Unconfigured Ad

Collapse

gv-1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • svein fredrikstad
    • Mar 2006
    • 52

gv-1

Må mann ha ledig kanal for og bruke gv-1? har mx 12. Venter på raptor titan og trenger gode råd.
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Originally posted by svein fredrikstad
    Må mann ha ledig kanal for og bruke gv-1? har mx 12. Venter på raptor titan og trenger gode råd.
    Du må minst ha 1 kanal ledig, men aller helst 2.
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• limvingen
      • Jan 2006
      • 210

Originally posted by ehaga
      Du må minst ha 1 kanal ledig, men aller helst 2.
      Er vel ikke riktig dette?? Uten å ha prøvd det, kan så vidt jeg vet GV-1 settes opp fra "governor side" - altså uten ledig kanal.

Manualen finner du her: http://manuals.hobbico.com/fut/gv-1-manual.pdf
      Så er det bare å fordype seg
      Knut Eirik Lyngmo

Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

Comment

• ehaga
        • Feb 2005
        • 1173

Joda - stemmer nok det. Men da er det stikka som "skrur på" GV-1, og du vil ikke få forskjellig turtal når du går fra Normal, idle 1 og idle 2.

Min har jeg satt opp med med bruk av to kanaler. Da har jeg egen bryter (eks. gear) for å skru av og på, og i tillegg benyttes "idle"-bryter for å styre turtallet på tre forskjellig nivå.
        - Erik -

Logo 600SX + 6003D
        Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Holger
          • Feb 2006
          • 734

Man trenger vel strengt tatt ikke så mange turtall å fly på....hvor ofte veksler man mellom tre turtall under en flyging....og hva er evt grunnen til det?

Ett for normal-mode og ett for røffere flyging burde holde i masser egentlig.....og mindre å holde styr på blir det også.
          Anders Bruneberg
          Raufoss

Comment

• svein fredrikstad
            • Mar 2006
            • 52

gv-1

Takk for svar.prøver og sette opp pitch kurver på radion først. SÅ blir det ny radio senere

Comment

• ehaga
              • Feb 2005
              • 1173

Originally posted by Holger
              Man trenger vel strengt tatt ikke så mange turtall å fly på....hvor ofte veksler man mellom tre turtall under en flyging....og hva er evt grunnen til det?

Ett for normal-mode og ett for røffere flyging burde holde i masser egentlig.....og mindre å holde styr på blir det også.
              Jeg er enig i at man normalt ikke bruker tre forskjellige turtall, men poenget mitt var vet at når du kun setter opp med en kanal vil du ikke han noen valgmuligheter. Enten er GV-1 på og gir X RPM, eller så er den av. Punktet hvor den skrur seg på kan man justere.
              - Erik -

Logo 600SX + 6003D
              Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

Working...