Unconfigured Ad

Collapse

Problemer med Lama'n

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elysion
    • May 2007
    • 48

Problemer med Lama'n

Hei!
    Jeg har nylig kjøpt et E-Sky Lama v3 og det har fungert ypperlig til nå. Med Xtreme rotorblader, haleparti og inner shaft i aluminium tåler helikopteret ganske mange kræsjlandinger.
    Etterhvert som jeg har blitt bedre blir jeg også tøffere i trynet og prøver å fly i små rom og lignende. Det måtte jo bare gå galt til slutt, og nå har jeg et helikopter som bare går rundt og rundt sin egen akse mot venstre og ikke klarer å ta av.

Jeg er ikke sikker men jeg tror problemet ligger i de nedre rotorbladene. Jeg kan vri den rundt manuelt uten problemer med unntak av ca. hver 360 grader. Da må jeg over et lite hakk som jeg må bruke betydelig mer kraft for å komme forbi enn ellers.
    Etter å ha sjekket på hjulene under helikopter har jeg mulig funnet problemet. På tannhjulet som hører til de nedre rotorbladene (Gear & Shaft set B) er det tagger hele vegen rundt med unntak av ca 5-10 grader på hjulet, hvor det er så og si ikke tagger i det hele tatt. Det lille tannhjulet som det store tannhjulet roterer mot beveger seg ikke her, og det er når jeg går fra der det ikke er tagger til der hvor taggene begynner igjen at jeg må forbi et hakk. Dette er trolig fordi det lille og store tannhjulet må stille seg inn mot hverandre igjen slik at de passer.
    Nå har jeg ikke sjekket dette før, og for alt jeg vet skal det være slik. Det er derfor jeg tenkte å spørre dere om hva slags tanker dere har om dette?

Håper på raskt svar slik at jeg snart kan få min kjære Lama opp i luften igjen
    --E-sky Lama v3--
  • Elysion
    • May 2007
    • 48

Har funnet problemet nå, og det var ikke det jeg først trodde.
    Skruene som holder Inner Shaften fast til Gear & Shaft A var ikke skrudd helt fast, noe som gjorde at inner shaften satt litt løst og dermed førte til at helikopteret gikk rundt og rundt.

Men synes fortsatt at det er litt merkelig med tannhjulet og lurer derfor fortsatt på om det er normal at det er ca. 5-10 grader på hjulet uten tagger?
    --E-sky Lama v3--

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Nei det er ikke normalt. Du har nok slått dem av i en krasj.

Comment

• Elysion
        • May 2007
        • 48

Takk for svar.
        Tror jeg bytter hele hjulet, selv om jeg ikke legger merke til det når jeg flyr nå, men for å unngå evt. slitasjer i lengden
        --E-sky Lama v3--

Comment

• Nichlas
          • May 2007
          • 11

Hei! Har problemer med et slikt helikopter selv, og håper noen kan hjelpe.

Når man tilter forrover for å få litt fart, gir den full forrover en liten stund. Men så retter den seg opp, og når man da slipper stikka, så tilter den plutselig bakover...

Hva kan det være?
          ..ooOO - Nichlas Kristiansen - 81'mod. ukjent km.st.- OOoo..
          | e-maxx - HV-maxx - G1 | 2xTC3 (Drift & grip) | Micro-T | Picco-Z | DX3 |
          "So many hobbies, so little time.."

Comment

• Elysion
            • May 2007
            • 48

skjer det samme på min Lama, og jeg tror det bare er slik på et så pass billig nybegynner helikopter som Lama'n.
            Den er vel ikke akkurat bygd for stuntflyving, men heller for litt leking rundt i stua og for å få stikkefølelse.

Det som funker er å bare slippe stikka når den slutter å fly forover, også vente 1-2sek før du tilter forrover igjen. Pleier å funke for meg.

Har selv blitt så pass god med Lama'n at det kan bli litt kjedelig å fly etterhvert, og skal derfor invistere i en E-sky Honeybee King 2 snart
            har vært veldig fornøyd med min E-sky Lama, så jeg prøver meg videre med et nytt e-sky produkt
            --E-sky Lama v3--

Comment

• Nichlas
              • May 2007
              • 11

Ett nytt spørsmål har dukket opp under bruk av Lama'n... Den svaier/vugger litt rundt i sirkel nå..dvs. den hovrer ikke stille lenger.. Er det elektronikk eller ubalanse?
              ..ooOO - Nichlas Kristiansen - 81'mod. ukjent km.st.- OOoo..
              | e-maxx - HV-maxx - G1 | 2xTC3 (Drift & grip) | Micro-T | Picco-Z | DX3 |
              "So many hobbies, so little time.."

Comment

• kaiove84
                • Apr 2007
                • 145

Det er nok skjeve akslinger eller skjevhet i vekt-stanga som er på toppen

Comment

Working...