Announcement

Collapse
No announcement yet.

Starteraksling glipper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Starteraksling glipper

    Jeg har problemer med at start-akslingen glipper inni enveislageret på en Velocity 50N2. Resultatet er sørgelig nok at starteren bare står og spinner fritt. Det ser faktisk ut til at enveislageret har gnagd et spor i den delen av starterakslingen som stikker ned i enveislageret.

    Er det noen som har vært borti noe lignende?
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

  • #2
    Produksjonsfeil eller designfeil, tror du? Høres jo ikke helt bra ut...
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #3
      Det må være en defekt start-aksling, for det der skal vel ikke skje. Kan en fra align tilpasses?
      Honeybee CP 2

      Comment


      • #4
        Originally posted by lacappuchino View Post
        Det må være en defekt start-aksling, for det der skal vel ikke skje. Kan en fra align tilpasses?
        Aner ikke. Jeg vet at noen byttet ut enveislageret med Align-lager på de gamle Velo 50-modellene.
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #5
          Enveislagere og akslinger til dem svikter før eller siden. Det er bare å bytte begge deler for å være på den sikre siden. Min erfaring er at det ikke er lurt å bruke en aksling som har "spunnet" i ett nytt enveislager.
          Futaba T8FG-S
          Noen planker og noen visper

          Comment


          • #6
            Originally posted by troasb View Post
            Enveislagere og akslinger til dem svikter før eller siden. Det er bare å bytte begge deler for å være på den sikre siden. Min erfaring er at det ikke er lurt å bruke en aksling som har "spunnet" i ett nytt enveislager.
            Jeg har bestilt både aksling og enveislager nå. Greit nok at det er forbruksvare, men denne kråka har fløyet halvannen kanne... det er vel under forventet levetid :-/
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #7
              Det er langt under forventet levetid ja, men av og til er man uheldig.

              Trodde forøvrig ikke du skulle rote deg borti fossilt drivstoff, he, he!
              Futaba T8FG-S
              Noen planker og noen visper

              Comment


              • #8
                Originally posted by troasb View Post
                Det er langt under forventet levetid ja, men av og til er man uheldig.

                Trodde forøvrig ikke du skulle rote deg borti fossilt drivstoff, he, he!
                Vel, jeg har dårlige venner...

                Sent from my mobile phone -- I apologize for any spelling errors
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment

                Working...
                X