Unconfigured Ad

Collapse

Heli servoer til Trex600

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ørnen
    • Apr 2006
    • 6

Heli servoer til Trex600

Skal handle nye digitale servoer til en Trex600. Ønsker innspill på gode servoer som jeg vil kunne ha glede av i mange år. Jeg er nybegynner, men vil ha servoer som ikke må byttes etter kort tid når ferdighetene blir bedre. Er det lurt å kjøpe servoer som har litt "overskudd" slik at de evt. kan benyttes i et større hele senere. Har en JR9XII radio, men alle fabrikanter av servoer er aktuelle.

Alle innspill mottas med takk.
  • northwood
    • Nov 2005
    • 588

Det er sikkert like mange alternativer og meninger om dette som det er piloter på disse maskinene. Forhåpentligvis blir ikke dette en tråd om merke A, mot merke B.

På min 600 bruker jeg Hitec HS-5985MG'er og er storfornøyde med de. Slarker ikke, de er raske og presise etter min mening. En ting jeg merket meg var en veldig solid "punch" i collectiven. Rask og kontant, men dette avhenger også en del på hvilke blader du har. Over 35kg trekkraft på swash'en burde det stå litt respekt av.

Husker ikke spesifikasjonene nøyaktig men de var noe sånn som 12,5kg på 0.12 sek ved 6V.

Hvis du vil bruke Futaba og har lyst til å legge ned litt mer penger vil jeg anbefale 9451. Drar 8,7kg på 0.10 sek ved 6V. En av relativt få Futaba-servoer som tåler 6V.

Comment

• Ørnen
      • Apr 2006
      • 6

Virker som flere i Statene velger de Hitec servoene du har, eller kanskje dem med karbonite drev.

Har også hørt folk si at metalldrev i heliservoer gir slark. Ikke så lett å bli klok på dette, men regner med at mange servoer vil gjøre jobben.

Comment

• elektrodude
        • Sep 2006
        • 1342

eg er fornøyd med mine servoer på 600'n. 3stk Futaba 9451 og 1stk 9254 sammen med gyro.
        Alt som kan fjernstyres.
        ---------------------------------------------
        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
        Steinar Kvarme.

Comment

• Heliman
          • Mar 2006
          • 1254

Hitec 6965 med karbonite drev. Funker veldig bra på 6 volt. Spec på 0.08 sek/60 grader ved 6 volt.
          Mine ble kjøpt hos Rotorsport.....
          401 og 9254 på halen.
          Mvh
          Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

Working...