Unconfigured Ad

Collapse

Ccpm

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • retlaw
    • Jan 2007
    • 896

Ccpm

Noen med relatert godt erfaring med ccpm som kunne tenke seg å skrive en guid til oppsett?? Evt. link til en nettside med en guide.

På min trex så har jeg nesten ingen CCPM forstyrelser når pitchen er 0. Prøver å justere endpointene så jeg ikke har forstyrelese ved full +/- pitch, men sliter med at for hver gang jeg rører stikken til full pitch, så tilbake til 0 også full pitch igjen, så er padlene i forskjellige posisjoner. Kan tenke meg at jeg må re-sizing balllinkene mine. Litt for stramt orginalt.
    Noen som veit om noen andre en elefun som har ball-sizing verktøy?

Noen som har er oppsett for null CCPM forstyrelse i hover pitch?

Som hellie-nybegyner så veit jeg egentlig ikke hvordan en ideal trex 450 skal oppføre seg. Så jeg prøver hele tiden å fin justere mekaniken. Hva og hvor skal man se etter for å finne ut om mekaniken er perfekt og om det trengs endringer?
    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Det beste rådet jeg kan gi deg er å laste ned "byggevideoene" til Finless. Du finner dem her :

- Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Tom Erik
      • Feb 2004
      • 1601

eCCPM krever mye av både servoene, geometri og generelt mekanisk oppsett.
      Hva slags servoer har du?
      Er alle linker og servo-armer i rett vinkel når du har 0-pitch?
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

Comment

• retlaw
        • Jan 2007
        • 896

Originally posted by Tom Erik
        eCCPM krever mye av både servoene, geometri og generelt mekanisk oppsett.
        Hva slags servoer har du?
        Er alle linker og servo-armer i rett vinkel når du har 0-pitch?

3 X Hitec 65HB og til gyroen en futaba s3154. Alle vinklene står i 90 ved 0 pitch. Sliter mer med balllink lengedene tror jeg. Men veit egetlig ikke hva jeg skal se etter..

Jobber i en time og klør meg i hodet i ni timer..

walter@retlaw.no

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Bare sørg for at alle linker er helt etter manual og at alle armer også er montert etter manual så skal det der gå helt fint.
          Om en link er treg kan du klemme linken litt forsiktig med en tang mens den sitter på kula så vil den gli litt lettere. Ikke ta for mye, det er ingen vei tilbake.
          Paddlerstanga sitter "ikke så fast" at den vil gå tilbake til eksakt samme posisjon, den vipper jo fra side til side og paddlernes posisjon er en funksjon av om de peker fremover eller til siden eller et eller annet i mellom.
          Det "eneste" viktige er at om du bare kjører pitch så skal swashplata gå rett opp/ned uten å tilte.
          Om den ikke tilter så er alt på den siden ok. Om så alle linker er symmetrisk like samt alle armer er montert symmetrisk så er du i mål.

Comment

• retlaw
            • Jan 2007
            • 896

Originally posted by Tintin
            Bare sørg for at alle linker er helt etter manual og at alle armer også er montert etter manual så skal det der gå helt fint.
            Om en link er treg kan du klemme linken litt forsiktig med en tang mens den sitter på kula så vil den gli litt lettere. Ikke ta for mye, det er ingen vei tilbake.
            Paddlerstanga sitter "ikke så fast" at den vil gå tilbake til eksakt samme posisjon, den vipper jo fra side til side og paddlernes posisjon er en funksjon av om de peker fremover eller til siden eller et eller annet i mellom.
            Det "eneste" viktige er at om du bare kjører pitch så skal swashplata gå rett opp/ned uten å tilte.
            Om den ikke tilter så er alt på den siden ok. Om så alle linker er symmetrisk like samt alle armer er montert symmetrisk så er du i mål.
            Fant denne på nett da.. Must

Aha... Da kan jeg ikke skylde på noe annet en flygeegenskapene mine .-(
            Last edited by retlaw; 04-02-07, 17:37.

walter@retlaw.no

Comment

Working...