Unconfigured Ad

Collapse

Hva feiler det cp2`n min?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kenzky
    • Jan 2007
    • 322

Hva feiler det cp2`n min?

For det første: Jeg fikk et esky hb cp2 for 1 uke siden. Når jeg skulle fly første turen så klarte jeg og ødelegge 4in1controlleren :@

Jeg fikk tak i en ny, og idag har jeg sittet og prøvd ut hvike kanaler servoene skal stå på, og det fant jeg alså ikke ut :P og så jeg tok en liten pause. Så skulle jeg prøve igjen, og først tok jeg på fjernkontrollen og så koblet jeg til batteriet. Med en gang batteriet ble tilkoblet ga hovedmotoren full gass. Jeg har sjekket at alt er riktig tilkoblet. Men alikevel så gir hovedmotoren full gass med en gang når batteriet blir koblet til. Skam så irritert jeg blir :@ Lurer på om jeg har klart og ødelegge denne controlleren også.. Eller er det bare en bitteliten feil jeg har gjort, så jeg fort kan rette på?
    Har virkelig blitt bitt av basillen
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Om du reverserer throttle kanalen så kanskje det funker.

Comment

• Strutsen
      • Feb 2006
      • 129

Pass på

Pass også på å se om 3d bryteren på radioen er slått over.. da har du nullstilling i senter av stikka, å da går den for full muring hele tiden, å du styrer høyden kun ved å vri rotorbladene...
      Er ikke ekspert, men har selv hatt et slik... la den stå på normal eller hva det heter..
      Mvh
      Hasse Andre.

hasse1979@online.no

Alle kræsj har en logisk forklaring........

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Ja det er mer trolig

Comment

• muff
          • Oct 2006
          • 855

Originally posted by Strutsen
          Pass også på å se om 3d bryteren på radioen er slått over.. da har du nullstilling i senter av stikka, å da går den for full muring hele tiden, å du styrer høyden kun ved å vri rotorbladene...
          Er ikke ekspert, men har selv hatt et slik... la den stå på normal eller hva det heter..
          slår meg med på denne!
          T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
          Yak 54 m ASP65
          Depron vrak ;)
          masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• sjaa
            • Feb 2006
            • 601

Hmm.. Dette høres en smule underlig ut. Min erfaring med Cp2 og Esky 4i1 er at regualtoren ikke skal armere med mindre radioen står i normal med throttlestikka helt nede.
            Mvh
            JoE
            Agder Modellflyklubb

Comment

• Strutsen
              • Feb 2006
              • 129

hmm

Joda er noe sant i det... Hvis den står i normalmode, så starter ikke motoren før stikka er helt nede... (nullstiller regulatoren på en måte)

Men i 3d mode så går den for full muring hele tiden, da må ein passe på at stikka står i senter, ellers så kan det bli morrsomt har prøvd å feilet mye med et twister cp 2...
              Mvh
              Hasse Andre.

hasse1979@online.no

Alle kræsj har en logisk forklaring........

Comment

• sjaa
                • Feb 2006
                • 601

Jeg har ikke samme erfaringer fra Esky cp2 som det er snakk om her; men hvis det er det som er problemet er det godt det blir løst..
                Mvh
                JoE
                Agder Modellflyklubb

Comment

• kenzky
                  • Jan 2007
                  • 322

Jeg skal hjem og sjekke 3D bryteren etter skolen. Men hav må jeg gjøre for og få helikopteret i normal mode? eller er det det den står i når 3D switchen er av?

Comment

• sjaa
                    • Feb 2006
                    • 601

Originally posted by kenzky
                    Men hav må jeg gjøre for og få helikopteret i normal mode? eller er det det den står i når 3D switchen er av?
                    Ja, det stemmer..

Lykke til
                    Mvh
                    JoE
                    Agder Modellflyklubb

Comment

• kenzky
                      • Jan 2007
                      • 322

3D switchen står av jah..
                      Jeg skrudde opp 4in1 conrolleren og i den luktet det svidd :S
                      Så dette er nok den andre jeg har klart og ødelegge på to uker :@
                      Å jeg har enda ikke fått testet ut heliet :P :S
                      Noen som syntes synd på meg og som vil gi eller selge meg en 4in1 controller :P?

Comment

• amundrg
                        • Jun 2006
                        • 355

Originally posted by kenzky
                        3D switchen står av jah..
                        Jeg skrudde opp 4in1 conrolleren og i den luktet det svidd :S
                        Så dette er nok den andre jeg har klart og ødelegge på to uker :@
                        Å jeg har enda ikke fått testet ut heliet :P :S
                        Noen som syntes synd på meg og som vil gi eller selge meg en 4in1 controller :P?
                        Er du siker på at den er svid, lokter litt svid av min også men den virker er jo en regulator inni den.
                        Du har ikke byttet omm koblinene til hovedrotoren og halen da oppører den seg litt merklig (har prøvd)
                        Jeg har en Twister cp v2 der sitter halerotoren i det øverte hulet og hovedrotoren i den nedere koblingen.
                        Amund Gårdhammer
                        www.ringerikemfk.com

Comment

Working...