Unconfigured Ad

Collapse

Hjelp med E-sky Robins22 - kræsj og ombygging

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hempkins
    • May 2007
    • 20

Hjelp med E-sky Robins22 - kræsj og ombygging

Fikk en Robins 22 fra Elfun for noen dager siden. Helt fersk på Heli, men flydd en del med faste vinger.

Modellen flyr helt fint rett fra boksen - litt trim på sender, så er jeg happy.
    Så blir jeg litt eplekjekk og skal fly utendørs - og ender til slutt rett i brosteinen i oppkjørselen fra god høyde så plasten spruter.

Så jeg finner ut at når jeg allikevel må bytte nesten alt, så kjøper jeg aluminiums-delene (Kjøpte alle delene som finns i alu.). Måtte også bytte ut mottaker/gyro (den 4 in 1-saken).

Så i praksis har jeg bygd en ny maskin, med bare motorer og servoer fra vraket.

Og så til problemet:

1. Jeg sliter litt med å finne ut av hvor på akslingen jeg skal skru fast "center holder", altså den delen som festene til nedre rotorblader er skrudd fast i. Fikk vite at de øverste skruene skulle inn i hullene på akslingen. Virker jo Logisk nok. Problemet da er at swashplate'n da tar borti den bakre motoren ved fullt utlslag "bakover" på elevator servo. Er det bare trangt og dårlig tilpassning eller er det noe jeg misser her ?

2. Hovedproblemet er at det er kul umulig å få modellen i nærheten av trim. Nå har jeg holdt på et par kvelder, og jeg er milevis unna noe som kan fly.
    Jeg hadde vel trodd at modellen skulle bli bedre med oppgraderings-deler og ikke værre ? Jeg skjønner jo at ting må trimmes - men dette er jo helt latterlig.
    Kan jeg ha gjort noe galt her ? Hvor begynner jeg i så fall å trimme ? Skal jeg skru på gain eller proportional først ? Hva med servo-ball-link'ene ? Skal jeg skru på de ? Finnes det et en grei prosedyre å følge for å få den i någenlunde trim ?

Eller er det noe jeg gjør helt galt her ?

Mvh
    Kenneth Hempkins
    Frustrert pilot
  • jop002
    • Dec 2006
    • 188

har hørt at den flyer dårligere med alu-deler
    Mvh Jan Ulrik Opheim

Comment

• Torben91
      • Mar 2007
      • 76

det er kun EN del som nytter å kjøpe i aliminium, og det er innershaften.
      alle de andre delene burde du bare kjøpe originalt.
      e-sky lama v3 (solgt)
      e-sky honeybee king 2
      .50 size fly

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Trenger nok nye akslinger, indre og ytre til min Lama. Finner bare stål. HAr du noe delenr?

Comment

• Torben91
          • Mar 2007
          • 76

her har jeg noen linker til vanlige akslinger til lama tintin:

denne her er jeg ikke helt sikker på om er outer shaft....
          e-sky lama v3 (solgt)
          e-sky honeybee king 2
          .50 size fly

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

De kjenner jeg, du mente en alu indre var bedre, det var den jeg var på jakt etter

Comment

• Torben91
              • Mar 2007
              • 76

det er den her:

e-sky lama v3 (solgt)
              e-sky honeybee king 2
              .50 size fly

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

Ok, men det er vel bare huben som er alu mot plast originalt, ikke akslingen..

Comment

• Torben91
                  • Mar 2007
                  • 76

ja det stemmer, men det lønner seg veldig å kjøpe den ettersom den med alu hub, ettersom den er veldig skjør i plast. bare spør andre folk som også har gått over til alu hub, eller som vet hvor mange ganger huben blir ødelagt i plast.
                  e-sky lama v3 (solgt)
                  e-sky honeybee king 2
                  .50 size fly

Comment

• Tintin
                    • Jan 2005
                    • 4631

Jojo, det er jeg med på men jeg har sluttet å kræsje med den her så plast får duge. Dog har jeg kjørt en god stund med kast i akslingene fra en utendørstur i vind så jeg tenkte fikse det og det er det bare nye akslinger som ordner.

Comment

Working...