Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvilket helikopter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Det vi trenger her er den billigste total pakka (og kansje alternativet til å vokse med).

    Ikke 3D, kunn til lære bruk (hoovre og fly litt rund omkring). Og ett alternativet til å vokse med.
    Radio som er akkurat bra nokk og ett alternativet til å vokse med.
    Billige og lett tilgjengelige deler.

    Om helikopteret og eller radioen er kapable til mere er dette greit men ikke nødvendigt, noen må jo kjøpe nybegynner helikoptre så vi andre får kjøpe brukt
    Nå folkens, legg hodene i bløt og begrunn utsagnene deres.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #32
      Det som alltid er vanskelig er å komme med anbefalinger, de stemmer for noen, for andre ikke.
      Det er kansje litt vanskelig å vite hvor hekta de vil bli og hvilke mål de har uten å ha fått prøve dette først.
      En kan kjøpe for billig(kan være dårlig) og kjøpe for dyrt/avansert utstyr.
      Når jeg kjøpte mitt første utstyr gikk jeg i den fella at jeg kjøpte for dårlig/lite avansert radio, fordi jeg ikke hadde peiling på hva jeg trengte og om jeg i det heletatt kunne lære å fly, om jeg likte det osv.
      Klart kjøper en feil utstyr enten for dyrt eller billig får en sikkert solgt det.
      En må nesten finne ut hvor mye penger en vil bruke og hvilke mål en vil nå for å finne et fornuftig valg av utstyr.
      Low and slow with power to go !!

      Comment


      • #33
        Originally posted by RødeBaldakin
        Men jeg reagerer fordi jeg synes det er noe trist å se flyspirer sette igang med overkillprosjekter,, eller aldri kommer igang i det heletatt fordi ingangsterskelen blir for høy på alle måter.
        Jeg er enig, men har også sett de som legger kroner i utstyr som bør byttes etter kort tid på grunn at det har gitt bråstopp i utviklingen...

        Her er det ingen fasitsvar men jeg mener jeg har gitt begrunnelse for hvorfor jeg annbefaler som jeg gjør. Så får en selv finne ut om det passer til ens egen situasjon. Det er det ingen andre som kan.

        Til syvende og siste er det oftest lommeboka som bestemmer Det er det for oss alle... Men det stopper oss ikke
        Theodor Bastberget

        Airplanes are for people who can't fly helicopters!
        http://www.modellhelikopter.no

        Comment


        • #34
          Hvis jeg har forstått dere riktig så er ett TT Raptor 30 ett godt helikopter å starte med (gjerne brukt) da det flyr godt og har lett tilgjengelige og rimlige deler. Stemmer dette?

          Likeså er en Futaba 401 gyro anerkjent av alle for å være bra nokk. stemmer dette?

          Radio er jeg litt mere usikker på hva dere landet på. Ett eller annet av JR eller Futaba? mangler modell nr her, noe med JR3810 kansje. Jeg tenker først og fremst brukt her.


          Når det gjelder mindre helikopter så finnes det vel noen rimelige uten kolektivepitch som den Laser 6 senderen kan brukes på for å se om dette er tingen? eller er jeg helt på vidda her?
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

          Famous last words? Hey watch this!

          Comment


          • #35
            Er enig i at det ikke er noe vits å kjøpe topp utstyr med en gang, det er det som er noe av grunnen til at jeg annbefaler Raptor, den er billig.



            Hvis jeg har forstått dere riktig så er ett TT Raptor 30 ett godt helikopter å starte med (gjerne brukt) da det flyr godt og har lett tilgjengelige og rimlige deler. Stemmer dette?
            Det er i alle fall min mening, det er trolig det billigste (fuel helikopter) samt du har utrolig utviklings potensiale med en Raptor 30/50.
            Hirobo Scedau er helt sikkert minst like bra, men den er noe dyrere enn Raptor.

            Likeså er en Futaba 401 gyro anerkjent av alle for å være bra nokk. stemmer dette?
            401 er en meget bra gyro, men ikke glem at man må ha en bra servo til også. 401 trenger du ikke bytte selv om du skulle bli meget dreven 3D pilot, det blir heller ikke mye dyrere enn å kjøpe noe billig som fungerer mye dårligere, bra gyro gjør ting mye enklere.

            Radio er jeg litt mere usikker på hva dere landet på. Ett eller annet av JR eller Futaba? mangler modell nr her, noe med JR3810 kansje. Jeg tenker først og fremst brukt her.
            Min mening er følgende:
            JR 3810 gjerne ADT som står for digitale trimmere, JR PCM 9X det er nok ikke mange brukt av denne ennå eller Futaba 8UP / 9C. om man velger JR eller Futaba er en smaksak.
            (Det er ikke noe problem å bruke Futaba gyro og JR radio).


            Pris er helt klart en faktor jeg tar med når jeg annbefaler folk utstyr, men samtidig er det ikke noe morsomt å se folk sliter med å komme viderere p.g.a utstyr som fungerer dårlig.
            Og hvis man får hjelp i begynnelsen går det ikke lang tid før man er forbi hovring.
            Det er også synd hvis folk slutter med heli fordi de har kjøpt feil utstyr, har sett eksempler på det også, det kanskje beste tipset jeg kan gi er å ta kontakt med noen som flyr helikopter, bli med på stripa før man kjøper utstyr.
            Nils Olav Moe

            Elefun
            www.artistic3d.net
            www.3dpilot.net

            Comment


            • #36
              En liten ting til.

              Ikke 3D, kunn til lære bruk (hoovre og fly litt rund omkring).
              Når du har fått smaken på helikopter, går det ikke lenge før den meningen er forandret.
              Nils Olav Moe

              Elefun
              www.artistic3d.net
              www.3dpilot.net

              Comment

              Working...
              X