Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av lite el-heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøp av lite el-heli

    Hei
    Jeg skal kjøpe meg et lite el-heli til sommeren og har sett litt på
    Walkera Dragonfly 4 og e-sky honey bee. Men så har jeg hørt masse rykter
    om dragonfly så jeg lurer på om dette bare er rykter eller svikter elekronikken
    virkelig mitt i luften hele veien?
    Hvilket av disse er til å anbefale?

  • #2
    Billig og bedre er lama v3
    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

    walter@retlaw.no

    Comment


    • #3
      Men er ikke lama litt tregere?
      Jeg vil ha et jeg kan manøvrere litt med.

      Comment


      • #4
        Nå er jeg helt fersk selv, men jeg er veldig fornøyd foreløpig med min twister cp v2. Det er samme helien som e sky, bare med litt mer utstyr. Jeg vurderte også walkera, men turde ikke helt pga alle ryktene. Vurderte dyrere heli også, men er egentlig glad jeg valgte twistern. Mange sier de er vanskelig å fly, og det kan godt være, men jeg har fremskritt hver gang jeg flyr og det virker ikke umulig å få det til bra heller.

        Som helt fersk har jeg erfart at det ALLER viktigste er at deletilgangen/prisen. Du kommer til å ødelegge masse, men det ordner seg hvis du har en kurant heli som mange forhandler.

        Comment


        • #5
          E-Sky HoneyBee King, noen som har formening om hvor bra eller dårlig denne er? Tenkte på å ha et lite billig et ved siden av mitt større helikopter.. Ser at den har halerotor som er drevet av hovedmotor med en servo på, istedefor en halemotor noe jeg synes virker lovende.. samt separat elektronikk istedefor en 4-i-1 boks..

          Lars

          Comment


          • #6
            Jeg endte opp med en HB King 2 (første heli) som jeg bestilte fra UK. Veldig fornøyd med den så langt og den kan oppgraderes til T-Rex 450 standard. Det er alltid litt vind der jeg flyr med kjedelige vindkast, men er overrasket over hvor godt det ligger i luften selv med vind.

            Det eneste minus med ferdigpakken jeg kjøpte er at den inneholder kun standard fjernkontroll og må kjøpe ny når jeg skal oppgradere til bedre gyro og servoer. Ellers så er det nok sånn at man får det man betaler for også når det gjelder helikoptere. Alle "billig-pakkene" inneholder "dårlig" utstyr som gjør det vanskeligere å kontrollere helikopteret. Det største problemet mitt så langt har vært at halen aldri står helt stille så det blir masse korrigeringer og hjernetrim på engang noe som er vanskelig i starten. (Hvis du har en bra Gyro får du masse hjelp med å holde halen i ro automatisk og kan konsentrere deg om å holde helikopteret i rett vinkel)

            Jeg vil anbefale å kjøpe en flightsim med fjernkontroll til PCen før du kjøper ordentlig helikopter, da vil du få mer flytid og mindre kræsj i starten. (kjedelig å måtte bruke mer tid til å reparere enn å faktisk fly greia)

            Comment


            • #7
              IKKE KJØP HELIKOPTERE MED EGEN HALEROTOR!!!!!!!!!

              DE ER ELENDIGE!!
              OG MOTORENE GÅR SUNT HELE TIDEN..

              Bare en advarsel, har hatt det en gang, og det ble den siste..
              Nå er det trex det går i
              Har virkelig blitt bitt av basillen

              Comment


              • #8
                Originally posted by kenzky
                IKKE KJØP HELIKOPTERE MED EGEN HALEROTOR!!!!!!!!!
                Helikoptere uten egen halerotor er så vanskelige å fly....

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Bols
                  Helikoptere uten egen halerotor er så vanskelige å fly....
                  Neida det går helt fint, LAMA har ikke egen halerotor.
                  Bruker kontra roterenderotor
                  =================
                  Runar Holm
                  www.maxmekker.com
                  =================

                  Comment


                  • #10
                    Skal du ha et lite 4ch heli, så vil jeg anbefale Walkera 5#6, nå har jeg ikke prøvd det. Men har lest veldig mye om det på nettet. Og det virker som et bra heli.

                    Selges på eBay:

                    Error Page | eBay

                    Har selv kjøpt et slik fra den karen der, og det er ankommet olso, og slapp unna tollen som bare det. Venter bare spent på det nå

                    Hvis 5#6 er for lite, så kan 5#5 eller 5#5B være et annet alternativ, de er ca halvparten så liten som lama, men ca dobbelt så stor som 5#6.
                    Attached Files
                    www.stigern.net

                    Comment


                    • #11
                      Hva med dette da? http://globy.no/productview/19385318/

                      Nå vil jeg ha et heli som jeg kan ha det gøy med og ikke blir
                      ødelagt så fort.

                      Comment


                      • #12
                        Det perfekte 4-ch helikopter er det nye Skyartec wasp v2 børsteløs motor og lipopakke

                        Har nettopp fått mitt nye skyartec wasp v2 4 ch..... jeg er i utgangspunktet helt grønn når det kommer til flyging men dette klarte jeg å fly nesten uten problem. Jeg fikk mitt rimelig på finn men ser de selger det på qxl nå.

                        Comment

                        Working...
                        X