Unconfigured Ad

Collapse

Tips til bra el.helikopter?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hypermatrix
    • Feb 2007
    • 16

Tips til bra el.helikopter?

Hei alle rc'frelste !!
    Noen som har et godt tips til et brukbart /rimelig elektrisk helikopter?
    Trenger et i tillegg til simulatoren min,for å trene litt.
    Hadde håpet å finne et heli til rundt 1500 til 2000 kroner.
    Mvh
    Terje Haugen.............................
  • Pirium
    • Jun 2006
    • 28

Originally posted by hypermatrix
    Hei alle rc'frelste !!
    Mvh
    Dette er det mange som er fornøyd med.

Andre steder går det for 1700-2000kr.

Comment

• esmel
      • Dec 2004
      • 2830

Først og fremst så er det så klart artig med noe som flyr i virkeligeheten fremfor noe som beveger seg over en skjærm, men når det er sagt så ville jeg, om jeg hadde hatt tålmodighet, holdt meg til simulatoren utover våren og spart til en trex450, minititan eller Zoom 450EP. Det vil gi deg mye mer glede enn et slik lite helikopter (i lengden). Zoom450EP finnes forøvrig i en fuelutgave med en nusslin liten fuelmotor.

Budskapet: Lite e-heli til den prisen du nevner er sikkert artig i en liten tidsperiode men det er ikke noe å vokse med akkurat. Det er nå i hvert fall mitt inntrykk.
      Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Mathias
        • Feb 2007
        • 1122

Originally posted by hypermatrix
        Hei alle rc'frelste !!
        Mvh
        Hadde kanskje vært bra å starte med et fast pitch-heli:http://www.nakshop.no/product.php?pr...cat=381&page=1 Hvis ikke, hadde det vært en bra ide som esmel sier, å fly på simulatoren til våren så kjøper du deg en T-rex 450, Zoom, Mini Titan eller lingnende. Hvilken simulator har du?
        Mathias
        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• _Bonus_
          • Mar 2005
          • 96

Uansett...iallefall min erfaring...styr unna heli med en egen motor til halerotor...

Begrunnelse:
          et slikt helikopter med en slik motor bruker lenger tid på å stabilisere helikopteret, særlig ved pådrag enn en servo bruker på å justere pitch på halerotorblader...i tillegg blir helikopteret gradvis å dra til den ene siden etterhvert som det tappes strøm av batteriet...

Jeg ble iallefall frustrert som nybegynner med en slik løsning...og gikk fra en Honey Bee CP til Trex 450 SE...og oppdaget en helt annen verden.

Moralen er altså: kjøp et helikopter med reimdrift eller aksling til halerotor.

Har en kompis som kjøpte et Walkera #36...som i og for seg er noe spinkelt og på sett og vis bærer preg av å være billig, men for rundt 2000 blås får du da noe som er mer for pengene enn et heli med motor på halen...

/Bonus

Comment

• esmel
            • Dec 2004
            • 2830

Originally posted by Mathias
            Hadde kanskje vært bra å starte med et fast pitch-heli:http://www.nakshop.no/product.php?pr...cat=381&page=1 Hvis ikke, hadde det vært en bra ide som esmel sier, å fly på simulatoren til våren så kjøper du deg en T-rex 450, Zoom, Mini Titan eller lingnende. Hvilken simulator har du?
            Bare minner om at den gamle zoom400'n er i en helt annen kategori enn nye zoom450EP.

Uansett...iallefall min erfaring...styr unna heli med en egen motor til halerotor...
            Veldig godt råd!
            Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Mathias
              • Feb 2007
              • 1122

Var Zoom 450EP jeg mente.
              Mathias
              Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• andreas
                • Aug 2006
                • 1

Hei
                Min erfaring er at dersom du har benyttet en bra simulator noen/endel timer, vil du sannynligvis kunne hovre en T-rex 450, eller et 30/50 size uten store problemer. (Snakker av egen erfaring).
                Definisjon på bra simulator er f.eks. Aerofly Professional Deluxe og Real Flight G3.x
                Små el-helikoptere som tåler en krasj eller tre og som er rimelige å reparere kan f.eks. være:
                Bell 47G....

eller
                E-skyV3 Lama....

Lykke til!
                F-27 Stryker
                F-27 Stryker Six - Series 2000Kv
                F-27 Stryker HiMaxx 2815-2000
                Whisper 1400 Motor glider
                Align T-Rex 450SE
                TT Raptor 50 V2
                E-Sky Honey Bee
                Traxxas E-Maxx

Comment

• Lurker
                  • Mar 2007
                  • 23

Jeg er en av de impuls-heltene som plutselig fattet interesse for heli og er derfor helt grønn. Siden jeg er altfor lat til å dra ut å fly ser jeg på innedørs modeller og da selvfølgelig elekstriske. Jeg vil selvsagt ha det kuleste og feteste men siden jeg vet at dette ender enten med at jeg blir lei om 3-4 uker eller jeg moser helikopteret i bakken så tusenlappene spruter ser jeg meg om etter noe billig ræl. Det bør likevel kunne gjøre mer enn å kjøre i en sirkel som sikkert er gøy om modellen overlever den første timen, men taper fort underholdningsverdi.

Tittet litt på andreas sine forslag men er lurer litt på dette med kanaler. Med 4 kanaler hva er det jeg mister da ift 6-kanaler? Beklager det noe banale spørsmålet men jeg har prøvd å søke på dette men for jo bare opp treff på en bøtte med produkter.

Uansett har jeg skjønt at skal du loope og herje må du ha 6-kanaler men tipper det ikke er så lett. Bare jeg kan fly raskere enn 1.5km/t i en rett linje og svinge når den har litt fart uten at jeg trenger en ledig åker, så har jeg litt å pusle med.

Comment

• amundrg
                    • Jun 2006
                    • 355

Originally posted by Lurker
                    Jeg er en av de impuls-heltene som plutselig fattet interesse for heli og er derfor helt grønn. Siden jeg er altfor lat til å dra ut å fly ser jeg på innedørs modeller og da selvfølgelig elekstriske. Jeg vil selvsagt ha det kuleste og feteste men siden jeg vet at dette ender enten med at jeg blir lei om 3-4 uker eller jeg moser helikopteret i bakken så tusenlappene spruter ser jeg meg om etter noe billig ræl. Det bør likevel kunne gjøre mer enn å kjøre i en sirkel som sikkert er gøy om modellen overlever den første timen, men taper fort underholdningsverdi.

Tittet litt på andreas sine forslag men er lurer litt på dette med kanaler. Med 4 kanaler hva er det jeg mister da ift 6-kanaler? Beklager det noe banale spørsmålet men jeg har prøvd å søke på dette men for jo bare opp treff på en bøtte med produkter.

Uansett har jeg skjønt at skal du loope og herje må du ha 6-kanaler men tipper det ikke er så lett. Bare jeg kan fly raskere enn 1.5km/t i en rett linje og svinge når den har litt fart uten at jeg trenger en ledig åker, så har jeg litt å pusle med.
                    Anbefaler deg å begynne med en bra simulator så sparer du mange tusenlapper og slipper å se dem spruter på den første turen.
                    Amund Gårdhammer
                    www.ringerikemfk.com

Comment

• muff
                      • Oct 2006
                      • 855

jeg er nok også en av de som vil annbefale en bra simulator RealFlight G3 eller lignende, om du absolutt vil ha noe som er bra å fly så kan jeg annbefale deg Lama V3 det er et heli som er meget enkelt å fly også er det meget stabilt og tåler mye julig, minuset med dette er at det fort kan bli kjedelig og du må relativt ut å kjøpe deg nytt!!

Simuator er noe du alltid vil ha bruk for selv om du er en av de beste 3d flygerene, dette er et verktøy som du bygger opp dine evener som en bra pilot, her kan du trene på alle øvelser og få en veldig god stikke trening, det er også meget underholdene og sitte å trene på. sett på litt musikk og slå deg løs med alle mulige triks, RealFlight har også Heli instruktør som tar deg gjennom forskjellige øvelser og forklarer greit hvordan du utfører disse!

men uansett vil jeg ønske deg lykke til og håper at du gjør et valg du vil trives med! det er hvertfall veldig morro og det er veldig lett å bli bitt av basillen!
                      T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                      Yak 54 m ASP65
                      Depron vrak ;)
                      masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• Lurker
                        • Mar 2007
                        • 23

Takker for svar.

Nå frister ikke en simulator så knakende mye. Selv om det sikkert er helt annerledes enn ett spill så er det liksom ikke det samme som en fysisk masse som flyr rundt.

Hvorfor kan lama'n bli kjedelig? Og kan noen forklare 4/6 kanalers forskjellen?

Comment

• muff
                          • Oct 2006
                          • 855

laman kan hvertfall fort bli det, dette siden den er veldig stabil og er ikke verdens største utfordring å fly,

4kanaler har du vel fast pitch, det har du ikke på 6kanaler!
                          T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                          Yak 54 m ASP65
                          Depron vrak ;)
                          masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• Lurker
                            • Mar 2007
                            • 23

Steike for et bra svar, takker!

Ok så med Lama'n så mister jeg da pitch og roll? Så jeg svinger med halerotoren? SVJV så mister du muligheten til å svinge med halerotoren når farten øker og du må da over til Roll for å svinge. Siden jeg har fast pitch er det vel naturlig at den forsvinner, men Lama'n virker jo grei sånn sett da. Da får jeg se om jeg blir lei eller vil ha mer før lommeboka støvsuges.

Takk for alle svar.

Comment

• Lurker
                              • Mar 2007
                              • 23

En ting til forresten. Er det noen som vet om det er krystaller som kan byttes på Lama'en (og kontrolleren) slik at vi er to som kan fly samtidig? Eller er det en fast frekvens på disse?

Comment

Working...