Unconfigured Ad

Collapse

Fra 4 hjul til To rotorer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Superdog
    • Jan 2007
    • 1

Fra 4 hjul til To rotorer

Hei alle sammen, jeg har da som sikkert ikke den eneste blitt lei av å kjøre buggy,monster osv, jeg ønsker meg derfor en ny utfordring, men så kommer det store spørsmåle, vil helst lese meg til litt ting før jeg hopper i det, er det noen som vet om en side på nette som kan fortelle meg hva di forskjellige delene på helikopetere er? kun di standard delene ikke deler som er sære for enkelte modeller.

jeg har utover flydd ca 15timer på simulator til nå, å funnet ut at jeg trenger mere timer hehe men har fått til det elemetæret i hooveringen

Etter endel leting på nette har jeg funnet ut at jeg kan skaffe meg mest deler lett tigjengerlig og generelt mye "support" med ett raptor 50 titan, stemmer ikke det?

Utover det tror jeg at jeg skal satse på en futaba 9c siden den er en radio jeg kan "vokse" opp med,

så di hadde ett kit på elefun til en bra pris med 9cc og OS 50SX-H Hyper motoren, er dette ett valg som kan være bra??

Men som tidligere sakt er jeg mest ute etter en side som kan fortelle meg godt om det grunleggende med helikopteret.

Takk på forhånd for fremtidig hjelp
  • Holger
    • Feb 2006
    • 734

Hei!

Ditt valg rundt modell og radio vil jeg si er både fornuftig og fremtidig bra. En modell du kan vokse med. I tillegg er det bred kunnskap og masse erfaring på denne modellen. Det samme gjelder for radioen du nevner.

Når det gjelder sider for nybegynnere, så er denne linken http://www.modellhelikopter.no/nybegynner05.asp det første jeg kommer på.
    Er du komfortabel med engelsk, så er jo definitivt Runryder en god kunnskapsdatabase, men kanskje ikke det du søker i første omgang.

Lykke til
    Anders Bruneberg
    Raufoss

Comment

• muff
      • Oct 2006
      • 855

Raptor 50 er et meget bra heli, begynte med dette selv, bare en V2 men det er ikke så mye forskjell på den å titan, titan har en litt lengre halebom som gjør at du kan bruke litt større hovedrotor blader, kjøp en ordentlig radio med en gang, jeg gikk selv for JR9xII som jeg absolutt ikke angrer på.. du bør kjøpe samme radio som de "du/skal" fly sammens med, greit om du trenger litt hjelp med innstillingene på radioen, siden et er veldig mye å tenke på. Hyper motoren er et veldig bra motor litt mer punch i denne en i TT50pro motoren, Servoer er også noe du bør tenke på velg en 401gyro med tilhørende servoe, skal du oppgradere servoer rundt om er futaba S9252 et bra valg eventuelt 9255 som er nyeste, men stadard servoer holder til hovre trening, bra du flyr simulator det er en bra måte å spare mye penger på
      hvem simulator bruker du foresten? prøv å hold deg litt unna FMS duger til å øve seg på stikke trening men ikke så mye mer en det! realflignt G3.5 er et meget bra valg, dette er en simulator som klarer alt,

skal jeg annbefale deg en bra pakke ville jeg fått for denne

men eventuelt med disse servoene

pga jeg regner med at det er samme servoene som de leverer med i pakken, de er relativt trege, (har disse selv men driver å bytter ut) jeg kan si at disse ikke duger til 3d pga responsen på disse, merket stor forskjell til S9252

Lykke til videre...
      T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
      Yak 54 m ASP65
      Depron vrak ;)
      masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• Per
        • Nov 2005
        • 243

Du kan jo også kikke litt på http://www.f3c.no/.

Comment

Working...