Unconfigured Ad

Collapse

Trenger råd om kjøp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hjulvisp
    • Jul 2007
    • 5

Trenger råd om kjøp

Hei!

Jeg er nybegynner, og har planer om å si av noen kroner på heli.
    Tror jeg går for å kjøpe en av disse pakkene hos elefun:

Trex 450s:

Trex 450s:

Trex 450se v2:

Jeg vil på sikt ha et stabilt og godt heli. Bør jeg jeg gå for en 450SE v2 med en gang, eller kan jeg starte med en 450s og heller oppgradere denne etter hvert? Lurer fælt på hva jeg skal gjøre... Godt mulig jeg er helt på jordet når jeg vurderer disse modellene. Bør jeg heller kjøpe noe billigere?

Alle råd og synspunkter mottas med stor takk!

• esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Har du stripe å fly på / klubb i nærheten av der du bor?
    Siden du har tenkt å svi av noen kroner så får du stort utbytte av å gå for et 50-size fuelhelikopter først som sist, så kan du heller supplere med et lite elektroheli etter hvert. Det er ikke nædvendigvis så stor forskjell mellom å kjøpe en slik trex + noen batterier til å kjøpe ei fuelmaskin.
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• ehaga
      • Feb 2005
      • 1173

Originally posted by hjulvisp
      Hei!

Jeg er nybegynner, og har planer om å si av noen kroner på heli.
      Tror jeg går for å kjøpe en av disse pakkene hos elefun:

Trex 450s:

Trex 450s:

Trex 450se v2:

Jeg vil på sikt ha et stabilt og godt heli. Bør jeg jeg gå for en 450SE v2 med en gang, eller kan jeg starte med en 450s og heller oppgradere denne etter hvert? Lurer fælt på hva jeg skal gjøre... Godt mulig jeg er helt på jordet når jeg vurderer disse modellene. Bør jeg heller kjøpe noe billigere?

Alle råd og synspunkter mottas med stor takk!

Hei,

Alle Trex 450 modellen kan settes opp til å bli stabile. Dette avgjør du både med det mekaniske i helikopteret og hvordan radioen settes opp.

Det å kjøpe noe billigere synes jeg personlig ikke er lurt. Trex er et supert helikopter både for å lære seg og for mer "garvede" piloter. Det er relativt rimelige deler til trex'en også, samtidig som det er veldig mange som kan dette helikopteret. Selvfølgelig vil et større helikopter tåle mer vind (eks. en 50-kjerre).

Forskjellen mellom S- og SE-modellene er vel i grunnen at SE er ferdig "blinget". Dvs. at den har alt det ypperste av det Align lager av deler. Dette betyr også at det er dyrere å krasje. Hvorvidt den flyr bedre tror jeg ikke du som nybegynner vil merke noe til.

Min filosofi rundt oppgraderinger er :

- det er dyrt
      - ikke alltid at det flyr så mye bedre (i forhold til prisen du betaler)
      - enda dyrere å gå i bakken

... men jeg gjør det allikevel.

Kanskje det beste rådet jeg kan gi deg er å velge utstyr (servoer, radio og gyro) som andre kan hjelpe deg med. Bli medlem av en klubb og finn ut hvilket utstyr de benytter der. Som nybegynner vil man ha mange spørsmål og man trenger en del hjelp.

Lykke til med valget.
      - Erik -

------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Psyko-lefse
        • Feb 2004
        • 1438

Originally posted by ehaga
        ...at den har alt det ypperste av det Align lager av deler. Dette betyr også at det er dyrere å krasje.
        Akkurat det er jo helt motsatt i virkeligheten. En av de største fordelene med en Trex SE er at den er tilnærmet uknuselig. Aluminiumsdelene tåler omtrent alt, har selv krasjet disse så hardt at man skulle tro det bare var en klump med forvridde metalldeler igjen, men har enda ikke klart å ødelegge en slik del.

En typisk krasj med SE bør det byttes flybar, spindle, mainshaft, gir og understell. Denne listen blir vesentlig større med en plastmodell, snakker av erfaring
        Morten Smøraas

Comment

• Mathias
          • Feb 2007
          • 1122

Du blir nesten helt sikkert bitt av bling-basillen som er nevnt drøssvis av ganger her på forumet. Det billigste er å kjøpe bra utstyr med en gang - det er mye billigere enn å begynne å blinge i ettertid.

Uansett hvilken pakke du velger, så sørg for at du bytter ut/får med Spektrum DX7 istedet for Optic 6'en, den er ikke så mye dyrere uten servoer enn Optic'en (600-800kr) + GY401. HS-55-servoene duger helt fint, men det beste hadde vært HS-65HB.

T-Rex'en kan som Erik sier settes opp til å være et stabilt og godt helikopter.

Uansett hva du velger, lykke til!
          Mathias
          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• hjulvisp
            • Jul 2007
            • 5

Originally posted by Mathias
            Du blir nesten helt sikkert bitt av bling-basillen som er nevnt drøssvis av ganger her på forumet. Det billigste er å kjøpe bra utstyr med en gang - det er mye billigere enn å begynne å blinge i ettertid.

Uansett hvilken pakke du velger, så sørg for at du bytter ut/får med Spektrum DX7 istedet for Optic 6'en, den er ikke så mye dyrere uten servoer enn Optic'en (600-800kr) + GY401. HS-55-servoene duger helt fint, men det beste hadde vært HS-65HB.

T-Rex'en kan som Erik sier settes opp til å være et stabilt og godt helikopter.

Uansett hva du velger, lykke til!
            Takk for svar alle sammen
            Prisforespørsel med DXt og GY501 er sendt elefun!

Comment

• hjulvisp
              • Jul 2007
              • 5

Originally posted by esmel
              Har du stripe å fly på / klubb i nærheten av der du bor?
              Siden du har tenkt å svi av noen kroner så får du stort utbytte av å gå for et 50-size fuelhelikopter først som sist, så kan du heller supplere med et lite elektroheli etter hvert. Det er ikke nædvendigvis så stor forskjell mellom å kjøpe en slik trex + noen batterier til å kjøpe ei fuelmaskin.
              Hei
              Ja, har både stripe og klubb i nærheten. Har planer om å melde meg inn i Løten MFK. Fuel er for meg uaktuelt. Jeg vil ha noe jeg kan fly med "hvor som helst" uten at jeg plager folk med støy.

Comment

• Mathias
                • Feb 2007
                • 1122

Takk for svar alle sammen
                Prisforespørsel med DXt og GY501 er sendt elefun!
                Regner med at GY501 og DXt kun var slurv?
                Mathias

Comment

• hjulvisp
                  • Jul 2007
                  • 5

Regner med at GY501 og DXt kun var slurv?
                  I aller høyeste grad. Går litt fort på tastaturet i dag gitt...

Comment

• Mathias
                    • Feb 2007
                    • 1122

I aller høyeste grad. Går litt fort på tastaturet i dag gitt...
                    Hehe... tatt av iveren etter å kjøpe T-Rex tenker, jeg...
                    Mathias

Comment

• hjulvisp
                      • Jul 2007
                      • 5

Hehe... tatt av iveren etter å kjøpe T-Rex tenker, jeg...
                      Hehe, det er nok en viss fare for det ja!

Comment

Working...