Unconfigured Ad

Collapse

Trenger hjelp til Zoom 400 justering

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clibus
    • Jul 2007
    • 18

Trenger hjelp til Zoom 400 justering

Jeg har justert på disse to (som holder fast bladene) for å få bladene til å være like høye men det virker som om jeg har gjort noe helt galt for den har ikke så mye løft lenger selvom jeg justere pitchen på den. Lurer på hva jeg kan ha gjort galt her

Er det ellers noen som har noen fornuftige tips eller websider å vise til angåne justering og instilling av zoomen?
    Synes ikke den er så stabil som den sikkert kan bli
    (f.eks at når jeg gir gass så beveger halen seg litt til siden)

Takker for alle svar
    Attached Files

T-Rex 550 FBL --- T-Rex 450 FBL --- Blade mCPX v2
  • andersh
    • Apr 2003
    • 1734

Om du har justert på linkene i hodet må du sjekke maks og minimum pitch, samt tracking på nytt. Har du greie på disse tingene?

Jeg har en del info om ZOOM 400 liggende på websidene mine http://rc.andersh.com.
    Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• Clibus
      • Jul 2007
      • 18

Det jeg mener med "bladene like høye" er kallt tracking ja (enda en ting lært)
      Jeg har ikke så god greie på det nei, er ikke lenge siden jeg begynnte og jeg har ikke hatt noen hjelp av noen som kan det enda. Har vært litt gøy å dille med instillinger å finne ut av ting selv men nå er jeg igrunn litt lei av det.
      Jeg får sette meg ned å stille inn pitchen på nytt igjenn da skjønner jeg så må jeg kansje sjekke spindleshaften (har jo tross alt hatt noen små "gøye" nybegynnerkræsj)

De fleste ting er vell litt for tidkrevende å forklare på forumet, men det finnes vell kansje noen "guider" for begynneren om forskjellige justeringsmuligheter?

Forresten en meget bra side Anders mange gode nyttige tips og få der
      Last edited by Clibus; 21-07-07, 03:42.

Comment

• Clibus
        • Jul 2007
        • 18

Nå fikk jeg litt tid igjen til å fikse det opp så nå fungerer det fint igjen
        Det eneste problemet er at jeg får litt vibrasjoner i heliet på ca 50% throttle men når jeg gir litt mer forsvinner det helt og heliet flyr bedre en noen gang. Det jeg lurer på da er om det er viktig å få bort den vibreringen? Har ikke noe lyst til å forandre på det igjen når det endelig flyr så bra

Comment

Working...