Unconfigured Ad

Collapse

E-Sky Belt-CP + radio som kan brukes senere

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • solariz1978
    • Apr 2007
    • 46

E-Sky Belt-CP + radio som kan brukes senere

Har trent en god del på real flight 3.5 nå og kikket rundt omkring på nettet etter et enkelt og greit heli som tåler litt vind og uheldige bakkelandinger.

Kom fram til E-Sky Belt-CP - Kit :

Hvordan er dette helikopteret for en nybegynner? Kjøper en god Futaba 401 gyro som jeg eventuelt kan putte over på neste helikopter i rekken.

Radio og mottaker - Hitec Optic 6 med 3xHS-55 + 08RO :

Tenkte at denne radioen og mottakeren også kan flyttes over på neste helikopter i rekken.

Er dette komplett utstyr for flyving hvis jeg ordner med batterier og lader?
    Fungerer en futaba 401 gyro og de medfølgende servoene i E-sky Belt Cp sammen med Hitec radioen?
  • Mr_Nils
    • Apr 2003
    • 146

Nå er det vel ikke mange helikoptere som tåler harde møter med bakken meget bra.

Det du har satt opp i handlelista vil fungere sammen.

Jeg tror jeg hadde lagt til de ekstra hundringsene og kjøpt en T-Rex 450S.
    Rett og slett fordi etter min mening er T-Rexen et bedre helikopter på alle måter. Bedre kvalitet, større dele-tilgang til T-rex, delene koster omtrent det samme om ikke billigere til T-rexen. Batterier til begge ligger i samme prisklasse.

Av utstyr i en T-Rex kan du bruke servoene som følger med Optic 6 pakka, pluss en HS-81 til halen sammen med Futaba 401 som allerede er planlagt.

Det blir litt dyrere enn oppsettet ditt, men jeg tror du vil få mer glede av det.

EDIT: Elefun har også ferdige pakker med alt som trengs.
    Last edited by Mr_Nils; 17-04-07, 11:54.
    Nils

Comment

• solariz1978
      • Apr 2007
      • 46

Ok takk for info.

Har aldri flydd helikopter utenom mye trening på realflight 3.5 med fjernkontroll og det begynner å gå rimelig bra der. Tror nok at jeg skal klare å fly et helikopter fra A til B med et ordentlig helikopeter nå, men det største problemet blir nok oppsett og innstillinger så trenger et helikopter som ikke trenger justeringer etter hver flyving. (må nok sette meg grundig inn i dette på et eller annet tidspunkt uansett kan jeg tenke meg)

Et annet problem et at flyvingen vil skje i et område hvor det sjelden er helt vindstille, vanligvis 3-7 m/s vind uten at jeg har altfor god peiling på vindstyrker. Hadde det ikke vært for den vinden, hadde jeg kjøpt et E-sky Honey Bee CP2 til å cruise rundt med

Align T-Rex 450S :: Komplett 1

Ser ut som en bra pakke hvis jeg skal satse på T-rex som flesteparten anbefaler i RC heli forums, men den pakken har vært utsolgt hos elefun.no en god stund nå. (sikkert en god grunn til at det er utsolgt)

Thunder Tiger MiniTitan E325

Dette helikopteret har fått mye god omtale rundt omkring, men det er et nytt helikopter så vanskelig å finne info om oppsett og justeringer hvis det skulle være nødvendig :/ Synes forøvrig dette helikopteret ser meget bra ut designmessig, og det flyr veldig bra og stille på videoer jeg har sett.

Føler at jeg ikke kan betale mer enn max 6000,- kr for full pakke første gang og skjønner at helikopteret blir bedre og bedre jo flere hundrelapper som investeres

Argh! decissions decissions, må finne meg et helikopter snart nå

Comment

• oly.jonny
        • Sep 2005
        • 332

eg ville ha gått for den siste du linket til dersom du kaster gy-190 og bytter den ut med gy-401.
        Mvh Oly. "I reject the reality, and substitute my own."
        -T-rex 450 HDE
        -E-sky honey bee fp(pulverisert)
        Status: Skulelei

Comment

• MortenA
          • Dec 2006
          • 2

Foreslår at du kjøper deg et brukt et jeg. Da får du gjerne greit utstyr med på kjøpet.
          Pluss at du gjerne for et som er ferdig og klart til flyging.

Comment

• solariz1978
            • Apr 2007
            • 46

Ja, har tenkt tanken på å kjøpe et brukt heli, men man vet jo aldri om hvor mange ganger og hvor hardt slike helikoptere har gått i bakken etc. : / Dessuten er det vel enklere å forholde seg til garantier o.l. hvis man har kjøpt utstyret personlig?

Er veldig fristet til å slå til på denne pakken, men er usikker på hvor vanskelig deletilgangen er på nye modeller. Ser at elefun.no er utsolgt på endel viktige deler allerede og har vært det en god stund.
            Pakken inneholder "bare" en Futaba GY190 Gyro, men den skulle vel være god nok til basic hoovering og frem og tilbakeflyving uten krappe svinger?

Align T-Rex 450SE :: Komplett 1

Er nok et "tryggere" kjøp med tanke på deletilgang, men MiniTitan har grommere lyd og ser mye bedre ut etter min mening

Trengs det mye og vanskelige innstillinger av helikopteret og radioen når man kjøper slike komplette pakker? Alt slikt er vel utførlig beskrevet i medfølgende brukermanualer?

Comment

• Talker
              • Oct 2004
              • 174

Originally posted by solariz1978

Er veldig fristet til å slå til på denne pakken, men er usikker på hvor vanskelig deletilgangen er på nye modeller. Ser at elefun.no er utsolgt på endel viktige deler allerede og har vært det en god stund.
              Pakken inneholder "bare" en Futaba GY190 Gyro, men den skulle vel være god nok til basic hoovering og frem og tilbakeflyving uten krappe svinger?
              Jeg ville nok anbefalt å bare kjøpt GY401 med en gang. Går sikkert fint ann å fly med 190'n, men det er sikkert en litt annen flystil? Kjøp 401 nå å bli vandt til det... trur jeg..
              varta

Comment

• Mr_Nils
                • Apr 2003
                • 146

Originally posted by solariz1978
                Trengs det mye og vanskelige innstillinger av helikopteret og radioen når man kjøper slike komplette pakker? Alt slikt er vel utførlig beskrevet i medfølgende brukermanualer?
                Det er litt jobb å justere inn et helikopter når det er nytt og man ikke har erfaring. Bygge manualene er ikke alltid helt innlysende, men det finnes mye fint i forum rundt om i verden hvor det ligger et hav av info.
                Bla. Bob "Finless" sine bygge videoer på helifreak.com (man må registrere seg gratis for å se).
                Nils

Comment

• muff
                  • Oct 2006
                  • 855

hei ser du skal fly en del i vind her, jeg hadde selv en minititan, syns den blir ganske vinglete i vind, fikk liksom ikke helt dreisen på det! liker best raptoren,
                  T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                  Yak 54 m ASP65
                  Depron vrak ;)
                  masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• solariz1978
                    • Apr 2007
                    • 46

Ok, takk for alle tilbakemeldinger

Klarer å kjøre batteriene tomme på Realflight 3.5 simulatoren nå så lenge jeg holder meg til rolig crusing fram og tilbake. Vet at simulatorer og the real thing ikke er det samme, så vil starte opp med treningskit etc de første turene når jeg endelig får bestilt et helikopter.

Tenker jeg safer og går for en Align T-Rex 450SE :: Komplett 1

Masse god info på internett og enkel deletilgang på dette helikopteret samt at aludelene begrenser skadene når uhellet er ute

Blir dyre greier dette gitt, ser ut som at jeg må finne meg en sommerjobb..
                    Last edited by solariz1978; 19-04-07, 10:30.

Comment

Working...