Unconfigured Ad

Collapse

autorotasjon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lillejon78
    • Dec 2005
    • 1530

autorotasjon

hvis motor skulle klikke i lufta, (kan jo skje hvem som helst), hvordan skal han bruke "gassen" til å lande???????
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart
  • Uflaks
    • Sep 2006
    • 29

Øv deg på simulatoren så finner du ut av det

Men du må ha pitchen satt opp riktig, eller så blir det kræsj

Comment

• Christen

#3 Unapproved
      Ja nå begynner forklaringene å ligne noe Det er en ting du kan prøve litt i begynnelsen, det er å simulere autoer i normal modus uten å bruke throttle hold. Det er litt mindre skremmende å begynne med det.

Når du føler deg trygg på det prøver du autoer i litt høyde, skru på throttle hold etter du har gitt negativ pitch der oppe for da mister du ikke turtall på rotoren. Skru av throttle hold når du er sånn ca 10 meter over bakken for så å ta det på nytt.

Ta dette steg for steg helt til du føler for å sette den helt ned.
      Autoer er kjempe gøy når man begynner å få det til og det trengs litt trening for å lære seg å lytte etter rotorturtallet.

De store gutta gjør jo 3D øvelser på veg ned i Auto og det er helt rått å se på

Som Jon-Arne skriver så er dette med kurver veldig viktig for at dette skal funke bra. Lykke til

Comment

• lillejon78
        • Dec 2005
        • 1530

jaja motoren stoppa den gitt, e d irriterer meg at jeg ikke vet hvorfor, (kan ha kommet borti stoppknappen da) 30meter opp i lufta, gikk ganske rett ned, men understellet og bommen røk, (litt flaks også hehe)
        trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
        trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
        arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
        PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
        homemade quad med diverse elektronikk.
        noen depronkjerrer.
        futaba10c 2.4ghz.
        radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

Comment

• dj_maz
          • Aug 2006
          • 295

hmm.. stopper motoren din hvis du har pådrag og trykker inn stopp knappen ? det gjør ikke min. jeg må ha stikka helt nede for og få kuttet motoren. servoen reagerer ikke en gang hvis jeg prøver throttle cut med litt pådrag. men servoen reagerer på throttle cut med stikka helt nede. er en grei forsikring synes da jeg
          Magne 20 År
          www.airfreaks.no

JR PCM 9XII Synth

Raptor 50 V2
          Trex 450XL
          Walkera 22E *solgt*

Comment

• Tom Erik
            • Feb 2004
            • 1601

Det er lurt å øve på autorotasjon med throttle-hold verdien satt så høyt at clutchen akkurat er i inngrep. Dette gir litt ekstra fart på rotoren og på denne måten skal det svært mye feilmanøvrering og stikkebruk til før du mister alt løftet.
            Tom Erik Smedal
            www.artistic3D.net
            www.photopia.no

Comment

• lipo
              • Aug 2006
              • 491

Originally posted by dj_maz
              hmm.. stopper motoren din hvis du har pådrag og trykker inn stopp knappen ? det gjør ikke min. jeg må ha stikka helt nede for og få kuttet motoren. servoen reagerer ikke en gang hvis jeg prøver throttle cut med litt pådrag. men servoen reagerer på throttle cut med stikka helt nede. er en grei forsikring synes da jeg
              Kan det være at du tenker på throttle hold? På din radio kan du stille den inn slik at den virker som du beskriver. Du bruker da stick auto som du finner under throttle hold.

Throttle cut, hvis det er det du bruker stilles inn under throttle trim og aktiveres med trainer bryteren.

Comment

• dj_maz
                • Aug 2006
                • 295

slik er det på JR også
                Magne 20 År
                www.airfreaks.no

JR PCM 9XII Synth

Raptor 50 V2
                Trex 450XL
                Walkera 22E *solgt*

Comment