Announcement

Collapse
No announcement yet.

Regulator og gløder for 50-size helikopter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Regulator og gløder for 50-size helikopter

    Hva er å anbefale av regulator og gløder for 50-size nitro-heli? Gryphon sin ser jo fin ut. Er det noen som har erfaring med den? Har den noen batteriindikator annet enn en ren alarm?

    Align 2-in-1 koster vel under halvparten. Hvilken praktisk fordel har en Gryphon e.l. sammenlignet med Align sin, annet enn kulere utseende?
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

  • #2
    Kan ikke si noe om andr typer, , har kun brukt Align sin! Nå når jeg skal bygge nytt så går jeg for switch Pro og HV servos
    Lars Gunnar Tiben
    td - airbrush, design & hobby
    ----------------------------------------------
    Align Trex 600N LE,VBar, CGY750, Futaba 12FGH Fasst

    Comment


    • #3
      Ja, det glemte jeg å nevne: Jeg skal kjøre 6V på V-Bar, mottaker og alle servoer. Trenger ikke differensiert spenning.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #4
        Hei jotto. Jeg bruker gryphon 7020 på en Trex 600N, rett å slett fordi jeg ikke stolte på Align 2-1 uten å modde den. Den er vistnok litt svak for fuelsøl på bryteren. Gryphon har ingen visuel batteri indikator, men en alarm som piper. Du kan bruke Pin-flag switch på den, noe som i mine øyne er både kult og praktisk. Om bryteren evt skal svikte vil posisjonen være "on".. Men hovedgrunnen til at jeg kjøpte en gryphon var at den kan handtere både LiPo og LiFe, LiFe for litt kaldere dager som vi har nå for tiden

        Håper dette hjelper deg.
        Rolan Skartun

        Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

        Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

        http://www.sognmodellfly.com

        Comment


        • #5
          Jeg har lest om bekymringer om at bryteren feiler, men jeg er usikker på om det bare er forum-hysteri. Har aldri hørt om noen som har opplevd det selv.

          Ellers er jo LiFe-kompatibilitet et poeng.


          Sent from my mobile phone -- I apologize for any spelling errors
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #6
            Jeg bruker LiFe mottakerpakker og pushglo på mine nitromodeller, og kunne ikke tenkt meg å bruke noe annet. Brukt det i snart 2 sesonger uten noe trøbbel.
            Honeybee CP 2

            Comment


            • #7
              Originally posted by lacappuchino View Post
              Jeg bruker LiFe mottakerpakker og pushglo på mine nitromodeller, og kunne ikke tenkt meg å bruke noe annet. Brukt det i snart 2 sesonger uten noe trøbbel.
              Men da må du telle antall flighter du har tatt på et batteri siden siste opplading?

              Hvilken regulator bruker du?
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • #8
                Du bør egentlig vite hvor mye strøm du bruker per flight, og hvor mange turer som er trygt på 1 lading.

                BLS451 servoene er ganske sparsommelige på strømtrekket, og jeg bruker bare ca 240mAh pr tank, men jeg flyr aldri mer enn 4 turer på hvert mottakerbatteri før jeg lader det opp igjen. Better safe than sorry. (Ofte blir det bare 4 turer på hver maskin også)

                Hitec 7940 suger til seg hele 360mah på en tank, selv om de kjøres på 6,6V LiFe, men fordi jeg er redd for brownout, så blir det bare 4 turer før jeg setter det på laderen igjen. Med 4A ladestrøm, så er det klart i løpet av 5min uansett.



                Ingen regulator, bare direkte i mottakeren.
                Honeybee CP 2

                Comment


                • #9
                  Gryphon har tilsvarende pushglo, heter autobooster. Denne kan man koble til en ledig kanal på mottakeren å fjernstyre gløding på nitro modeller. Nice to have
                  Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
                  Rolan Skartun

                  Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

                  Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

                  http://www.sognmodellfly.com

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by lacappuchino View Post
                    Du bør egentlig vite hvor mye strøm du bruker per flight, og hvor mange turer som er trygt på 1 lading.
                    Det virker jo litt balle...
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jotto View Post
                      Det virker jo litt balle...
                      Å finne ut hvor mye jeg putter tilbake på mottakerbatteriet er 1 piltast på laderen :P
                      Honeybee CP 2

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by lacappuchino View Post
                        Å finne ut hvor mye jeg putter tilbake på mottakerbatteriet er 1 piltast på laderen :P
                        Jeg sier ikke at det er umulig, jeg sier at det er BALLE.

                        Det er sikkert en vanesak, men jeg synes det er praktisk å ha en indikator på regulatoren.
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • #13
                          Jeg tror en indikator på LiFe blir så usikker at du må telle flighter uansett. Skal du ha batteri overvåkning du kan stole på tror jeg det sikreste er å gå for LiPo. Ellers finnes det jo brytere (som fly gutta bruker) som måler mAh forbruk. Da kan du lese av før flight, også resette når du lader. Hadde vært gull det da. Jeg "datt" ned med en JR Vibe på 5. turen med en Hyperion 2100 LiFe i sommer. Glemte å tenke på dette etter lang tid med bare el-heli og BEC. Når gov begynner å fuske er det et tegn fant jeg ut. Når gyro også begynner å fuske har du enda en indikasjon Jeg klarte heldigvis å få det ned før mottaker/servoer sluttet å funke.
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by arhennie View Post
                            Jeg tror en indikator på LiFe blir så usikker at du må telle flighter uansett. Skal du ha batteri overvåkning du kan stole på tror jeg det sikreste er å gå for LiPo. Ellers finnes det jo brytere (som fly gutta bruker) som måler mAh forbruk. Da kan du lese av før flight, også resette når du lader. Hadde vært gull det da. Jeg "datt" ned med en JR Vibe på 5. turen med en Hyperion 2100 LiFe i sommer. Glemte å tenke på dette etter lang tid med bare el-heli og BEC. Når gov begynner å fuske er det et tegn fant jeg ut. Når gyro også begynner å fuske har du enda en indikasjon Jeg klarte heldigvis å få det ned før mottaker/servoer sluttet å funke.
                            Djeez... skummelt

                            Lurer på om ikke LiPo passer best for min del. Det blir for mye bokholderi med LiFe.
                            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                            Anything worth doing is worth overdoing!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by jotto View Post
                              Jeg sier ikke at det er umulig, jeg sier at det er BALLE.
                              Det er bra du er presis når du uttaler deg, jotto..
                              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                              Comment

                              Working...
                              X