Unconfigured Ad

Collapse

Trex 450 SE Problem (glitch)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robroy
    • Aug 2006
    • 8

Trex 450 SE Problem (glitch)

Hei.
    Jeg har ett irriterende problem som jeg ikke finner ut av.
    Når jeg skal fly mitt heli og starter det opp , øker turtall till midten av stikken så har jeg det turtallet jeg vil ha før jeg skal ta av og få øke pitchen. Dette gjør jeg forsiktig siden jeg er rimelig ny på feltet. Men når heliet skal ta av så ser allt fint ut og jeg kan fly forsiktigt. Men plutselig så får det seg ett kraftigt løft uten grunn og så rett ned igjen. Dette skjer gang på gang når jeg skal prøve å ta av for å fly litt på 1 m høgde. Hver bidige gang jeg nesten tar av, en ser at heliet letter så vidt, så plutselig hopper det til.
    Er det noen her som har noen tips til meg???
  • elektrodude
    • Sep 2006
    • 1342

har en mistanke om att det kan vere en programering på sender som ikke er som den skulle.Har du dobbelt sjekket pitch kurvene dine??
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

Comment

• Jan_Petter
      • Jan 2006
      • 900

Dersom dette skjer på samme tidspunkt hver gang, er det vel neppe det som normalt kalles "glitch".

Høres mer ut som noe annet. Jeg ville, som elektrodude foreslår, trippelsjekke all programering, dvs esc, throttle og pitch kurver. . .
      http://www.phoenix-rc.org/
      http://www.glamdalrck.net
      http://www.scalewarbird.org/
      ---------------------------------------------------
      Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Eller noe treghet i swash eller lign som plutselig slipper? Manglende tenner på en servo?

Comment

• Robroy
          • Aug 2006
          • 8

Heisann og takk for svar.
          Har sett over ting og tang men blir liksom ikke helt klok.
          Skiftet 1 servo på ene siden, pga det virket som om den plutselig hadde noen innfall til nøkking. Såg så over radio og satt trottlecurv og pitch til 0, 25, 50, 75, 100 på begge. Gyro står på 70, 70 og 100 på dei 3 kanalene. Hitec eclipse radio.

Testet så heliet forsiktig og ga gass roligt oppover, allt såg flott ut inntil eg hadde midtpunktet på stikka. Da begynnte plutselig alle servoene på swash og hoppe opp og ned av seg selv uten at eg tok i noe på radio i hele tatt. Slik at heli skulle til å ta av for så å sette seg ned igjen og så ta av igjen. Så plutselig sluttet det og var roligt for så å begynne igjen. Heilt tussete alltså. Så visst Dere forstår så tør eg ikke gi mere gass/ptich for å se om det roer seg ned siden jeg ikke har hatt det så mye opp i luften akkurat.
          Er det noen som har en peiling her på dette problemet?? Evt noen her som holder til i Bergensområdet som kanskje kunne sett på heliet på meg for evt justering eller annet??

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Radiostøy, dårlig krystall? Electron6?
            Antenne som ligger inntil noe metall eller cf? Surret på bomstøttene?
            Mottaker som ligger på en cf plate?

Comment

• Robroy
              • Aug 2006
              • 8

Electron 6 ja det har eg. Denne står montert direkte i bunn plataen på heliet inne i kroppen. Må denne monteres oppå noe greier??
              Las i tidligere forum tråd at det hadde vert noen problem med ecs på heliene, det eg har er Hitec 30A ECS fra elefun. Håpet er at den burde vere bra da.
              Radio antenna går frem foran rammen og inn i røret bak på heliet og er surret rundt røret bak.

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

Nei den må ikke monteres oppå noe greier men sørg for at hverken selve mottakeren eller noen del av antenne har kontakt med metall eller karbonfiber.

Surret rundt hvilket rør?

Halen eller stagene til halen?

I så fall er det første sted jeg hadde gjort en endring.

metall/karbon+ antenne = dårlig kombinasjon

Comment

• Robroy
                  • Aug 2006
                  • 8

Hei igjen!

Takker og bukker for svar.
                  Radio rør/ plast rør som fulgte med settet.
                  Men det skal eg få prøve å rette på for å se om det forandrer seg der.
                  Det som eg skreiv om ECS'en var at folk hadde mistanke om at servoene fikk for liten strøm til at dei skulle drives skikkelig, slik at ECS'en resetter seg selv slik at servoene da gjør ett hopp. Dette har eg ikke sjekket. Er på jobb nu så eg får teste litt i morgen.

Comment

• Tintin
                    • Jan 2005
                    • 4631

Escen har neppe problem med å drive dette i hover men ta et vanlig mottaker batteri om du har og test.
                    Surrer du rundt røret du først har tredd ledningen igjennom? Antenne ledningen skal ikke krysse seg selv.

Når servoene begynner å vibrere slik så regner jeg med at mottakeren forstyrres av noe. Du kan ha escen for nærme mottakeren. Antenne ledning for nærme motorledniger etc.

Kan du poste noen bilder av heliet ?

Comment

• Robroy
                      • Aug 2006
                      • 8

Skal se å ta noen bilder av det slik at du får se.
                      Men kan som sagt ikke ta det før enn i morra, på jobb da veit du.
                      ECS står på snuten under batteriet.
                      Last edited by Robroy; 21-04-07, 20:05.

Comment

• retlaw
                        • Jan 2007
                        • 896

Er det innedørs eller ute?
                        Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• Robroy
                          • Aug 2006
                          • 8

Ute og inne, begge deler. Fikk ikke tid til å ta bilder i dag , beklager for det. Men skal ta det i morgen. Hadde noen ustyrlige unger.

Comment

Working...