Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hvilket kommer best ut, hva er bra og dårlig hos de to?
Skal handle helikopter og er usikker på hva jeg skal velge.
Prismessig vil de to heliene komme ca likt ut for meg.
Begge er med OS 50 Hyper.
Jon Arne, som flyr 3D med begge typene, kan sikkert gi deg et godt svar
Det ser i hvert fall ut som de funker begge to...hehe
Utover det så vil jeg anbefale raptor (regner med du ikke har heli fra før?). Da har du flere forhandlere å velge blandt dersom behovet for deler skulle melde seg enn om du velger sceadu.
Ville uten tvil valgt Raptor! Hirobo har en tanke bedre kvalitet på delene i shopperene sine men det er så lite at deletilgangen på raptor slår det glatt!
Takk for mye nyttig info, Har faktisk handla meg Sceadu i dag, håper jeg ikke har gjort noe dumt. Var i utgangspungtet klar for en Raptor men fikk en god deal på Sceadu hos NM og da klarte jeg ikke si nei. Hvis NM mangler deler så er jo ikke veien lang til enten Sverige eller Danmark.
Ett bra alternativ er JR Airskipper 50. Den flyr meget bra og greier fint å henge med på 3D.
Kvaliteten på helien er mange hakk bedre en Raptor 50 og sceadu 50
Du har blitt oppfordret til å begrunne din påstand Jan Thore, og jeg slenger meg på jeg også.
Greit med en sammenligning/begrunnelse i forhold til alle som evt sitter i grubleboksen for nytt heli.....for er JR kopteret så bra om du sier er det jo snakk om en revolusjon her!
Kanskje jeg skal døpe om tråden til JR vs TT vs HIROBO.
Skal bli spennende og høre hva som er så vanvittig mye bedre med JR.
Har vel driti på draget da siden jeg har kjøpt meg Hirobo og ikke JR?
Det stemmer, var det så at det er den ramma den har navn etter? Lurer på om de mener den er i Titanium.
Har ikke all verdens flytid på den maskinen men syns ikke det blir så mye søl på servoen. Hadde egentlig uansett tenkt å dyppe den i plastidip for å forsegle den.
Hadde egentlig uansett tenkt å dyppe den i plastidip
Hva er plastdip, hvordan gjør du det når det legges på/ eller "dippes" og hvor får du kjøpt det ?
Morten
- Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
- Skymaster Hawk m/ATJ220SV
- Krill Avanti S m/ATJ220SV
- Eurofighter m/Behotec 180 Gold
Plastidip er flytende plastikk á la det man har på en del tenger, på håndtakene.
Jeg kjøpte den på Clas O men jeg tror de har sluttet med det. Finnes i boks + spray.
Jeg har boks og bare dypper servoene i den som om jeg skulle lage lys. Etter 3-4 dypp har de fått en fin tynn plasthinne som holder dritten unna. Litt fett rundt akslingen er heller ikke å forrakte for der kan man ikke tett med plastidip.
Jeg blir oppfordret til å fortelle hva som er bra med Airskipper 50.
Dere kan lese den første artikkelen i siste MI eller på F3C.no.
Bedre kvalitet på utførelse og deler. Glassfiber rammer og finer.
CCPM styring på swashplaten som er det samme som på en venture 90.
MPM er med i kitet for den som ikke har CCPM i radioen.
Lagerblokker i metal for alle akslinger i rammen ( ingen lagerslark i plasten som andre har)
Glassfiber canopy ferdig lakket ( farget )
Metal deler i hodet ( rotorhub og bladholdere ) dvs ingen slarkete rotorhub
Haleservo sitter bakerst på rammen og ikke på bommen.
Dempet understell. ( gummidempere som brukes på Sylphide 90)
Paddlere med vekter som kan taes ut etter flystill.
Tar opp til 620 mm rotorblader.
Best av alt er prisen på 4.495,- med OS50 Hyper og potte.
Delepriser som på de fleste 50 maskiner. ( sideplatene er dyrere en andre, men ikke så mye )
Ny modell på markedet her hjemme, men solgt i ca 1, 5 år i Japan.
Jeg har flydd det meste av helikoptere og denne klarer seg så langt veldig bra.
Den er nok for snill i grunnoppsetet til 3D , men med lettere paddlere vil den nok flippe så det holder.
Jeg vil ikke på noen måtte si at noen av de andre er dårlige fordi alle fyller en plass i markedet.
Mine vurderinger er dermed som følger:
Raptor 50: bra maskin, litt lav kvalitet på enkelte deler og noen litt dårlige løsninger. Kanon bra forhandler og delepriser som gjør den til en man ikke kommer utenom. Du får deler overalt i Norge
Sceadu 50. Flyr bedre enn Raptor 50, tåler ikke så harde krasj som R50. Noen billige løsninger, Forhandler som kan bli bedre. Delepriser OK, men ofte masse deler ikke på lager. Få forhandlere
Airskipper 50. Flyr stødig og rent ( veldig likt sceadu50 ). Vet ikke hva den tåler i en krasj, Forhandler som kan bli bedre. Delepriser ok, men noe mere en R50. Kun en forhandler av deler.Basert på kontruksjonen er dette den mest slite sterke av de 3.
Dette kan vel bli på grensa til kverrulering, men dog.
Du påstod, Jan Thore, at Airskipper var mange hakk bedre enn både Raptor og sceadu kvalitetsmessig. Utfra det du skriver MÅ jeg tolke det dithen at du har en bred erfaring med alle tre heliene, siden du påstår dette!?
Ellers, bare for å pirke litt.....en god konstruksjon betyr ikke ødvendigvis at kvaliteten er bra....det spiller vel litt inn hva slags kvalitet materialer osv i denne fabelaktige konstruksjonen har!?
Edit: Bare for ordens skyld, uavhengig av hva andre måtte mene. Jg synes Airskipper ser fin ut og betviler ikke at det er et bra helikopter. Men at det utkonkurerer Sceadu og Raptor på kvalitet betviler jeg sterkt!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment