Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Raptor 50

    Hei.

    Regner med det er mange Raptor 50 rundt omkring nå etter at Elefun har solgt en del til en billig penge.
    Har montert min etter manualen, lagrene på halerotor holder har fargekode svart på en side og rød på den andre.
    Jeg tenkte ikke så mye over det siden jeg ikke fant noen instrukser på dette ( mulig jeg har oversett det en eller annen plass).
    For noen dager siden fikk jeg melding fra en kompis som også har kjøpt en Raptor men som hadde vært litt uheldig og ødelagt hele halerotor etter en liten krasj, han bestilte nye deler og i posen med nye lager lå det en liten "warning lapp" om at det er viktig å montere lager rett vei svart ring/ farge skal vende ut mot halerotor blad. Egentlig er det vel naturlig at det skal monteres i en spesiell retning siden jeg regner med t det er et lager som skal ta opp thrust krefter fra bladene.
    Det er ihvertfall fort gjort å montere dette feil for oss nybegynnere og også siden det ikke er spesiellt fremmhevet i manual.

    Mvh
    ToreG

  • #2
    Takk for info! Jeg har også kjøpt en slik men har ikke begynt å bygge enda. Tenkte å bestille FBL hode, blader og servoer fra utlandet, så da går det enda litt tid før den er i luften.

    Spiff
    TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

    Spektrum DX18

    Youtube:
    http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

    Comment


    • #3
      Nei då Spiff , den skall vara klart till helgen

      nice før info ToreG
      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

      HD 500 Cell : brain2

      DX9

      Comment


      • #4
        Dersom jeg får plukke deler av 6HV'en din så lover jeg å ha Raptoren klar i løpet av helgen
        TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

        Spektrum DX18

        Youtube:
        http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

        Comment


        • #5
          Originally posted by Spiff View Post
          Takk for info! Jeg har også kjøpt en slik men har ikke begynt å bygge enda. Tenkte å bestille FBL hode, blader og servoer fra utlandet, så da går det enda litt tid før den er i luften.

          Spiff
          Har kjøpt en brukt Raptor med Align FBL hode og Align 3G. Hadde noen merkelige bevegelser på "elevator" planet, men etter at gyro sensor ble fylt med silikon så flyr det greit, er ikke kommet over stadiet med normal mode enda så det klarer seg til mitt bruk.
          "Reserve" Raptor er forhåpentligvis ferdig i løpet av helga, gleder meg litt til å prøve flybar versjon .

          Haster litt nå siden enveislager i clutch på den som er i bruk glipper over rett som det er.
          Er også usikker på om det er FBL rotorblader på den, dessuten virker myke. Hadde en episode der helikoptret pluttselig retta seg brått opp fra et stup med full "hamp".

          Comment

          Working...
          X