Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner m/Trex 450SE v2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner m/Trex 450SE v2

    Hei alle sammen

    Jeg har drevet med modellfly i noen år nå. Men hobbyen har tilbringet mer tid på hyllen da jeg savner et hobbyrom å mekke i fred i.
    Etter å ha gitt fatteren en microkopter til Jul fikk jeg lyst på en selv. Og når en helli kan flys ifra hagen og i hytta passet det idealt for meg. Etter å ha sittet og siklet på en modell (Walkera 60), fant jeg fort ut at med litt ekstra for jeg en trex 450SE v2. Da jeg så den fly på youtube var jeg solgt og bestilte meg en..
    Nå som beina er tilbake på jorden går det opp for meg at en trex er kanskje ikke et ideal nybegynner modell. Er helikopteret mitt dødsdømt fra første flyging??

    Jeg har nå satt meg i trening modus med FMS og lurer på hvor realistisk fly forholdene egentlig er med et helikopter? Det finnes jo en hel haug av simulator å velge mellom. Hvem av dem er mest realistiske? Noen anbefalinger???

    Sitte og lest på flere forum og plukket opp nye ting som pitch miksing. Er dette også noe for elektro helikopter??

    Noen som har noen linker til tips for nybegynnere?

    Håper på hjelp og tar imot alt av tips som kan skåne copteren min.

    Walter


    Align Trex 450SE v2
    Futaba S3154 digital servo
    Futaba GY401
    Hitec HS-65HB x 3
    LiPo 1700mah, 20C x 2



    Futaba 7C / Hitec flash 4
    Pipper J3 cub scala¼
    Kysho 30EX (F3A modell)
    Extra 300
    Kysho Freias
    Fournier RF4
    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

    walter@retlaw.no

  • #2
    Om du laster ned FMS Rex modellen fra f.eks TRextuning (under videoer) og slenger på litt vind og vindkast så er faktisk ikke FMS så ille til å lære seg å hovre med i alle retninger.

    Det er ikke noe dårlig heli å begynne med men selvsagt mye mer skvettent enn et stort så jeg hadde satset på å bruke billige treblader i begynnelsen.

    Comment


    • #3
      Sett på flybar-vekter og kjøp litt store blader (Align 335 Pro), så skal du se den ikke blir så ustabil som man skulle. Og simulator hjelper stort!
      Morten Smøraas

      Comment


      • #4
        Flyr med 3d Impero og vind 8 m/s, luftboblene 1 m/s. Synnes forsatt det lett og tviler på realismen.. Er det det så enekelt i virkeligheen?
        Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

        walter@retlaw.no

        Comment


        • #5
          Her er i vertfall masse tips, og bygge/oppsett video av 450'n
          http://www.helifreak.com/viewforum.php?f=77
          lykke til.
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment


          • #6
            Lastet ned trex til FMS nå.. LOL

            Så gøy..........
            Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

            walter@retlaw.no

            Comment


            • #7
              invister i Realflight G3 eller lignende! du merker stor forskjell og du kommer IKKE til å angre på dette!
              T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
              Yak 54 m ASP65
              Depron vrak ;)
              masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

              "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

              -- Ronny --

              Comment

              Working...
              X