Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Unconfigured Ad
Collapse
Hvordan det kan gå når man ser på rc-helikopter som en leke
Hvordan det kan gå når man ser på rc-helikopter som en leke
RC-helikopter er utrolig farlig hvis man ikke tar alle de forhåndsreglene som er tilgjengelige. De er helt klart ingen "leke".... Er du nybegynner er den første annbefalingen: ta kontakt med "erfarne" flygere.
Når man ser på denne hobbyen på denne måten er den utrolig givende og spennende!
Mine erfaringer rundt heli er at det kan gå bra (opplevde at en gammel Graupner kasta et rotorblad mellom tilskuerne og laaangt opp i et sandtak, ca 1 meter fra meg) og at ting kan gå galt (kjørte en kompis på sykehus med sundkutta lanke etter en propell på en Hurricane, 3 måneda sykemelding og bilen full av blod). Livet e ikkje farefritt, og se på statistikken: det dør i snitt mer enn ett menneske hver dag pga bil... for ikkje å snakke om alle dem som skades.
Livet er fullt av risiki, og de fleste mennesker finner stimuli i dette. Vi må bare finne balansegangen mellom overforsiktighet og uansvarlighet. Kvalmanes e det uansett å se resultatet. Take care!
Det er riktig det med at det er risikofylt og leve... Men jeg synes at man bør minne folk på viktigheten ved gjevnelig sjekk av helikopteret (flyet). Det skader heller ikke og gjenta at man ikke skal ta noen sjanser (selv om alle vet det). Når det skjer noe kan det fort få fatale følger (se bildet ).
Dette er ikke for og skremme potensielle rc-helikopter (fly) flygere bort fra hobbyen. Problemet (mitt som alle andres) er at man med gjevne mellomrom må vekke cella som tenker sikkerhet
Vel... UT OG FLY !!! Det er ikke under 15 minus enda!
det er viktig og tenke på sikerheten. men det er en noen som glemmer det desvere.noen må ha en liten tankevekker en gang i blandt, jeg fikk det når jeg traff et epletre med min gamle nexsus, det gikk så kvister og greiner haglet, jeg viste det var mye krafter i sving, men ikke så mye,og det er med en 30size, tenk kreftene i en 60-90 maskin??
Det er ikke bestandig det hjelper. Ta om mulig kontakt med flere helipiloter for det er uhyre mange teoretikere/forståsegpåere som ikke har eks. mekanisk forståelse eller kan sette dette ut i praksis fra teori.
De er ofte teoretisker og forblir det. De har kanskje en Shuttle e.l. slengt på et loft/kott som de fløy en gang og gitt opp, men stiller stadig opp som tilskuere der det fåregår heliflyvning for å supplere noe i diskusjoner etc.som oftest desverre ikke har rot/erfaring.
Husker godt første gang jeg så ett helikopter gå i bakken, det var på Stryn i humm kansje 97? og typen som eigde det hadde en 1/4 skala Mustang der også (som aldri fløy p.g.a. radio støy problemer fra bensin motoren). I alle fall var helikopteret en skjønnhet med skalakropp og retracts (siklet hele dagen på det) men gubben var nokk dessverre fersk bak spakene. Det hele endte med at helikopteret var i hover ca 30cm over bakken og under landing (sto helt stille og kom sakte ned) da en bitte liten sidevind fikk det til å tippe roligt over (gubben fikk det ikke med seg i tide, var vel for konsentrert på å sette det pent ned foran 50 tilskuere). Det ble liggende på siden kaste seg rund (sakte) i ring (som en rasende og hylende guttunge på 4 år som ligger på bakken og slår nevene den menst han skriker jeg vil ikke jeg vil ikke), mens delen fløy omkring (skala kroppen og masse andre dyre deler formligt sprutet omkring og motoren gikk tydligvis ikke å stoppe der den ruste som en furie fra helvete). Lekse lært av dette er at heli kan fort koste noen kroner og at ett flott heli ikke nødvendigt vis betyr at piloten kan å fly . P.s. han hadde i det minste vett til å holde seg så langt fra tilskuerne som råd var (på borterste side av flystripa, så sikkerheten var over hode ikke noe problem, jeg var vel den nærmeste der jeg sto i pitt området ca 10m unna, men heftigt var det ja
Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment