Announcement

Collapse
No announcement yet.

Honey Bee vs. Lama V3..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Honey Bee vs. Lama V3..

    Heisann!

    Har fått lyst til å kjøpe meg et enkelt elektroheli til innebruk, og har de overnevnte modellene i sikte. Jeg har flydd noe modellfly, men har null erfaring med heli.

    Hvordan er disse heliene i forhold til hverandre? Antar at Lama er mest lettflydd, men blir kanskje fort kjedelig? Er CP2 kanskje litt mere "spenstig"?

    Håper noen har erfaring og råd og komme med!
    Jon D.

  • #2
    det som jeg ville anbefalt deg er at du kjøper lama v3, for det kan fort bli veldig vanskelig hvis du hopper rett på en honeybee.

    det som jeg har gjort er å kjøpe lama v3, har hatt den i noen uker men er ikke lei, du kan jo og bare selge laman hvis du blir lei.
    jeg synes honeybee er en fin etterkommer ETTER man har lært seg å fly lama v3.
    e-sky lama v3 (solgt)
    e-sky honeybee king 2
    .50 size fly

    Comment


    • #3
      Hei!

      Vet ikke om CP2 er så egnet til innendørs/stue, kjøkkenbruk. Må nok ha litt større plass som en gymsal ol. Et fast pitch-heli som twister eller honeybee fp hadde kanskje vært mer egnet
      Last edited by Mathias; 14-03-07, 13:57. Reason: Skrivefeil
      Mathias
      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

      Comment


      • #4
        blade cx2

        Her er eit alternativ til som virkelig er verdt å vurdere RC Airplanes - Arrows RC, FMS, HobbyZone, E-flite, & More - HOBBY ZONE
        Eg har denne selv og er veldig fornøyd med den.Det virker som om den er mye "kjappere" en lama'n så det er litt mer utfordring i denne.
        Alle snakker om att kontra roterende blir fort kjedelig??? hva er kjedelig da.Skjønner dette om man bare står i ro og hovrer til batteriet er tomt,men det er mye mer man kan gjøre for å få god stikke trening.Du kan f.eks fly rundt i en sirkel som du har laget av teip på gulvet.Om dette også blir for kjedelig,så prøv mens du roterer heliet sakte rundt sin egen akse+at du flyr baklengs.Tror ikke du kjeder deg på en stund da nei
        Alt som kan fjernstyres.
        ---------------------------------------------
        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
        Steinar Kvarme.

        Comment


        • #5
          Nybegynnererfaring med CP2

          Jeg har foreløpig ikke stor suksess med å fly inne med Honeybee CP2'n. For meg, som er nybegynner, så blir den for ustabil til at jeg klarer å hovre inne i stua. Hvis man har veldig stor stue så fungerer det kanskje bedre.

          Derimot kom jeg akkurat inn fra min første ordentlig vellykkede flytur i parken. Tømte hele batteriet med bare en kort mellomlanding, og ingen kræsj. Har fremdeles bare delvis kontroll med hovring, men i litt hastighet er den mye mer stabil, og jeg synes den responderer veldig bra.

          Skjønner at CP2'n ikke er drømmehelikopteret for folk her ("Dropp billig-helikoptere, og fly simulator til du får råd til en T-Rex"), men foreløpig har jeg hatt mye moro...og en T-rex er sannsynligvis ikke aktuelt.
          Alt er riktignok plast og går i stykker etter hvert, men reservedelene er lette å skaffe, og ekstremt billige.

          Comment


          • #6
            Utrolig hvor mange meninger det er mulig å ha om "det beste nybegynnerheliet".

            Selv er jeg på nybegynnerstadiet nå. Vi er tre kamerater som kjøpte hver vår Honey Bee FP. Vi har kost oss masse innendørs i vinter (ikke i stuen, men i et rom fritt for pyntegjenstader på ca 30m2 med 2m under taket) og begynner nå å få rimelig god kontroll på hovering og litt flyving rundt i rommet - både tail-in, nose-in og sidelengs. Vi begynte med treningsunderstell (hjalp i starten, men gjorde også heliet tyngre => kortere batterilevetid), men tok det av etter 4-5 batterier.

            Vi startet med litt flyving i simulator (har prøvd flere forskjellige), men etter å ha prøvd det real thing, var det helt rart å gå tilbake til simulatoren. Heliet ble veldig lite på skjermen, samt at oppførselen ikke var helt sammenlignbart.

            For noen dager siden prøvde vi å fly Honey Beeene ute - men det funket heller dårlig. Selv med kun en svak trekk i luften, var det vanskelig å holde kontrollen (heliet er lett og spesielt halen har lett for å bli "tatt av vinden"). Dessuten merket vi jo nå at det ikke akkurat er så store kraft reserver i FPen med originalbatteriene, så ekstrem stigning/falling er uaktuelt. Vurderer å prøve med LIPO batteri, men klarer ikke finne ut hvilket 2S som vil funke...

            Ellers kan jeg vel bare bekrefte det mange sier - at egen tail rotor motor ikke er særlig heldig. Når man gir på throttle, har FPen lett for å rotere samtidig. Blir dermed utfordrende å holde heading når man skal variere throttle litt.

            Det har gått noen reservedeler, men ikke avskrekkende mye (maks 200,-). Vi kjøpte med en del reservedeler sammen med heliet, men nesten alt det ligger fortsatt i poser. FPen tåler mye. Rotor i stolben resulterer bare i noen småhakk. Bare å rette ut hovedbladene igjen og fly mer.

            Nå har vi prøvd RC heli og det har gitt mersmak, så nå "sparer" vi til TRex e.l. Frister fortsatt mest med elektro

            PS! Se video fra de tre første batteriene her: Error 404 (Not Found)!!1
            Last edited by jarll; 31-03-07, 12:08. Reason: Lagt til link

            Comment

            Working...
            X