Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor - lyd fra giret.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Raptor - lyd fra giret.

    Hadde jomfruturen med raptoren i dag. Den bestod av to tanker rolig hovring. Da jeg spolte ned etter andre tank (hadde håpet på å fly mer) hørte jeg en slags "rrrrrrr" lyd. Trodde først det kom fra beltet, men det viste seg å komme fra giret. Det virker som det er for tight mellom hoved giret og pinjongen. Lyden har var ikke der før. Etter at helikopteret nå har temperert seg inne er fortsatt lyden der. Noen som har vært borti lingnende?
    Torgeir K. Haugstad

  • #2
    aldri vært borti! men går rotor osv lett rundt? det er ikke det at du glemte å ta av skiven mellom motor å vifte?
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

    -- Ronny --

    Comment


    • #3
      Rotor og alt går lett rundt. Det føles heller ikke noe særlig tight. Skiven mellom motor og vifte ligger på hylla. Det er heller ikke noe slark i clutch klokka eller starter staget.

      Jeg fløy på en grusbane. Mistenker at det kan ha kommet små partikler av grus og kritt innimellom tannhjulene. Det er jo litt lyd fra giret uansett. Det kan ha blitt forsterket av støv, grus og kritt. Har renset tannhjulene med børste og håper nå på at det hele er meget bedre.

      Ang Raptor: For et fantastisk helikopter. Ble ikke engang litt nervøs av å ha over 10 000,- hengende i lufta. Siste gang jeg bruker treningsunderstell!!
      Torgeir K. Haugstad

      Comment


      • #4
        grus å raptoer`n = ikke bra! skal ikke se bort fra at det blir bedre nå

        Ang raptor så er det et fantastisk helikopter som er veldig stabil å lett å lære seg å fly på.. håper du har løst problemet!
        T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
        Yak 54 m ASP65
        Depron vrak ;)
        masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

        "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

        -- Ronny --

        Comment


        • #5
          Håper det blir bedre.
          Tror jeg skal holde meg til gress/snø framover.
          Torgeir K. Haugstad

          Comment


          • #6
            Vel... etter en liten titt på det hele har jeg kommet fram til at det rett og slett var enveislageret i giret som hadde låst seg - slik at den dro rundt pinjongen. Hvorfor jeg ikke tenkte på dette med en gang er veldig rart....

            Godt jeg postet dette i nybegynneravdelingen.
            Torgeir K. Haugstad

            Comment


            • #7
              bra du fant ut av det da!
              T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
              Yak 54 m ASP65
              Depron vrak ;)
              masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

              "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

              -- Ronny --

              Comment


              • #8
                Jepp... har smurt opp godt med Triflow nå!
                Torgeir K. Haugstad

                Comment

                Working...
                X