sitter og vurderer et kjøp av en raptor. men hvilken slag bør jeg velge ? med tanke på optionparts osv.. hva forskjellen på 30/50/60/90 ? synes nesten alle virker like store. untatt 90'en som er rimelig stor. hvilke utgaver er feks utstyrt med alu rotorhode feks ? er litt sånne ting jeg lurer på. gidder ikke ha en hel haug med plastikk deler som går i stykker bare man ser på dem.
Unconfigured Ad
Collapse
de forskjellige raptorene
Collapse
X
-
de forskjellige raptorene
Tags: None -
Valg av Raptor
Hei
I kortversjon av svar på ditt innlegg, vil jeg ubetinget svare Raptor 50.
Den får du i flere versjoner, Og de er ett helikopter du kan vokse deg meget stor med!
Det enkleste er vel i grunn å gå inn på sidene til den av nettbutikkene du føler for og lese deg frem til hva som passer best for nettopp deg!
Jeg synes ikke du skal henge deg så veldig opp i dette med metall options....det blinger og ser flott ut, men det du i realiteten trenger er metall hub og metall swashplate.
Deleprisen på Raptor er meget behagelig og du vil bli overrasket over hvor mye det egentlig tåler når du skal kræsje!Anders Bruneberg
Raufoss -
om t-rex er det du har flydd til nå og du vurderer en Raptor så ville jeg gått for en 50 size. 30 size vokser du fort i fra.. 90 size er mye råere enn 50 size, men er jo dyrere... det er ingenting en 90 kan gjør som en 50 ikke kan
Når det gjelder option deler så er det lite du egentlig trenger... KJøper du feks. en Raptor 50 Titan så er vel alt jeg vil anbefale en alu.Main hub...har du den så flyr dette drit bra.. det gjør den vel og merke uten alu. huben og, men plast huben blir fort slitt... å om du vil kjøre rundt 2000 rpm på disken så vil jeg anbefale alu. hub...
Eivind Hansen
~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~Comment
-
ja synes 50'ene er litt billigere. 90'en blir kansje litt for stort .. men jeg liker store tinghehe store krefter i sving er gøy. men kansje litt upraktisk og ta med seg. skulle nok ha sett de forskjellige versjonene i virkeligheten for og bestemme meg helt om jeg vil ha 90 eller 50. men da fikk jeg nå i hvertfall litt hjelp på vei
Comment
-
Hvis du tenker på kostnader må du ta med fuel også, en 90 maskin bruker ganske mye suppe og jeg tipper den er minst dobbelt så dyr å fly som en 50.
Personlig synes jeg en 90 blir feil dersom du er litt fersk, det er mye krefter og krever derfor at du er mer dreven og mer nøye med vedlikehold og sikkerhet..
JarleIt's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.Comment
-
stemmer.. ja det heller nok mere over på en raptor 50. den er litt mere hendig også.Comment
-
har kjøpt meg en raptor 50 v2 håper jeg blir fornøyd med denne
men som dere sier så burde jeg ikke henge meg så mye opp i bling deler. men hvordan er kvaliteten på plastikk delene hvis de skulle få seg en kræsj ? er et quick uk komplett hode noe og anbefalle eller bare bortkastet ?Comment
-
Originally posted by dj_mazhar kjøpt meg en raptor 50 v2 håper jeg blir fornøyd med denne
men som dere sier så burde jeg ikke henge meg så mye opp i bling deler. men hvordan er kvaliteten på plastikk delene hvis de skulle få seg en kræsj ? er et quick uk komplett hode noe og anbefalle eller bare bortkastet ?
Quick UK er helt sikkert bra. Jeg har en følelse at de fleste som går over til metal benytter TT sitt metalhode. HT produserer også en del "option"-deler til Raptor.
Jeg gikk over til metalhode når jeg begynte å loope og rolle. Langt fra nødvendig, men det var jo litt gøy.
Det første jeg ville ha "oppgrader" var lettere padlere. Enten de hvite evt de grønne. Jeg gikk på de hvite for at den ikke skulle bli for "pitchy" som en del har opplevd med de grønne. Deretter er det kombinasjonen av metalhode (hub) og røde dempere.- Erik -
------------------------------------------
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Futaba 18MZComment
-
okay. da er det med andre ord ikke noe hastverk med optionparts enda i første omgang. men noen snakket jo om hub derfor jeg lurte litt.. men da holder nok plast deler til min flyging.. hehe. er ikke akkuratt den sykeste 3D flygeren her i norge hahaComment
-
De forskjellige raptorene
Hei !
Vil bare nevne TZ 50 3d som er en raptorkopi 50 size laget i kina, med mange option deler, til latterlige kr 1767.
Delene til denne og raptor går nesten om hverandre med orginal raptor.
Har en kamerat som har kjøpt seg denne, og er meget fornøyd.
Er bedre enn vanlig raptor da det er mange option deler med.
Har selv sett den flydd.
Her er linken til Nortrading som selger den.
Har selv en raptor 30 v2,med thunder tiger 39 motor,som jeg er meget fornøyd
med.
hilsen MagneLast edited by Magne; 19-11-06, 09:33.Comment
-
hmm.. undra meg litt tidligere i dag.. så en TZ 50 til salgs på rc marked. så tenkte jeg.. er ikke det der en raptor da ? hehe, så da er den vel ganske lik ja. prisen var jo latterlig billigComment
-
Ikke at jeg har erfaring med den men jeg titta oppi kartongen med en TZ50 og fikk et klart inntrykk av billigkopi må jeg innrømme, svært tvilsom finish på en del greier som jeg håper ikke er representativt for resten.
Hadden tenkt kjøpe en for å ha til elektrokonvertering men la det på hylla. Raptoren føles myyye bedre..Comment
-
sant nok. nei da er det jo ikke noe særlig. da satser jeg heller på noen ekte uogrades etterhvert på raptoren tenker jegfår se hva jeg bytter etterhvert som jeg får flydd den litt
Comment
-
ja masse fuel er viktig. fuel valg kommer helt an på hva slags tilgjenelighet jeg har. og godt vær trenger man også, ikke minsthehe
tenkte jeg skulle bruke byron fuel FUEL HELI 15% 20%
det er vel den som blir lettest tilgjenelig for meg. option parts regner jeg med at kommer etterhvert som jeg bruker opp plastikk deleneComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment