Unconfigured Ad

Collapse

Airskipper50 og Raptor50

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ariha
    • Nov 2006
    • 7

Airskipper50 og Raptor50

Jeg er relativt fersk med helikopter, har bare flydd T-rex 450. Nå tenker jeg gå videre til et 50 size heli.
    Har sett at de har gode tilbud på Jr Airskipper 50 hos Helizone. Er det noen som vet om det er like bra å fly som TT Raptor 50 skal være? Hva er forskjellen mellom de to heliene?
  • Christen

#2 Unapproved
    Hei, du kan gjøre et søk i linja over. De trådene som dukker opp er relativt nye så dem er aktuelle

Tror du vil få mye treff på Raptor så da kan du søke på Titan som er den nyeste shopperen til TT.

Søk litt og kom gjerne med spørsmål etterpå

Comment

• gjo
      • Dec 2005
      • 26

Anbefaler også at du gjør et søk eller to på www.runryder.com også. Der er det litt flere brukere som har erfaring med Airskipper 50, enn det man finner i Norge foreløpig.

Comment

• Tom Erik
        • Feb 2004
        • 1601

Du skal velge mellem to gode helikopter. Raptor Titan, verdens mest solgte 50-size helikopter og en ralativt ny maskin fra JR.
        Jeg tenker som så:
        1) - Titan er en gjennomprøvd og godt fungerer konstruksjon, både i lufta og på byggebordet.
        - "alle" på stripa har Raptor: kjedelig!
        - "alle" på stripa har erfaringer/tips om Raptor: Bra!
        - rimlige deler
        - du får kjøpt deler overalt!
        - "billig" utseende med mye plast
        - mekanisk miksing: enkel å sette opp og stiller ikke så store krav til servoer

2) - Jeg tror Airskipper er ett godt helikopter med såvel fine flyegenskaper som en enkel konstruksjon.
        - Ny i markedet: mindre kunnskap og erfaringer med helikopteret
        - Dårligere deletilgang
        - ser fin ut!
        - CCPM, krever mer av servoene og oppsett for å fungere bra
        - Spennende med noe nytt og som ikke alle har!

Konklusjon: Jeg har hatt Raptorer helt siden de kom på markedet og synes nå at de er gørr kjedelige plast-helikopter som ser billige ut. Men, det spiller ingen rolle, for de flyr fantastisk bra og presterer meget bra for en relativt rimelig penge. Så lenge det ikke har kommet andre 50-maskiner på markedet som flyr mye bedre eller at jeg har ønsker om å ha noe ikke alle andre også har, så er det fortsatt få gode grunner til at jeg ville valgt noe annet enn en Raptor/Titan!

Tilslutt bør kanskje nevnes at jeg ser på en R50 som en trenings- og vinter-helikopter som brukes mye og hardt. Litt som en simulator...
        Andre er kanskje mer opptatt av stabilitet, kvalitet og utseende og da blir valget kanskje annerledes?
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

Comment

• gjo
          • Dec 2005
          • 26

Originally posted by Tom Erik

2) - Jeg tror Airskipper er ett godt helikopter med såvel fine flyegenskaper som en enkel konstruksjon.
          - Ny i markedet: mindre kunnskap og erfaringer med helikopteret
          - Dårligere deletilgang
          - ser fin ut!
          - CCPM, krever mer av servoene og oppsett for å fungere bra
          - Spennende med noe nytt og som ikke alle har!
          Bare noen små korrigeringer til Tom Erik sitt innlegg:

- Airskipper er IKKE ny i Markedet, men JO, den er ny i Norge. Airskipper er utprøvd over flerer år i Asia, og har blitt markedsført der lenge.
          - Det er dårligere deletilgang, da det kun er en leverandør i Norge som har deler, men det er komplett delelager i Norge.
          - Det er ikke behov for CCPM. Modellen levers slik at du kan selv velge om du vil ha CCPM eller MPM når du bygger den. For nybegynnerene anbefaler jeg MPM ( mekanisk miksing). Airskipper er den eneste modellen på markedet som gir deg et slikt valg.
          - Det koster det samme som Raptor, men du får med OS motor, skikkelig muffler, metall bladholdere, osv.

Comment

• Tom Erik
            • Feb 2004
            • 1601

Originally posted by gjo
            Bare noen små korrigeringer til Tom Erik sitt innlegg:
            - Det er ikke behov for CCPM. Modellen levers slik at du kan selv velge om du vil ha CCPM eller MPM når du bygger den. For nybegynnerene anbefaler jeg MPM ( mekanisk miksing). Airskipper er den eneste modellen på markedet som gir deg et slikt valg.
            Nope, Kyosho Caliber 30 har tilsvarende. Om du da velger CCPM, så sitter du igjen med mange deler som du ikke benytter men som du alikevel har betalt for.... Er ellers enig med deg
            Tom Erik Smedal
            www.artistic3D.net
            www.photopia.no

Comment

• Ariha
              • Nov 2006
              • 7

Takk for mange bra tips, det frister veldig å prøve Air skipper men jeg vet ikke helt enda. Ser ut som deleprisene er ganske lik for begge heliene. Hva koster en raptor ferdig oppgradert slik at den virker lenge og bra. Forsto det slik at Airskippern ikke har noen options deler?

Comment

• Jan Thore
                • Oct 2002
                • 53

hei !

Å vurdere ett nytt helikopter basert på hvor mye option parts du får tak i er etter mitt skjønn helt feil.

Man kan se på det på to måter:

1. Orginalen er så dårlig at den trenger en haug med options for å virker.

2. Den er så god at den ikke trenger options.

Når det er sagt , så vil jeg absolut ikke si at R50 er dårlig. Hoved grunnen til at denne har mere option parts en feks Airskipper er at den er mye brukt over hele verden og vi piloter elsker å lage nye ting som forbedrer noen svakheter.

Om alle delene som selges som option er verd å bytte til er en annen sak.

Ja Det finnes options part til Airskipper, bla annet ett nydelig helmetal hode og mixearmer.

Kjøp det du selv har lyst på og som Tom Erik sier det du kan få hjelp med.

Jon Arne: Du påstår at metal holdere fører til økt sliatsje på lager i bladholder.
                Dette er feil
                Belastningen på lageret er likt uansett , sånn er fysikken

Plastholdere slites i steden for lager og demper. Så du må bytte bladholder mye oftere enn med metal.

Har flydd 400 turer med JR sylphide 90 med bladholder i metal og aldri byttet trust lager. ( Vedlikehold , smøring er stikkord)
                Jan Thore Lygren

www.f3cnorge.info

Comment

• Tom Erik
                  • Feb 2004
                  • 1601

Jon Arne: Du påstår at metal holdere fører til økt sliatsje på lager i bladholder.
                  Dette er feil
                  Belastningen på lageret er likt uansett , sånn er fysikken
                  Belastningene er de samme, men det er de harde vibrasjonene som tar knekken på thrust-lagrene. Plast er mykere enn aluminium, slik at de demper noe av denne vibrasjonen.
                  Tom Erik Smedal
                  www.artistic3D.net
                  www.photopia.no

Comment

• Nils Olav
                    • Mar 2002
                    • 152

Enig med Jon Arne her, thrust lagerene i rotorhodet holder mye lenger med "plast" bladholdere.
                    Med X-cell Fury Tempest 3D var et av problemene at thrust lagerene måtte byttes ofte, mange valgte å bytte til det gamle Extreme hodet (med plast bladholdere).
                    Det er en av grunnene til at flere av dagens topp 3D maskiner kommer med plastbladholdere.
                    F.eks: X-cell Stratus, Synergy, JR vibe

Hvor ofte du må bytte Thrust Lager kommer jo an på hvordan du flyr, og ikke bare på antall turer.

Tilbake til Topic:
                    Airskipper er helt sikkert et bra helikopter.
                    Men hvis jeg skulle annbefale helikopter til en nybegynner må det blik raptor.
                    Grunnen er at det er mange som har deler, og mange rundt i klubbene som har kjennskap til Raptor, og jeg vet den fungerer meget bra uten options.
                    Nils Olav Moe

Elefun
                    www.artistic3d.net
                    www.3dpilot.net

Comment

• Dr.Phil
                      • Jul 2004
                      • 322

Jeg er også spent på Airskipper og dette er sikkert et spennende helikopter.
                      Men vil legge til at jeg er enig i det som er nevnt her ang. Raptor og options parts.
                      Ja, det finnes utallige "blingbling" deler og det er mye som er der kun for syns skyld. Men som Jon Arne sier trenger ikke en Raptor 50 masse oppgradering for å fly bra.
                      Min har kun metall hub og metall washout. Byttet til SUS halehub først forrige uke. Nyttig investering til 63,-

Raptor er kanskje ikke det mest spennende helikopteret som finnes da nesten alle har en og ja det er mye plast. Men det er bare det at den funker så bra til en billig penge. En annen positiv ting er at den ikke er dyr å reparere etter en krasj.

Forhåpentligvis runder min 600 tanker denne helgen! Og det er med plastholderne
                      Philip
                      www.airheads.no
                      Hobby24.no

Comment

• Ariha
                        • Nov 2006
                        • 7

Ja nå er Raptoren bestilt, valget ble tatt med hovedtyngden på det at det er lett å få tak i deler og hjelp siden jeg er nybegynner, så får Airskipperen vente til jeg kan heli kunstene. Takk for mange bra tips, blir nok sikkert å få bruk for råd og tips fra dere flere ganger.

Comment

Working...