Unconfigured Ad

Collapse

Problemer med Honey Bee CP2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 02tom
    • Jun 2007
    • 4

Problemer med Honey Bee CP2

Fikk mitt første R/C helikopter i går og har testa litt rolig å forsiktig. Var en tur ute i dag og brukte plenen min som base. Helikopteret landet litt hard rett ned på understellet en gang, og etter det så får jeg ikke opp farten på hovedrotoren. Mens halerotoren er like hissig som før, dermed så letter ikke helikoteret. Har kikket en del på hovedrotoren og ingen ting er knekt e.l. Men virker som motoren ikke får opp farta når den får belastning. Har tatt av "main shaft drive gear", og da virker det som hovedmotoren får opp farta. Kan det være tannhjulet på hovedmotoren som slurer på "main shaft drive gear"?
    Noen som har noe tips?

Takker for alle tips, og morro var det så lenge det varte
    Last edited by 02tom; 27-06-07, 21:27. Reason: skrivleif
  • JanFredrik
    • Sep 2006
    • 491

Originally posted by 02tom
    Fikk mitt første R/C helikopter i går og har testa litt rolig å forsiktig. Var en tur ute i dag og brukte plenen min som base. Helikopteret landet litt hard rett ned på understellet en gang, og etter det så får jeg ikke opp farten på hovedrotoren. Mens halerotoren er like hissig som før, dermed så letter ikke helikoteret. Har kikket en del på hovedrotoren og ingen ting er knekt e.l. Men virker som motoren ikke får opp farta når den får belastning. Har tatt av "main shaft drive gear", og da virker det som hovedmotoren får opp farta. Kan det være tannhjulet på hovedmotoren som slurer på "main shaft drive gear"?
    Noen som har noe tips?

Takker for alle tips, og morro var det så lenge det varte
    Prøv å holde det store tannhjulet fast, samtidig som du snurrer på rotoren. går det an å bevege på det, er det splinten igjennom hovedakslingen og hodet som er knekt. et ikke ukjent fenomen
    Jan Fredrik Bjordal
    www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

Comment

• 02tom
      • Jun 2007
      • 4

Originally posted by JanFredrik
      Prøv å holde det store tannhjulet fast, samtidig som du snurrer på rotoren. går det an å bevege på det, er det splinten igjennom hovedakslingen og hodet som er knekt. et ikke ukjent fenomen
      Hehe fant det akkurat ut, men takk for svaret...splinten var delt i to. Men var ikke akkurat tykke splinten da hehe. Får bestille en nye en da, eller finne noe annet keg kan bruke.

Comment

• JanFredrik
        • Sep 2006
        • 491

Originally posted by 02tom
        Hehe fant det akkurat ut, men takk for svaret...splinten var delt i to. Men var ikke akkurat tykke splinten da hehe. Får bestille en nye en da, eller finne noe annet keg kan bruke.
        Det går an å bruke en 1mm karbonstang, men jeg skiftet den ut med en binders. den holder mye lenger..
        Jan Fredrik Bjordal
        www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

Comment

• 02tom
          • Jun 2007
          • 4

Originally posted by JanFredrik
          Det går an å bruke en 1mm karbonstang, men jeg skiftet den ut med en binders. den holder mye lenger..
          Takker for tipset, så slipper jeg å vente på nye deler.

Comment

• TittenTeit
            • Jul 2007
            • 2

Hei,

Jeg kjøpte et CP2 Honey Bee helikopter i forrige uke, og i likhet med han som startet denne tråden, så skjedde akkurat det samme med meg etter ett par minutter.. Jeg klarte etter mye om og men å lokalisere feilen; splitnten var knekt, men hvordan får jeg byttet denne? Finner ikke ut hvordan jeg får tatt av delene som er festet til akslen?

Comment

• Bols
              • Mar 2007
              • 40

Originally posted by TittenTeit
              Hei,

Jeg kjøpte et CP2 Honey Bee helikopter i forrige uke, og i likhet med han som startet denne tråden, så skjedde akkurat det samme med meg etter ett par minutter.. Jeg klarte etter mye om og men å lokalisere feilen; splitnten var knekt, men hvordan får jeg byttet denne? Finner ikke ut hvordan jeg får tatt av delene som er festet til akslen?
              Hvis du bare skal bytte splinten, så trenger du vel egentlig ikke ta av noe. Splinten kan tas ut og settes inn uten å demontere rotorhodet.
              Hvis du ønsker å ta av hele hovedakselen, så må du ta av alle servolinkene og så fjerne den splinten som er under det store tannhjulet nederst

Comment

• TittenTeit
                • Jul 2007
                • 2

Originally posted by Bols
                Hvis du bare skal bytte splinten, så trenger du vel egentlig ikke ta av noe. Splinten kan tas ut og settes inn uten å demontere rotorhodet.
                Hvis du ønsker å ta av hele hovedakselen, så må du ta av alle servolinkene og så fjerne den splinten som er under det store tannhjulet nederst

Takk for svar! Problemet var at splinten var knekt i tre deler, og hvor den midterste satt fast i akslingen. Ved å løsne den nederste splinten, så fikk jeg tatt av hele akslingen og fjernet den siste delen. Brukte binders som anbefalt her, og den passet fint! Dog letter ikke helikopter ennå, men jeg regner med det har litt med justering av rotorblader å gjøre? Har hatt hele helikopteret i deler, så jeg er ikke overrasket om det må tunes litt her...

Comment

• 02tom
                  • Jun 2007
                  • 4

Mitt CP2 letter heller ikke etter at jeg har hatt hode av noen ganger for å fikse splinten som knakk.
                  Selv på maks hastighet så letter hallen litt men det tar ikke av. Noen som vet hva jeg må justere og hvordan evt. Takker for alle svar

Comment

Working...