremdeles billigere en om du hadde kjøpt den i norge.Ja du må jo selvsagt kjøpe deg ein 35mhz mottaker også da,men det skjønte du sikkert.
                Som nevnt tideligere i tråden er ikke 72mhz lovlig i norge,men vet att det er noen som har brukt dette i flere år uten problemer.
                vet ikke hvorfor den frekvensen er forbudt i norge,men det kan jo hende det er en frekvens som politiet benytter til noe?? bomberobot!!!! f.eks
                ser det for meg,du og bombepatruljen på samme frekvens)
                Her kan du finne frekvensen til Politiet og bomberoboten vil eg tru.... http://www.scannernytt.info/
                Svein Roe
                ----------------
                Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                Boomerang Sprint - Simjet 2250
                Starfire II P-60
                C-arf Extra 2,3 - DA 50
                EF Extra 91" - DA 60
                EF Edge 48"
                Ventus 4m
                Mini Nyx

Comment

Working...