Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei, har et Kyosho Caliber 400 med standard elektromotor og LiPo batterier, i det siste har motoren begynt å fuske, har byttet motor, men problemet er der fortsatt, er det noen so vet hva som kan være galt?
Hei, hovrer noen meter over bakken, turtallet avtar plutserlig og heliet går i bakken, heliet rister plutserlig frem og tilbake på halen. Har byttet ut stangen til halerotoren som var i alu med en pianotråd i stål da denne er stivere, kan det være årsaken?
Takk for svar, har gått tilbake til halerotor staget i alu, det ser ur til at det virker bedre, med mindre problemer med ujevn motordrift, det skjer allikevel av og til fortsatt. Har desverre ikke noe video. Halen er fin når motoren får jevn kraft og heliet hovrer rolig og stabilt i luften.
Har gått over alle kontakter og de ser ok. Har tatt opp og sett på mottager og alle kontakter til servoer, men kan ikke se noe. Oppstod etter en litt kraftig "landing" hvor halebommen og hovedrotorbladene måtte skiftes.
Caliber 400 med standard motor
Zebra 4 kanalas radio med en ZR 106SF mottager
GY 380 piezo gyro
Hype 36A fartsregulator
MeanGreen power LiPo 11.1V 2500 mAh batterier
Kyosho og Hitec servoer
Har vært ute og flydd litt, kan det være den ene batteripakken som ikke lever strøm jevnt? Har nemlig ikke opplevd problemet med den andre batteripakken?
Hvis så, hva kan jeg gjøre med den ustabile pakken, den er bare noen måneder gammel? Garanti?
Hei, takk for innspill. Dette skjer med ujevne mellomrom, ofte bare etter noen minutters flytid, hva kan gjøres hvis det er denne soft cut off`en du nevner?
Hvis det er det så er det sansynligvis fordi batteriet har blitt dårlig. Du sier det ikke skjer med det andre batteriet og da er det sansynlig at det ene batteriet er dårlig og ikke klarer å holde spenningen.
Du sier det begynte etter en litt hard landing. Har du prøvd å skifte mottaker-krystallet? Kan være forstyrrelser som følge av at krystallet har fått deg en smell, selv om det ikke skjer så ofte.
Morten Myklebust.
Yrke Fisker.
Sky Raider MachI K.I.A.
PT-20 K.I.A.
Pibros Mk I, II & III K.I.A.
Corsair 60 Lever trygt uten motor.
Har fløyet litt mer med begge batteripakkene, det ser ut til er at motoren fusker litt ved gass/pitch pådrag, men men litt mer ved en av pakkene. Eksempel, hovrer rolig ca. en meter over bakken, heliet er på vei ned og jeg gir gass/pitch pådrag. Idet jeg gjør dette rister det litt i heliet,halen går litt fra side til side og motoren fusker for så å øke turtallet.
Har ellers pakket inn mottager i støt absorberende gummi på alle fire sidene, så jeg vil ikke tro at det er noe galt med den, men jeg vet ikke. Har forøvrig gjort der samme med gyroen.
Har brukt et lenger plastrør til antenneledningen slik at den ikke lenger er surret noen ganger rundt landingsunderstellet, samt at jeg er litt mer forsiktig når jeg øker turtallet på gass/pitch og da kan det virke som om problemet enten er borte, eller i hvertfall krafrig redusert.
Jeg hadde akkurat samme problemet med min Caliber 400 også. Du kan prøve å sette opp kurvene dine litt annerledes. Mindre pitch og mere turtall. Det virket for meg. Den motoren og regulatoren liker rett og slett ikke å jobbe tungt. Jeg endte opp med å sette inn en E-Flite 400 4200kv motor. Det ble et helt nytt helikopter.
For tiden flyr jeg med noen gamle opplimte rotorblader av balsa da jeg venter på nye blader i karbon fra Danmark (fra rotordiscen), jeg mener å huske at jeg ikke hadde disse problemene med karbonblader.
(Er ikke sikker).
Hvordan kan jeg justere forholdet mellom pitch og gasspådrag med på fire kanals radio? Er jeg nødt til å bytte til en 6 kanaler for å få dette til?
Eneste måten du kan justere pitch med en 4-kanals radio, er ved å skru på støtstangen fra pitchservoen. Langt fra en optimal løsning, men det går. Det beste for deg er nok om du kjøper deg en ny radio. Hvis du vil loope og rolle med helikopteret ditt er du nødt til å sette opp skikkelige pitch- og throttlekurver.
Bra og billig er Spektrum DX6 og Hitec Optic 6.
Litt dyrere er Spektrum DX7, Futaba 7C og 9c og JR 9x.
Det kan ofte lønne seg og tenke litt langsiktig når du skal kjøpe radio. Det som kan virke litt dyrt til å begynne med blir ofte billigst i lengden.
Er helt nybegynner med heli, har kjørt elektro bil i flere år og også prøvd meg litt på fuel bil, liker veldig godt å fly heli og ønsker meg på sikt ny radio.
Spørsmålet er som følger, hva bruker man de ekstra kanalene til på f.eks en 7 kanals eller en 9 kanals radio på når en flyr el heli?
Snakket med en kamerat og vi kunne egentlig godt tenke oss å leke oss litt med pyroteknika og lage en liten rakett som kan skytes fra heliet mot et mål på bakken.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment