Announcement

Collapse
No announcement yet.

Halerotor problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Halerotor problemer

    Hei. jeg er nybegynner å har en honey bee cp 2 som jeg er svært godt fornøyd med, for en uke siden hadde jeg en kræsj som knekte ramme bak på cp2`n . Byttet den ut å justerte alt opp igjen, da jeg skulle ut å fly første gangen etter kræsjen så tror jeg at hale rotoren har fått et eget liv. Når jeg kommer opp i turtall ca 75 % så begynner helien å gå rundt til høyre i vill fart. Har prøvd å kompansere med trim å justere på gyroen men ingen ting hjelper.Det er som om motoren får ekstra med fart når jeg når et vis RPM. Noen her som har hatt samme problemet.
    Trenger sårt hjelp
    ----------------------
    Raptor 50 Titan
    Spectrum DX7
    Gy-401
    ----------------------
    E-sky Cp2
    E-sky Belt cp

  • #2
    Håper dette hjelper...

    -Har du sjekket at pluggen til halemotoren er riktig.(+ og - på rett plass) Hvis ikke vil motoren gå feil vei.

    -Står 4-i-1 boksen riktig vei. (plugger til motorer bak til venstre sett bakfra)
    Nils

    Comment


    • #3
      Takk for svaret. Nå ble det i orden her. Har det noe å si hvilken vei hoved rotoren går når rotorbladene står rett. Ser på kontaktene på ledningene fra motorene at de står forskjellig. På motoren til halerotoren så synes kontakt punktene på selve kontakten å på hoved rotor kontakten synes de ikke. Ser på helien at hovedrotoren går med klokka sett fra bak.
      ----------------------
      Raptor 50 Titan
      Spectrum DX7
      Gy-401
      ----------------------
      E-sky Cp2
      E-sky Belt cp

      Comment


      • #4
        Om halerotoren står på høyre side når du ser heliet bakfra så skal hovedrotoren dreie med klokka sett ovenfra.
        Tykkeste kanten av rotorbladet skal være "fremover" dvs først i rotasjonsretningen.

        Halerotoren kan vel bare stå en vei på det heliet og da skal det være logisk hvilken retning den skal gå, vanligvis opp i fremkant langs bommen eller mot klokka om du ser på heliet fra styrbord side dvs så du har halen til venstre og nesa til høyre.

        Comment


        • #5
          takk for svaret. Da er alt i orden her å helien fungerer perfekt.
          ----------------------
          Raptor 50 Titan
          Spectrum DX7
          Gy-401
          ----------------------
          E-sky Cp2
          E-sky Belt cp

          Comment

          Working...
          X