Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyttet: Diverse deler til T-rex 450

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flyttet: Diverse deler til T-rex 450

    Ja en smule OT, men et siste OT svar. Jeg har stripset den fast. Så langt har jeg brukt rx batteriet fra 600n men har bestilt meg et par små 450 mah lipoer som jeg skal bruke til dette. Rundt 700 mah skal holde til 4 timers lys med 2 x 1.5 meter. her har jeg brukt 2x1 m og jeg flyr aldri i 4 timer i strekk...

    Det stemmer netshopen til Align er kun for Taiwan....

    Strutings - du har sett prisen på det der ????
    Hvor mye virker dette inn på flytiden sånn omtrent? Har en 2C som veier ca 40 gram, så kommer det andre utstyret i tillegg. Må vel ha litt innvirkning alt dette.

    Bruker du å plukke av kabelen når du ikke nattflyr?

    Eneste jeg ser for meg er at fuggeln kan bli litt bedre balansert med litt mer vekt bak når jeg kjører med 2200 batteri. Har en lei tendens til å tippe fremover med dette batteriet..

    En voldsom pris.. har ikke tenkt tanken på å kjøpe det engang. Ville bare høre om dette var noe å satse på. Ellers ser jeg at Allign har to stk drev i blått, det ene drevet av de blå kommer med en high-tech one-way bearing, og det andre med litt mindre kvalitedes. Har det noen hensikt å gå for det dyreste egentlig?
    -=-Trondheim Mfk-=-
    * Raptor 50 Titan (SE)
    * T-Rex 450SE
    * E-Sky CP2 (Solgt)
    * Vortex
    * E-Starter
    * Slow Stick
    * Spektrum DX7

    No helicopters were harmed in the creation of this post

  • #2
    Har ikke testet det enda, wiren monterte jeg i går kveld.
    Man må ha wire, en driver og et lite lipo. Mitt oppsett vil veie ca 50 gram.
    Kan bytte canopy, har et par uten wire, det på halen får jeg se hva jeg gjør med. Er i den luksusposisjon at jeg har et 450 med og ett uten wire...

    Ang drevene så er tanken med det nye at det er lettere å skru ut 4 skruer og bytte drev enn å presse ut lageret og presse det inn i et nytt, så 4 skruer må være svært enkelt . Det kunne vel hende at det gamle lageret glapp i drevet også.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tintin
      Har ikke testet det enda, wiren monterte jeg i går kveld.
      Man må ha wire, en driver og et lite lipo. Mitt oppsett vil veie ca 50 gram.
      Kan bytte canopy, har et par uten wire, det på halen får jeg se hva jeg gjør med. Er i den luksusposisjon at jeg har et 450 med og ett uten wire...

      Ang drevene så er tanken med det nye at det er lettere å skru ut 4 skruer og bytte drev enn å presse ut lageret og presse det inn i et nytt, så 4 skruer må være svært enkelt . Det kunne vel hende at det gamle lageret glapp i drevet også.
      Jeg har en caopy som er en smule havarert, men det er jo bare å kjøpe til en ekstra hvis jeg ser at jeg trenger det.
      Er ikke mye vekt på den drivern da hvis hele rukkelet veier rundt 50 gram.

      Hadde jeg hatt en rik onkel en eller annen plass så skulle jeg ha hatt to rexer jeg også men tror mitt neste heli blir en R50 eller Trex 600.

      Det lageret har vær kilde til desperasjon hos meg da jeg måtte bytte det første gangen. Hadde ikke det removal verktøyet å ta den ut med så det endte opp med knekt drev og en argsint pilot
      Får se om jeg ikke bestiller det nye litt senere denne måneden.
      -=-Trondheim Mfk-=-
      * Raptor 50 Titan (SE)
      * T-Rex 450SE
      * E-Sky CP2 (Solgt)
      * Vortex
      * E-Starter
      * Slow Stick
      * Spektrum DX7

      No helicopters were harmed in the creation of this post

      Comment


      • #4
        Ellers duger stort sett 2 piper fra et pipesett like bra, en til å trykke ut og en til å holde drevet, det var det jeg brukte de 4-5 første drevene.
        Driveren veier 16 gram, batteriet 29 og tråden nesten ikkno.
        R E620SE, kan jo være et alternativ eller tillegg til en 600

        Comment


        • #5
          En driver og nattblader er underveis fra andre siden av dammen nå. De er en smule treige på Elefun til å få inn nye deler etterhvert som det går ut. Ellers er det hyggelige priser og god hjelp å få der..

          Skal til å bytte ut ms-044 med Gy401 nå. Er det noe spesielt jeg trenger å tenke på for å stille inn denne?

          Prismessig ligger vel en e-raptor og 600 på noenlunde samme nivå stemmer ikke det?
          -=-Trondheim Mfk-=-
          * Raptor 50 Titan (SE)
          * T-Rex 450SE
          * E-Sky CP2 (Solgt)
          * Vortex
          * E-Starter
          * Slow Stick
          * Spektrum DX7

          No helicopters were harmed in the creation of this post

          Comment


          • #6
            Kommer an på hvilken servo du skal sette den opp med.
            Om du bruker en 9650 som er digital så setter du delay til 0.
            Øvrige analoge kan behøve et sted opp til 20-25 for ikke å logre etter en piro.
            Jeg bruker 5 mm avstand fra servosenter til servolink da det gir meg muligheten til å bruke 100% på limiten og dermed også full stikkevandring for fullt rorutslag.
            Husk å sette den opp mekanisk først, dvs start i HH, slå om til rate og flytt så haleservoen på bommen til det ikke drifter (dreier) i hover.
            Ikke bruk noen form for trim eller mix.

            En E-Raptor 620 som vel er den som kan sammenlignes med TRex 600 (de har også 550 og 325) ser det ut til å bli noe dyrere med 6S enn TRex 600n da den bare er ca 1 tusing billigere for kitet men eRaptoren kommer uten motor/esc/bec.

            Dette kommer vel på rundt 3' for et 10S oppsett så kit/motor/esc blir et par tusen dyrere og så er det historien med batterier da...ikke sikker på hva de ligger på her hjemme men FP EVO pakker koster rundt $100 ekstra per pakke for 10S sammenlignet med 6S TRex pakkene så regn med at en eRaptor med 2 batteripakker koster deg rundt 4' mer enn en 600 + at du må ha en lader som klarer 10S om du ikke kjører 2x5S pakker.

            620n kan kjøres på 6S og motor/esc er da vel noen hundrelapper billigere enn 10S.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Tintin
              Kommer an på hvilken servo du skal sette den opp med.
              Om du bruker en 9650 som er digital så setter du delay til 0.
              Øvrige analoge kan behøve et sted opp til 20-25 for ikke å logre etter en piro.
              Jeg bruker 5 mm avstand fra servosenter til servolink da det gir meg muligheten til å bruke 100% på limiten og dermed også full stikkevandring for fullt rorutslag.
              Husk å sette den opp mekanisk først, dvs start i HH, slå om til rate og flytt så haleservoen på bommen til det ikke drifter (dreier) i hover.
              Ikke bruk noen form for trim eller mix.

              En E-Raptor 620 som vel er den som kan sammenlignes med TRex 600 (de har også 550 og 325) ser det ut til å bli noe dyrere med 6S enn TRex 600n da den bare er ca 1 tusing billigere for kitet men eRaptoren kommer uten motor/esc/bec.

              Dette kommer vel på rundt 3' for et 10S oppsett så kit/motor/esc blir et par tusen dyrere og så er det historien med batterier da...ikke sikker på hva de ligger på her hjemme men FP EVO pakker koster rundt $100 ekstra per pakke for 10S sammenlignet med 6S TRex pakkene så regn med at en eRaptor med 2 batteripakker koster deg rundt 4' mer enn en 600 + at du må ha en lader som klarer 10S om du ikke kjører 2x5S pakker.

              620n kan kjøres på 6S og motor/esc er da vel noen hundrelapper billigere enn 10S.

              Valgte å gå for guro uten servo. Har en HS81MG jeg har tenkt å bruke. Håper den holder en stund. Er ikke rare akro flyvinga på meg, så jeg er vel ikke avhengig av så mye kraft (enda)
              Godt tips det der. Bruker du servohjul, eller arm forresten? Ser at mange anbefaler servohjul på alle servoer for å få rette vandringen. Bruker selv arm, syns det er greit nok.

              Så et konverteringskit fra MS til Raptor. Det var ivertfall ikke billig, men batteriene drar opp noe voldsomt da. Har ikke bestemt med for noe enda. Skal vel ikke se bort i fra at jeg ender opp med både Raptor og 600
              Har planer om å melde meg inn i TMFK nå ganske snart, så da er det vel en fordel å ha et litt større heli også 450n er jo noe man kan fly rett utafor stuedøra om man vil..

              Har kjøpt et 3S 1800Mah fra Hyperion. Holder på å lade det opp nå. Er det en fordel å lade det ut en gang før jeg prøver det på rexen, eller holder det om jeg kjører det inn med litt rolig hovring?

              Hva tror du om denne laderen i kombinasjon med balanserer?
              Siden finnes ikke
              Last edited by strutings; 04-01-07, 13:56.
              -=-Trondheim Mfk-=-
              * Raptor 50 Titan (SE)
              * T-Rex 450SE
              * E-Sky CP2 (Solgt)
              * Vortex
              * E-Starter
              * Slow Stick
              * Spektrum DX7

              No helicopters were harmed in the creation of this post

              Comment


              • #8
                Originally posted by strutings
                Hva tror du om denne laderen i kombinasjon med balanserer?
                Siden finnes ikke
                Har den laderen du linket til den fungerer greit har brukt den 3s og 2s lipo og nicd/nimh batterier
                Det er viktig å kontrolere innstilinger for antal seler når du lader lipo med laderen
                Bruker denne balanserer
                http://www.technoflight.no/shop/prod...roducts_id=580
                Amund Gårdhammer
                www.ringerikemfk.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by amundrg
                  Har den laderen du linket til den fungerer greit har brukt den 3s og 2s lipo og nicd/nimh batterier
                  Det er viktig å kontrolere innstilinger for antal seler når du lader lipo med laderen
                  Bruker denne balanserer
                  http://www.technoflight.no/shop/prod...roducts_id=580
                  Er ikke innstillingene på samme viset som feks Swallow Ac/dc der man setter spenningen og ikke antall celler? Blir vel det samme. Kanskje enda mer idiot sikker hvis man setter cellene manuelt på denne måten.

                  Jeg bruker denne balansereren.
                  -=-Trondheim Mfk-=-
                  * Raptor 50 Titan (SE)
                  * T-Rex 450SE
                  * E-Sky CP2 (Solgt)
                  * Vortex
                  * E-Starter
                  * Slow Stick
                  * Spektrum DX7

                  No helicopters were harmed in the creation of this post

                  Comment


                  • #10
                    Det kan velges mellom 3,6v eller 3,7v per celler og fra 1-10 celler.
                    Det kan lageres 10 batterier i laderen men er det forselige antal celler på dem så må det byttes manuelt
                    Amund Gårdhammer
                    www.ringerikemfk.com

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by amundrg
                      Det kan velges mellom 3,6v eller 3,7v per celler og fra 1-10 celler.
                      Det kan lageres 10 batterier i laderen men er det forselige antal celler på dem så må det byttes manuelt
                      Hvorfor lade med 3,6V? Er det for å hindre overladding eller no sånt?
                      -=-Trondheim Mfk-=-
                      * Raptor 50 Titan (SE)
                      * T-Rex 450SE
                      * E-Sky CP2 (Solgt)
                      * Vortex
                      * E-Starter
                      * Slow Stick
                      * Spektrum DX7

                      No helicopters were harmed in the creation of this post

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by strutings
                        Hvorfor lade med 3,6V? Er det for å hindre overladding eller no sånt?
                        Det er nok beregnet på Li Ion batterier.

                        En annen sak er at Li Poly batterier får lenger levetid om man ikke lader dem helt opp. Kanskje den 3,6V innstillingen kan brukes for det formålet?

                        Comment


                        • #13
                          Ser de er utsolgt for øyeblikket på elefun. Har ikke sjekket andre steder om de kan ha samme laderen. Blir vel masse toll og tull hvis jeg skulle bestille noe sånt fra utlandet går jeg ut fra

                          Er godt mulig man bevarer batteriene lenger med å ikke toppe de helt, men flytiden vil vel også gå ned pga av dette.
                          -=-Trondheim Mfk-=-
                          * Raptor 50 Titan (SE)
                          * T-Rex 450SE
                          * E-Sky CP2 (Solgt)
                          * Vortex
                          * E-Starter
                          * Slow Stick
                          * Spektrum DX7

                          No helicopters were harmed in the creation of this post

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by strutings
                            Er godt mulig man bevarer batteriene lenger med å ikke toppe de helt, men flytiden vil vel også gå ned pga av dette.
                            Det har du selvsagt helt rett i. Det blir derfor en avveining hver enkelt kan gjøre for hver lading. Å avslutte ladingen ved 4,1V i stedet for 4,2V gir ganske betydelig utslag i levetid og batteriets evne til å tåle kulde. Noe kortere flytid blir det selvsagt.

                            Comment


                            • #15
                              Jeg bruker arm, funker helt fint til min flyging.
                              MS settet som Elefun selger for 2,5' er faktisk billig i denne sammnheng...

                              Comment

                              Working...
                              X