Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
hmm nå begynnte jeg og tenke på en ting. hva gjør dere når dere skal stoppe motoren på et heli ? nå er jeg vandt til biler. så jeg har bare brukt fingeren over forgasseren. men på heli så er det for trangt til og komme til så da er det store spørsmålet hva gjør dere ?
eller er det slik at dere stopper den i normal mode med stikka helt til bunns så stopper den ?
Programerer inn throttle cut på fjernstyringen - gasservoen drar tilbake gassen slik at motoren strupes og stopper. I nøden fungerer det også å plugge eksospotta.. eller dra ut fuelslangen.
Motoren skal IKKE stoppe når du drar stikka helt tilbake !!! ! ! du har egen knapp eller bryter for throttle cut
hmm nå begynnte jeg og tenke på en ting. hva gjør dere når dere skal stoppe motoren på et heli ? nå er jeg vandt til biler. så jeg har bare brukt fingeren over forgasseren. men på heli så er det for trangt til og komme til så da er det store spørsmålet hva gjør dere ?
eller er det slik at dere stopper den i normal mode med stikka helt til bunns så stopper den ?
Hei,
det er så mange fine muligheter med den radioen din så jeg ville satt meg godt til rette og lest om alle funksjonene i manualen
Det er litt viktig at denne throttle cut funksjonen blir satt aktiv også, for hvis du krasjer så er det greit å få kutta motoren så fort som mulig.
Det er også viktig at du setter opp fail-safe på throttle sånn at motoren stopper hvis du skulle få noen forstyrrelser eller at noen skrur på radien sin med samme kanal, da detter helien stort sett rett ned. Dette er ment som sikkerhet for deg og andre
okay. må få sett igjennom litt på hva muligheter jeg har. har jo bare brukt radioen til elektro heli. jeg kan jo likesågodt spørre litt mere siden jeg er litt i nybegynner stadiet på fuel heli. hva brukes throttle hold til ? er det for og holde den på tomgang ? for når jeg setter den på throttle hold så setter den seg i en slik posisjon at den vil gå på tomgang slik at jeg kan bevege pitch servoen uten at den rører gass servoen. eller brukes denne for og holde et konstant turtall på motoren ?
ThrottleHold benyttes for å låse motoren på tomgang.
Du slår på ThrottleHold når du skal Autorotere.
Throttlehold-verdien settes til en passende lav tomgang. Ved innøving av de første autorotasjonene kan det være en fordel å sette verdien såpass høy at clutchen griper. Dette for å få litt gratis hjelp om du skulle bomme helt på pitchbruken.
For å få konstant turtall på motoren mens du fly så benyttes IdleUp funksjonen. Her setter du opp kurver for både gass og pitch og tanken bak det hele er å lage kurver som gir deg ett konstant turtall på hovedrotoren din uavhenging av hvor mye pitch du har. En Governor eller Revmax gjør denne jobben for deg, men jeg anbefaler alle å prøve seg frem med kurver først for å forstå sammenhengen mellom pitch, belastning og motor.
Det er helt korrekt at det funker slik ja.....brukes flymessig til autorotasjon, men kan med fordel brukes når du bærer helien ut til take off. Skulle du være uheldig å komme bort i throttle stikka når du helst ikke burde det, så skjer ting fort om denne ikke er aktivert.
Det er helt korrekt at det funker slik ja.....brukes flymessig til autorotasjon, men kan med fordel brukes når du bærer helien ut til take off. Skulle du være uheldig å komme bort i throttle stikka når du helst ikke burde det, så skjer ting fort om denne ikke er aktivert.
var slik jeg kansje mest tenkte den til. slik at jeg aktiverer den når jeg bærer den ut til take off stedet. slik at jeg ikke kommer borti stikka når jeg bærer den ut. kan fort bli en skummel sak.
På Hitec Eclipse finnes det en knapp for engine/throttle lock som låser throttleservoen akkurat i den posisjonen den er når knappen trykkes inn. Vurderer å kjøpe enten Futaba 9c super eller JR 9xII som neste radio.
Har ingen av disse radioene denne funksjonen ?
Det fungerer jo sikkert greit med throttle hold bryteren også når man skal bære heli ut på stripen, men er vant til throttle cut så det hadde jo vært kjekt med denne funksjonen på en ny radio også.
JR pcm 9xII radioen har både throttle hold og throttle cut
hvordan det er på futaba aner jeg ikke. men tror nesten de fleste radioene har denne funksjonen
JR pcm 9xII radioen har både throttle hold og throttle cut
hvordan det er på futaba aner jeg ikke. men tror nesten de fleste radioene har denne funksjonen
Det er forskjell på throttel hold og throttelcut. Det er også forskjell på de to foregående og og "Throttel Lock" som sitter på eclipsen. Eclipsen har også vanlig throttelhold bryter slik som på 9c og 9x mf. Jeg bruker throttel lock bryteren på min eclipse når jeg bærer helikopteret. Den er mye vanskligere å komme borti enn brytern. Slår du over bryteren OG klemmer inn throttel lock knappen så er det bortimot idiotsikkert.
Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment