Unconfigured Ad
Collapse
Lesson learned!
Collapse
X
-
Tags: None
-
Jeez, det betyr vel at du må bytte stempel, veiv-arm, nytt topp lokk også kanskje .. pga av alt metallsponet som her herjet rundt i motorhuset? ...
Sier du en tank var nok... så god natt for baklageret?
Jeg har montert inn rustfrie lager i min OS91 levert av en kulelager importør i Drammen. Kjørt en 4-5 kanner gjennom motoren så langt uten problemer ...TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
Realflight G45 simulator
Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm -
Ikke en tank engang. 20 sekunder hovring før jeg landa for å sjekke temp. Hadde gått ut til ca 1.8 på begge nålene, for å la den nye stempelringen få sette seg pent og ordentlig. Etter det fikk jeg ikke start igjen, og motoren hadde mistet nesten all kompresjon.
Må ha nytt stempel og stempelring. Lagersett fra rcbearings har kommet, så det ligger hvertfall klart.Honeybee CP 2Comment
-
Orginale OS lager har vel rykte på seg for å være ganske ræva, så jeg bruker vanligvis rustfrie fra rcbearings.com
Men dette var et shielda lager. Vasket vekk det meste av fettet som var inni, men det du synes ser ut som rust er nok bare rester av fett.Honeybee CP 2Comment
-
Har hatt suksess med OS lager, de har holdt veldig bra med Rapicon fuel og det har aldri vært noe rust å se. Bruker aldri noe afterun olje, bare parkerer helien etter bruk og tar den frem neste gang jeg vil ut. Står dog i tørt oppvarmet rom. Tror endel har rustproblemer i motorene sine når de står i garasjer ol med varierende temp og luftfuktighet.Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
Metall retainers, altså det som holder kulene på plass, har gått i stykker og stempelet har fått lov til å tygge på bitene som har funnet veien opp dit.
Mine helier har egen isolert bu med en liten varmeovn å stå i. På vinterstid er det fra 5-15 grader der avhengig av hvor mye jeg selv sitter der oppe å mekker. Så rust har jeg til gode å finne i noen lager jeg har.
OS selger jo også baklager med metall retainer, og det er kanskje dette som har fått litt pepper?Honeybee CP 2Comment
-
Comment
-
Sitter selv med en "død" 91HZ og har vurdert 105HZ. Men med behov for en dedikert potte (etter hva jeg forstår) til denne så blir det fort litt uspiselig prismessig med godt i overkant av 5 store lapper.......For mitt vedkommende en overhengende risiko for at 91HZ gjenoppstår med litt nye deler.Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
Eller eventuelt en ny 91HZ siden den er til og med billigere enn en 50-motor om dagen. Helt sykt egentlig :P
91 motoren leverer mer krefter enn jeg kan bruke på en fornuftig måte enda, men hvis jeg skulle gå for noe kraftigere enn det, så heller jeg mer mot elektro. Selv om jeg er glad i alle fordelene nitro har, så er det bare mer fornuftig å gå for den mer miljøvennlige veien i fremtiden.
8min for meg går utrolig fort, og jeg har ikke sett en 90 size elektro som har lenger flytid enn 4min enda (3d med symmetriske blader), så det er det som frister minst.Honeybee CP 2Comment
-
4 minutt på en 90 size elektro med 12S 5000 batterier? Sitter med en følelse av dette skyldes bruk av HS i 2100-2200 regionen, hvor fantastisk mye energi går til spille som "parasitic drag".
Tidligere var jeg ikke interessert i Nitro, men har innsett at en 90 size nitro er et svært hyggelig redskap, og har satt opp HS til 1750 og 1950 for hhv idle 1 og 2. Gir meg behagelige 10 minutt flytid i idle 1 for koseflyging og soft 3D.
Skulle jeg tenke retning elektro 90 size igjen må det være med bruk av governor og en "fornuftig" HS på 1900-1950 med 710 blader. Uendelig med power tilgjengelig når det ikke kan bogges ned, men allikevel fornuftig flytid......Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
4 minutt på en 90 size elektro med 12S 5000 batterier? Sitter med en følelse av dette skyldes bruk av HS i 2100-2200 regionen, hvor fantastisk mye energi går til spille som "parasitic drag".
Tidligere var jeg ikke interessert i Nitro, men har innsett at en 90 size nitro er et svært hyggelig redskap, og har satt opp HS til 1750 og 1950 for hhv idle 1 og 2. Gir meg behagelige 10 minutt flytid i idle 1 for koseflyging og soft 3D.
Skulle jeg tenke retning elektro 90 size igjen må det være med bruk av governor og en "fornuftig" HS på 1900-1950 med 710 blader. Uendelig med power tilgjengelig når det ikke kan bogges ned, men allikevel fornuftig flytid......Honeybee CP 2Comment
-
Jeg flyr Whiplash'en min i 6 min. med god margin på 2000 rpm med min type flyging. Riktignok med 5300 pakker. Du flyr langt heftigere og hadde sikkert ikke klart like lang tid, men du får kanskje et inntrykk...arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
At det finnes helikoptere som flyr rått, men som også har opp i mot nitro-flytida. Vi får se til neste år!
Honeybee CP 2Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment