Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til 50 size nitro?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til 50 size nitro?

    Funderer på en 50 size nitro til sommeren. Hvilke heli er blant det bedre der ute? Har vurdert Raptor X50 med TT. Har også vurdert 3d+, trex 600, outrage osv men raptoren frister mest. Jeg kunne dog tenke meg direkte servo til swash og torque tube. Disse to enkle kravene oppfyller X50 best vil jeg tro. Trex 600 er billig, men "alle" har en. Jeg liker litt ting ikke alle andre har

    Holder på å sette sammen en minititan v2 fbl på 6s oppsett og den imponerer meg kvalitetsmessig hittil. Har dog ikke prøvd den ennå så om det duger vet jeg jo ikke. Fikk også ett nytt inntrykk av raptor etter å ha sett G4 på Fagernes. Derav lysten på en X50

    Hva med motor, er det fortsatt os55hz som regjerer?


    Valgets kval..

  • #2
    Raptor X50 har vel ikke direkte servo til swash?

    Tror ingen 50-size nitro-heli har TT og direkte servo.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #3
      JR Vibe 50NEX



      Dog med FBL-hode kanskje...
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • #4
        MA Fury 55 har direkte. Der får du hvertfall ikke dårligere kvalitet enn det Raptor leverer.

        En annen maskin som har mulighet for direkte servo-swash er ElyQ.


        Motormessig har du vel mange muligheter nå. Den billigste med litt mer power, er vel Align55. Men du har jo:
        YS60
        YS56
        TT53
        TT56
        Honeybee CP 2

        Comment


        • #5
          Originally posted by jotto View Post
          Raptor X50 har vel ikke direkte servo til swash?

          Tror ingen 50-size nitro-heli har TT og direkte servo.

          Nei den har ikke det men den har de geniale servohornene som er lette å justere i null grader så man slipper subtrim på radioen. Det gjør det hele litt lettere å sette opp.


          Den JR saken skal jeg se nermere på. Fury 55 har jeg sett på også, men den ser så rar ut synest jeg:P Skal se litt nermere på uansett!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Trulsen View Post
            Den JR saken skal jeg se nermere på. Fury 55 har jeg sett på også, men den ser så rar ut synest jeg:P Skal se litt nermere på uansett!
            Martin i klubben har ein slik JR Vibe 50NEX i flybarutgave. Driv på med innkøyring av motor no, men den ser veldig bra ut!
            Runar Sandnes
            Medlem i Gloppen modellflyklubb

            ------
            Constantly fighting gravity

            Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

            Comment


            • #7
              Det ser ut til at ElyQ 50 competition (som tydeligvis ikke er i salg enda) har direkte swash: ElyQ Spa

              Men den har belte da.
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • #8
                Det fås TT kit til Vision Competition 50.
                Honeybee CP 2

                Comment


                • #9
                  forstår ikke hvorfor du spør folk her inne om du vil ha noe som ingen andre har.

                  du veit nå vel like godt som alle oss andre her hva som er på markedet
                  trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                  trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                  arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                  PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                  homemade quad med diverse elektronikk.
                  noen depronkjerrer.
                  futaba10c 2.4ghz.
                  radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by lillejon78 View Post
                    forstår ikke hvorfor du spør folk her inne om du vil ha noe som ingen andre har.

                    du veit nå vel like godt som alle oss andre her hva som er på markedet


                    Svelget noe du ikke tålte? Har sagt jeg vil ha noe ikke alle andre har, eksempelvis trex 600. Aldri nevnt noe om at jeg skal ha noe ingen andre har.


                    Til dere andre som ikke plages av sure oppstøt takker jeg for inputs. Skal sjekke ut den Ely-Q Competition men det merket var nytt for meg. Likte godt den JR saken også ! Ser at nitromaskiner blir en god del dyrere enn en elektromodell, men må nesten ha meg en nitromodell for å få litt mer flytid når jeg er feks i Bergen. Noe drit med den laddingen når man ikke har tilgang på aggregat

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by lillejon78 View Post
                      forstår ikke hvorfor du spør folk her inne om du vil ha noe som ingen andre har.

                      du veit nå vel like godt som alle oss andre her hva som er på markedet
                      Man er vel her inne fordi man liker å prate, ljuge, krangle, skryte og le med fellow citicenz

                      Go for Vibe! Etter min mening en av de mer sexy maskinene. Bra kvalitet også, skulle jeg tro. Skulle du hatt deg 90-size ville jeg foreslått Avant Aurora
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • #12
                        ElyQ syns jeg ser veldig bra ut for å være ærlig. Så dem live på pitchbrothers i fjor, og det så ikke galt ut. En kompis bygger en om dagen, så jeg får sikkert prøve den snart.

                        Her er en byggeblogg fra fury55.
                        Honeybee CP 2

                        Comment


                        • #13
                          Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe et merke som man ikke ha tilgang til deler på i Norge flere ganger. Det er utrolig irriterende å måtte bestille fra utlandet når man bare trenger en bitteliten filledel for å fly. Siste pakke med Velocity-deler fra fast-lad brukte 11 dager fra bestilling til ankomst på Østlandet

                          Fast-Lad og selve frakten gikk kjapt, men den ble sittende i evigheter i tollen.
                          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                          Anything worth doing is worth overdoing!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by jotto View Post
                            Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe et merke som man ikke ha tilgang til deler på i Norge flere ganger. Det er utrolig irriterende å måtte bestille fra utlandet når man bare trenger en bitteliten filledel for å fly. Siste pakke med Velocity-deler fra fast-lad brukte 11 dager fra bestilling til ankomst på Østlandet

                            Fast-Lad og selve frakten gikk kjapt, men den ble sittende i evigheter i tollen.
                            Helt enig i det. Flyr stort sett i helgene, og har man et uhell den ene helgen, så er det stor nedtur å ikke ha maskinen klar til neste helg igjen.

                            Men tror Trulsen gjør noe kult i å prøve noe "nytt" som ikke regjerer her til lands. Det verste som kan skje er at man blir positivt overasket =)
                            Honeybee CP 2

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by jotto View Post
                              Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe et merke som man ikke ha tilgang til deler på i Norge flere ganger. Det er utrolig irriterende å måtte bestille fra utlandet når man bare trenger en bitteliten filledel for å fly. Siste pakke med Velocity-deler fra fast-lad brukte 11 dager fra bestilling til ankomst på Østlandet

                              Fast-Lad og selve frakten gikk kjapt, men den ble sittende i evigheter i tollen.
                              Jo. Ja. Men da begrenser jo utvalget seg temmelig fort.

                              Dessuten vil jeg tro mange holder seg med delelager innkjøpt i utlandet til både Align, Thunder Tiger og de andre "norske" merkene, selv om deler er tilgengelig i Norge. Man kan alltids kjøpe et lite lager med det vanligste?
                              Kristian Westgård
                              Nittedal

                              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                              — Neil Armstrong

                              Comment

                              Working...
                              X