Unconfigured Ad

Collapse

Pitch curve %/grader

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roarap
    • Oct 2006
    • 13

Pitch curve %/grader

Heisan
    Leser i manualen til T-Rex hvor det står anbefalt pitch kurve i %. Normal flyging 0 til +9/+11 grader. Idle1 -5 til +9/+11 grader. På radioen min er det så vidt jeg kan se bare mulig å angi verdiene fra 0 til 100%. Sikkert noen som vet masse om dette. Jeg tar gjerne i mot forslag til throttle pitch oppsett som passer for rolig stabil flyging. Radio= Hitech Eclipse QPCM 7

Roar.
  • dj_maz
    • Aug 2006
    • 295

det dem mener med grader er hvor mange grader pitch du har på hovedbladene dine.. jeg vil absolutt anbefalle deg og se bob white sine videoer som du finner på helifreak.com du må registrere deg og det er gratis. han forklarer alt veldig enkelt om hvordan ting fungerer på T-rexen det er et eget tema som heter "Finless Bob's Helifreak Tech Room" helt øverst på forumet. enkelt og finne og veldig verdifullt garranterer deg at du finner det du leter etter
    Magne 20 År
    www.airfreaks.no

JR PCM 9XII Synth

Raptor 50 V2
    Trex 450XL
    Walkera 22E *solgt*

Comment

• Jan Thore
      • Oct 2002
      • 53

Du bør skaffe deg en pitch måler som du kan måle picthen på rotorbladene dine.

generelt bør stikka være i mitten med 50 % utslag, pitchen kan da være 0 grader. Dette gir ett symetrisk oppset. ( hvis servo arm er da 90 grader i forhold til picth armen / link staget)

Min erfaring er at ved 50% ( pitch stikke i mitten ) er picthen ca 4-5 grader, dette pleier å være std i de flest kit. Dette passer nok de fleste som ikke har flydd så mye.

Jeg ville satt opp med -5 + 10 og ca + 4-5 i mitten som ett godt utgangspunkt.

Men som sagt pitch måler er godt å ha, samt et mekanisk riktig oppsett før du endrer % verdier i radioen for å få den kurven du ønsker
      Jan Thore Lygren

www.f3cnorge.info

Comment

Working...