Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har fuel heli, kjøpe el å starte med dette?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har fuel heli, kjøpe el å starte med dette?

    Vurderer å kjøpe et el helikopter, som treningsheli før jeg tar concept 30 sr-x en opp i luften? Er dette noe som høres fornuftig ut? Eller anbefaler dere meg bare å få gang på concepten? Har sett litt på walkera og trex el heli, noen som har noen formeninger om dette?

  • #2
    Anbefaler deg heller å kjøpe en simulator til å begynne med. Denne koster vesentlig mindre enn ett nytt helikopter, og gir mye for pengene. Selv liker jeg best Reflex XTR, men finnes mange andre gode alternativer også.

    Om du skal kjøpe et lite elektrisk helikopter, hold deg unna Walkera ihvertfall. Helikoptrene er mekanisk grei nok, men elektronikken som følger med er ubrukelig. Kjøp heller en Trex eller Mini-Titan med skikkelig oppsett.

    Og forresten, helikoptre i Trex-størrelse er vanskeligere å fly enn Concept'en din
    Morten Smøraas

    Comment


    • #3
      Jeg syns jeg hadde nytte av å fly litt små el helier før jeg kjøpte store, men her er meningene like delte som løse heliumballonger en vindfulldag.

      Det går fint å lære seg radiobruk på sim og så begynne. Det du ikke lærer er de tekniske ting som du kan lære alt av med f.eks. en Rex foruten å bruke en glødemotor selvsagt.

      TRex er nok i en litt annen liga enn Walkera...

      Ja de små er mindre stabile og dermed vanskeligere å fly men desto billigere å krasje + de gjør mindre skade om de treffer noe i krasjen.

      Comment


      • #4
        Har en Walkera 36 og den flyr som en drøm.
        Men nå skal det være sagt att jeg bruker en Futuba 9C med en normal motager på walkeran.

        Har aldri testa orginal radio/motager.

        Men selv begynte jeg med en TZ50 og treningsunderstell, etter ett par timer på simulator.

        Synes det er enklere med ekte heli kontra simulator.

        Nå bruker jeg kun sim til å teste ut nye ting før jeg gjør det i lufta

        Dermed er det ikke sagt att jeg har 100% lykke hvergang jeg tester noe nytt.
        =================
        Runar Holm
        www.maxmekker.com
        =================

        Comment


        • #5
          Har du lyst på elektrohelikoter så kjøp deg det Bare husk at da får du driftsutgifter både på det og på fuelhelikopteret...

          Kjøp en simulator først du, hvis du ikke har fra før. Så kan du heller supplere med et mindre elektroheli etter hvert dersom du har lyst og råd til det.
          Kjekt å ha ei hjulvisp for enhver anledning

          Dette med ustabile små helikoptre syntes jeg ikke stemmer helt lenger... Hadde en trex 450xl for ei god stund siden og den var ikke veldig stabil nei, sammenlignet med raptor50'n. Men så kjøpte jeg meg zoom450ep for litt siden og jeg påstår i hvert fall at den ikke var spesielt ustabil å ha med å gjøre ( i standardoppsett), men da snakker vi om null til lite vind så klart. Trexen jeg hadde kan ikke sammenlignes med zoom'en når det gjelder stabilitet. Det er nå i hvert fall min mening.

          Men men... Smaken er som baken...
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment

          Working...
          X