Unconfigured Ad

Collapse

Nybegynner starten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wreen
    • Jul 2007
    • 5

Nybegynner starten

Heisann. Jeg er ny på dette forumet og lurer på endel

Joda, dere har nok hørt dette før men jeg føler jeg bare ikke helt finner de svara jeg lurer på.

Jeg er som mange andre fersk i rc helikopter verdenen og er på leiting etter mitt første helikopter.
    Det mange av ser ut til å gjøre er å kjøre disse "lama'ene" fra E-sky.
    De ser jo helt greie ut og sikkert en billig og greit start, men så spør mange folk om hva det neste helikopteret burde være, da er det mange svar å finne.

Det jeg har inntrykk av er at "Lama'ene" tilhører omtrent en klasse for seg selv og at det er rimelig lett å fly etter litt innstillinger. Derfor lurer jeg på om jeg muligens skal rett på en av disse t-rex'ene siden jeg ikke gidder å kaste bort 1200-1500kr på et heli og fly 1 måned for så å kjøpe en pakke til 5000kr.

Derfor lurer jeg på om det som nybegynner går greit å kjøre på en pakke til 5000kr, ja en av disse T-rex'ene eller noe. Blir seff å putte på disse "trening's pinnene" under for å ikke kante på første forsøk

Jeg bare håper på noen tips.

Har simulator som jeg kjører endel på, men enda ikke kjørt noe særlig med virkelige rc kopters.

Skal også på ferie til Sverige neste uke, blir vel noen dager i Göteborg sammen med samboeren. Burde jeg benytte sjangsen på å kanskje kjøpe noe der hvis det er billigere?

jaja, håper bare på noen kjappe tips
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Kjøp trex 450 SE med en gang. Du vil ikke angre. På sikt sparer du inn ekstrakostnaden pga lavere utgifter til deler som ryker på billig versjonen.

Lama er bortkastede penger. Du lærer å fly rimelig bra på 2-3 batterier og der var det bråstopp. Etter 10 batterier er du rimelig lei.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• muff
      • Oct 2006
      • 855

Hei Wreen velkommen til forumet.

Først vi jeg bare si at lama`n kan fort bli kjedelig, men det er likevel morro å a noe å fly med når det er storm ute "norsk sommer" ellers er det greit å fly en del lama om man ikke har tilgang til pc og simulator, men dette skjønte jeg at du hadde,

Jeg vil neppe tro at du sparer no spesielt med penger på å handle i Svergie, etter som det jeg har sjekket i Strömstad osv så har det ikke vært noe å spare der, men jeg kann varmt annbefale Elefun de er veldig hyggelig og om det skjer noe så hjelper de deg gjerne.

Du har bestemt deg for elektro?

eneste jeg kan si at legg litt penger i det når du skal kjøpe første gangen, det vil antagelig bli billigere i lengden. kvalitet koster penger, sånn vil det nok alltid være

Lykke til
      T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
      Yak 54 m ASP65
      Depron vrak ;)
      masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• Wreen
        • Jul 2007
        • 5

Takker for svar.

Høres ut som det å gå for noe litt dyrere pakker er lurere da, blir sikkert til det da.

Men siden du spør om det er elektroheli jeg har i sikte, så må jeg ærlig si at det var liksom bare der jeg trodde man burde starte.
        Men hvis det å gå for bensin også med engang er lurt, så kan det også vurderes.

Jeg er trosalt nybegynner, aldri prøvd noe stort bensin heli i virkeligheten og jeg trodde disse tilhørte de litt videregående folka.

Men uansett, er da på utsikt etter noe som er heller litt mindre komplisert og letter å fly. Ihvertfall som en start.

Men har dere noen flere tips så bare si ifra, jeg takker så mye så langt.

Mvh. Erik

Comment

• esmel
          • Dec 2004
          • 2830

I realiteten er det vel heller omvendt...selv om det er avhengig av hva en prioriterer når en kjøper helikopter. Det er enklere å fly et større fuelhelikopter enn et lite elektrohelikopter. Det er nok mest slik at folk kjøper mindre elektrohelikopter fordi det er noen tusen billigere i innkjøp.

Har du en klubb i nærheten som driver med helikopter vil jeg anbefale at du starter med et fuelhelikopter i 50 size så sant du har mulighet økonomisk.
          Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• geirgr
            • Jan 2007
            • 417

Er som Espen sier enklere å fly et 50 size, men problemet er nervene. Får fort litt ekstra skjelvinger når man flyr et større helikopter, pluss at det bråker mye mer. Jeg er selv veldig glad for at jeg begynte med en T-Rex. Hvis du ikke har alt for mye fritid til å dra på en flystripe, får du mye mer flytid på en t-rex da du kan fly denne nesten overalt. Spesielt på vinteren da det er mørkt stort sett hele døgnet.
            Geir G
            -----------------------------
            T-Rex 600N Pro VBar
            Raptor 50 Titan
            T-Rex 450SE
            Spektrum DX7
            -----------------------------

Comment

• muff
              • Oct 2006
              • 855

jeg begynte selv med fuel, og er veldig glad jeg gjorde det, men det er klart folk er forskjellig, og ta ting på forskjellige måter, klart et fuel helli bråker mere og kan virke litt mer skremmende, men et større helikopter er mer stabilt og tåler mer vind, vi bor jo trossalt i norge og kan vel ikke si vi har det beste været i verden hehe
              T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
              Yak 54 m ASP65
              Depron vrak ;)
              masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

Working...