Unconfigured Ad

Collapse

Ubalanse i rotor/flybar på Vortex/Bell47

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atlemo
    • Jul 2006
    • 320

    #1

    Ubalanse i rotor/flybar på Vortex/Bell47

    Hei folkens!

    Jeg kjøpte nylig et av disse "dobbelrotors" helikoptrene til dager da vær og vind hindrer meg i å fly ute med flyet mitt.

    Har flydd litt heli før så jeg har rimelig bra kontroll på saken, og har ikke hatt noen nevneverdige kræsj.

    Saken er den at det blir fort ustabilt av seg selv virker det som. Noen ganger når jeg letter så har flybar forskjøvet seg (virker det som for meg) og heliet får ikke en stødig flight, nærmest rister. Etter litt justeringer går det greit igjen, men så plutselig hopper det rundt igjen.

    Er det en enkel måte jeg kan justere denne på? Og aller helst at den da står der mer enn noen minutter.

    Takker for tips.
    Atle Mo, Oslo
  • elektrodude
    • Sep 2006
    • 1342

    #2
    Er det vektene som flytter på seg, eller er det hele stanga som forskyver seg?
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment

    • atlemo
      • Jul 2006
      • 320

      #3
      Selve stanga som forskyver seg.

      Kan jo legge ved et foto om det hjelper:

      Last edited by atlemo; 28-05-07, 15:13.
      Atle Mo, Oslo

      Comment

      • atlemo
        • Jul 2006
        • 320

        #4
        Forøvrig noen som selger disse rotorbladene i norge?
        Atle Mo, Oslo

        Comment

        • kaiove84
          • Apr 2007
          • 145

          #5
          trodde at stanga stod fast jeg, gjør i alle fall det på min lama... har desverre ingen kjennskap til det heliet du har der

          Comment

          • atlemo
            • Jul 2006
            • 320

            #6
            Det er nesten identisk med lamaen, bare annet utseende.
            Den står jo fast, men med litt krefter kan den justeres.

            Plagsomt dette her.
            Atle Mo, Oslo

            Comment

            • elektrodude
              • Sep 2006
              • 1342

              #7
              Ja det er en "plastknute" som stanga går gjennom,ikke sant? ville prøvd å lime fast stanga til den plastknuten med CA lim f.eks
              Alt som kan fjernstyres.
              ---------------------------------------------
              The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
              Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
              Steinar Kvarme.

              Comment

              • atlemo
                • Jul 2006
                • 320

                #8
                ja, men først må jeg jo få den balansert igjen! Nå vil den ikke samma hva. Har også prøvd å bytte samtlige rotorblader uten hell.
                Atle Mo, Oslo

                Comment

                • elektrodude
                  • Sep 2006
                  • 1342

                  #9
                  er du sikker på att det ikke er en av akslingene som driver rotorblada som er skjeve da?
                  For å balansere flybar så må du demontere den fra rotorhode,og balansere den på eit knivblad eller lignende.Da vet du att den er OK.Om du har en digital vekt så ta og vei rotorbladene dine,og du vil se att vekten kan variere ganske mye.Dette balanserer du med å legge teip strimler på rotorblad som veier minst.Eg har selv en eflight kontra roterende heli som også var litt skjelven før balansering av rotorblad og flybar.
                  Alt som kan fjernstyres.
                  ---------------------------------------------
                  The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                  Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                  Steinar Kvarme.

                  Comment

                  Working...