Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny Radio/mottager

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny Radio/mottager

    Hei alle sammen.
    Første innlegg på forumet, og starter med et spørsmål. Jeg er rimelig fersk "helikopter-eier", men har allerede oppgradert mange ganger. Begynte med en Belt-CP, men har nå bygget to gromme T-rex'er (begge oppgradert fra 450SE). En blir jo rimelig fort "hekta" på dette her.
    Så til problemet, og det påfølgende spørsmålet. Jeg har allerede vraket og gjenbygget en av fuglene grunnet problemer med kontakt mellom radio og mottager. Radioen er en Hitec Eclipse 7, og mottagerne er henholdsvis Elctron 6 og HFD-08RO, begge fra samme leverandør. Jeg vurderer nå å oppgradere til 2,4 ghz, og spørsmålet er; hvilken bør jeg velge?
    De to jeg har vurdert er Spectrum DX7 og Futaba 6EXG. Er det noen begrensninger med en 6 kanaler fremfor 7? Etter hva jeg har skjønt slipper en den ekstra mottagerenheten (ekstra antenne enhet) når en velger Futaba, men jeg er usikker på om jeg trenger den syvende kanalen hvis jeg får lyst på større helikopter med tid og stunder?

    Ydmyk hilsen
    "crashpilot" Gorm

  • #2
    Jeg byttet til Spektrum DX7 å er kjempefornøyd med den. Kjenner ikke til Futaba sin. Bruker Spektrumen både i T-Rexen og Raptoren, å har ikke hatt glitch etter byttet. Eneste problemet med Spektrum DX7 er at den er svært vanskelig å få tak i. De fleste om ikke alle er utsolgt.
    Geir G
    -----------------------------
    T-Rex 600N Pro VBar
    Raptor 50 Titan
    T-Rex 450SE
    Spektrum DX7
    -----------------------------

    Comment


    • #3
      Hva med denne http://www.hobbyogfritid.com/mx-12-c...475-74245.html ?

      Ble anbefalt den selv, så fint hvis noen har noen innspill.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Robin_isak
        Hva med denne http://www.hobbyogfritid.com/mx-12-c...475-74245.html ?

        Ble anbefalt den selv, så fint hvis noen har noen innspill.
        Å gå fra en Hitec Eclipse 7 til en MX-12 er vel å gå feil vei. Kjenner ikke til MX-12, men det er vel en standard 6 kanals radio om jeg ikke tar helt feil.
        Geir G
        -----------------------------
        T-Rex 600N Pro VBar
        Raptor 50 Titan
        T-Rex 450SE
        Spektrum DX7
        -----------------------------

        Comment


        • #5
          Du kan bruke Spektrum sine 6 kanalers mottakere med DX7n slik at du slipper den "ekstra antennen"
          Hadde definitivt tatt en med 7 kanaler for å ha muligheten til å sette opp et nitro heli med governor.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tintin
            Hadde definitivt tatt en med 7 kanaler for å ha muligheten til å sette opp et nitro heli med governor.
            Da var den saken grei. Det var egentlig det jeg lurte på, om jeg trenger den syvende kanalen ved en senere oppgradering. Ser at enkelte nettbutikker "over there" har DX7 inne, kanskje jeg får legge inn en bestilling. Takker så mye!

            Comment


            • #7
              jeg har både dx6 og dx7, og dem kan jeg begge trygt anbefale.
              -StigD2
              *Calmato 40 -dx7
              *GWS E-Starter -dx6

              Comment


              • #8
                Da kan det virke som om "DX7-tørken" er over. Nettbutikkene over dammen får den inn i dag eller i morgen.
                Dermed er det en på vei til Gardermoen.

                Comment

                Working...
                X