Unconfigured Ad
Collapse
Sånn ser motoren min ut nå...
Collapse
X
-
Ugg! Hvilken motor er det?Kristian Westgård
Nittedal
Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50
Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
— Neil Armstrong
-
Jeg syntes det var en rar ringelyd, og det var vanskelig å tune motoren. Men nå skal det sies at jeg ALDRI har fått dreis på tuninga.Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening
Anything worth doing is worth overdoing!Comment
-
Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening
Anything worth doing is worth overdoing!Comment
-
Nå er vel ikke Rapicon den beste fuelen. Synes det soter fort og mindre power. Har snakket med andre om det samme og de deler samme erfaring, selv om dette gjelder flymotorer.
Prøv Jero selv om den er dyrere.Comment
-
Originally posted by Superstar40Nå er vel ikke Rapicon den beste fuelen. Synes det soter fort og mindre power. Har snakket med andre om det samme og de deler samme erfaring, selv om dette gjelder flymotorer.
Prøv Jero selv om den er dyrere.
Kjør på Jotto. Nitro har sine helt klare fordeler, spør du megKristian Westgård
Nittedal
Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50
Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
— Neil Armstrong
Comment
-
Min erfaring er den at noen motorer fra OS (Align) kommer med dårlige/rustene lager. Om det er måten de blir produsert på eller om det er hvordan nye motorer blir lagret/konservert vet jeg ikke, men har sett flere tillfeller der helt nye motorer etter kun få turer får lager havari og dette er med forskjellige fuel typer.
Mvh
Lars SembSebart Wind S Pro, Sebart Miss Wind, Stratair Viper, T-rex 550, Topline Standard, V-ultra ++Comment
-
Ikke gi opp, nå vet du hvor du skal stoppe i tide! Så fort plugger begynner å ryke, ulyd eller vanskelig å tune - stopp og sjekk lageret!
Disse 55 helimotorene er tynt ganske så langt på lagerene. Det er egentlig blokk og lagere til en 40 motor som brukes, og da sier det seg selv at lagerene får kjørt seg - forbruksvare, dessverre. Men får man rust i motoren i tillegg, da ryker det jo enda fortere.
Når det gjelder fuel, så kan jeg anbefale MRF som har meget god olje og gode antirustegenskaper, dog noe dyr. Men dessverre, den garantert rustfrie fuelen finnes ikke. Man kan imidlertid ta forhåndsregler for å unngå rust. Det er mange måter, på Rc-bil pleide vi å kjøre gjennom motoren med WD-40 etter bruk, men det er jo ikke så lett på en helimotor. Noe som også endel Rc-bilfolk også gjorde, var å kjøre motoren litt på unitrert fuel etter bruk. Men den enkleste forhåndsregelen, er å kjøre motoren helt tom for drivstoff etter bruk.Futaba T8FG-S
Noen planker og noen visperComment
-
Jeg ser at disse får mye skryt på Helifreak:
Magnum Center-Glide Bearing System
De er ganske dyre ($80), men de har visst rustfrie og har livstidsgaranti uansett hvilken fuel man bruker.Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening
Anything worth doing is worth overdoing!Comment
-
Høres utrolig ut! Har ikke hørt om lagere med livstidsgaranti før! Tor nok ingen lagere er så bra, så dette må vel være for godt til å være sant! Fant heller ikke lagerene på linken din.
Uansett hvor bra lageret er, så vil det kunne blir rust fra andre deler i motoren, som igjen ødelegger lageret. Bombesikre lagere finnes ikke! Unngå rust, og lageret varer lenge, vel så lenge det kan i disse motorene da!Futaba T8FG-S
Noen planker og noen visperComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment