Unconfigured Ad

Collapse

Heading Hold eller Standard?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • olec
    • Dec 2006
    • 50

Heading Hold eller Standard?

Da er det nesten klar for å teste å fly litt med nye helikopteret. MEN hva slags innstilling er best å fly med i starten? HH eller standard?
  • strutings
    • Oct 2006
    • 442

Jeg er en fersking selv og syns HH er best å fly med. Blir mindre stress med justering av halen hvis denne står helt rolig.
    -=-Trondheim Mfk-=-
    * Raptor 50 Titan (SE)
    * T-Rex 450SE
    * E-Sky CP2 (Solgt)
    * Vortex
    * E-Starter
    * Slow Stick
    * Spektrum DX7

No helicopters were harmed in the creation of this post

Comment

• ehaga
      • Feb 2005
      • 1173

Første gang kan det være greit å starte i HH. Da har du uansett nok å tenke på. Men for å gjøre siste innstillinger av gyro og mekaniske må du over i Normal mode.
      - Erik -

------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• olec
        • Dec 2006
        • 50

hva mener du med siste instillinger? Gyro er justert..osv. Men trenger jeg å gjøre noen justeringer i Normal mode når kopteret står med motor i gang?

Comment

• ehaga
          • Feb 2005
          • 1173

Du har satt opp gyroen og det mekaniske riktig når du kan fly heliet i normal mode uten at du må gi noen trim på halen.
          - Erik -

------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• olec
            • Dec 2006
            • 50

Ja, det var jo svar på spørsmålet også...hehe..NOT!!

Comment

• Tom Erik
              • Feb 2004
              • 1601

Fremgangsmåten er:
              Du flyr en tur med gyroen i Normal-mode for å stille inn det mekaniske oppsettet. Juster lengden på staget mellom servo og bellkranken på hale-pitch slideren helt til modellen slutter å pirouttere i hover. Husk at servohornet skal stå vinkelrett på støtstangen når modellen står rolig i luften.

Når dette er gjort kan du slå over til HH-mode og jeg anbefaler deg å fortsette flyvingen i HH da dette gir deg en mer forutsigbar hale! Det eneste negative med å fly i HH er at du alltid må korrigere modellen rundt med sideror i svingene, men det lærer du fort.
              Tom Erik Smedal
              www.artistic3D.net
              www.photopia.no

Comment

• olec
                • Dec 2006
                • 50

Originally posted by Tom Erik
                Fremgangsmåten er:
                Du flyr en tur med gyroen i Normal-mode for å stille inn det mekaniske oppsettet. Juster lengden på staget mellom servo og bellkranken på hale-pitch slideren helt til modellen slutter å pirouttere i hover. Husk at servohornet skal stå vinkelrett på støtstangen når modellen står rolig i luften.

Når dette er gjort kan du slå over til HH-mode og jeg anbefaler deg å fortsette flyvingen i HH da dette gir deg en mer forutsigbar hale! Det eneste negative med å fly i HH er at du alltid må korrigere modellen rundt med sideror i svingene, men det lærer du fort.
                Ja, det funket bra. Jeg fortsatte å ha den i Normal mode. Syns egentlig det var greit nok. Halen holder seg der den skal og jeg tror jeg har fått justert det viktigste. Kan jo legge til at jeg har en Caliber 3. Har ikke kjørt noe annet før, men syns den holder seg fint i luften.

Comment

Working...