Unconfigured Ad

Collapse

T-REX 450X og MX-22

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ulldott
    • Apr 2003
    • 95

T-REX 450X og MX-22

Hei,

jeg sitter og skal sette opp min T-Rex 450X (ja den gamle...) og jeg er litt usikker på hvordan den skal settes opp i forhold til swashplate. På radioen har jeg bla. følgende valg:

3Sv(2roll)
    3Sv(2p.ax)
    4Sv(90°)

I og med at det er 3 servoer så går vel siste valget ut, men hvilken av de to øverste skal det være ? Noen som har andre tips om oppsettet av denne helien ? Ev. progr til mx-22 som jeg kan bruke ? Erfaringer med Futaba G190 ?

-Takk
    Attached Files
  • Knugen
    • Aug 2004
    • 96

På min mc-22 bruker jeg 3sv(2roll).. satte nettopp opp en T-rex450SE V2 for sønnen min. Han har nettopp kjøpt seg denne og bruker min sender.
    Han flyr med en Futaba GY190 (jomfrutur i går..) og det funker greit, syntes at halen logret litt så den blir nok skiftet på sikt men ikke med en gang.
    Mvh.
    Øyvind Iversen

Comment

• ulldott
      • Apr 2003
      • 95

Ok,

hodet på v2 er vel litt anderledes en x ? Stemer det at det skal kobles slik:
      Aileron = kanal 2
      Elevator = kanal 1
      Pitch = kanal 3

Blir litt forvirret av terminologien til Align, men aliron=roll?, elevator pitch2 ??

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Har ikke Graupner radioene samme kanaltildeling som JR?

Dvs throttle på kanal 1?

3sv/2 på roll er sikkert det riktige siden den er push/pull.

Pitch er kanal 6, jeg husker aldri om ail er 2 og elev 3 eller tvert om men det er jo bare å koble inn servoene og se hvilke som beveger seg.
        4 er ror og 5 eller 7 gyro gain om du har en gyro med dette, din har vel ikke det så vidt jeg kan se.

Jeg hadde byttet den 060 servoen på halen med en 092SH. 060n er både for treg og for svak. Halen din blir aldri riktig bra med den vil jeg tro. Har brukt den selv og det var mye bedre med både 084 og 092ere.

Comment

• Knugen
          • Aug 2004
          • 96

På Graupner/JR er et forskjell på oppsettet på fly vs. heli.
          På fly er gass kanal 1 mens på heli er gass på kanal 6 og pitch på 1.
          Aileron er kanal 2 og elevator er på kanal 3.
          Gyro er på 4 og gain på 7.
          Dette gjelder nå i allefall min mc-22.
          Mvh.
          Øyvind Iversen

Comment

• ulldott
            • Apr 2003
            • 95

Takk for svar, spesielt "Knugen", det var nettopp dette jeg trengte å vite

En annen ting, bommen, jeg kan ikke se at det står noe om at den skal festes i kroppen......hva har jeg oversett ? det kan vel ikke stemme ?

-ulldott

Comment

Working...