Unconfigured Ad

Collapse

Esky king 2 undevisning

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • parat
    • Nov 2006
    • 15

    #1

    Esky king 2 undevisning

    Hei !

    Er det noen i bergen som kan hjelpe meg å tune en esky king2, samt gi meg en kjapp innføring i radioen.
    Har flydd en esky lama v4 nå en stund, men king 2 ble litt for avansert for en nybegynner.
    Betaler selvfølgelig for hjelpen.

    Mvh

    Parat
  • parat
    • Nov 2006
    • 15

    #2
    Er det ingen i bergen som flyr helikopter, som kan gi litt hjelp med innstilling.

    Comment

    • Apex
      • Jul 2007
      • 16

      #3
      Har selv samme helikopteret. Kjøpte det som RTF. Men det var ikke akkurat RTF... Måtte justere en del på servo-linkene mine, samt gyro'n for å få det flybart. Er selv nybegynner, men begynner å få taket på å fly litt.
      I begynnelsen når jeg skulle lette (før justering), så ville det bare gå bakover. Er det problemet du har også?
      ____________________________
      E-sky Honeybee King v.2
      Kyosho Piper Clipped Wing Cub

      Comment

      • parat
        • Nov 2006
        • 15

        #4
        Originally posted by Apex
        Har selv samme helikopteret. Kjøpte det som RTF. Men det var ikke akkurat RTF... Måtte justere en del på servo-linkene mine, samt gyro'n for å få det flybart. Er selv nybegynner, men begynner å få taket på å fly litt.
        I begynnelsen når jeg skulle lette (før justering), så ville det bare gå bakover. Er det problemet du har også?
        Hei

        Mitt går mer alle veier.
        Det virker egentlig veldig ustabilt, så ustabilt at jeg ikke tør å ta av skikkelig, har justert en del, men trenger tydeligvis litt hjelp her.

        Comment

        • Apex
          • Jul 2007
          • 16

          #5
          Originally posted by parat
          Hei

          Mitt går mer alle veier.
          Det virker egentlig veldig ustabilt, så ustabilt at jeg ikke tør å ta av skikkelig, har justert en del, men trenger tydeligvis litt hjelp her.
          Jeg turte heller ikke ta av skikkelig med mitt når det var "out-of-the-box".
          Når alt på senderen står i "0-posisjon", og du prøver å ta av. Hvilken vei går kopteret da? Det er vel ikke sånn at det varierer hver gang?
          Og en ting til: Har du treningsunderstell? Hvis ikke så anbefaler jeg deg å bruke det.
          ____________________________
          E-sky Honeybee King v.2
          Kyosho Piper Clipped Wing Cub

          Comment

          • Mademan
            • Apr 2007
            • 1086

            #6
            ...

            Hadde et lignende problem selv, her er noen sjekk-triks som hjalp meg ut=)

            -Ver sikker på at på halv gass så er pitchen ca 0 på bladene (hvis du ikke skal fly 3d kan den vere litt positiv).
            -På halv gass skal alle servo hornene vere nermest mulig 90 grader.
            -På halv gass skal også swah platen stå helt rett, den skal ikke lene seg noen veier.

            Hvis du setter opp heliet slik er dte nesten bare halen du kommer til å slite med=)
            Go Lower! Lower.... To Low!

            Comment

            • parat
              • Nov 2006
              • 15

              #7
              Originally posted by Apex
              Jeg turte heller ikke ta av skikkelig med mitt når det var "out-of-the-box".
              Når alt på senderen står i "0-posisjon", og du prøver å ta av. Hvilken vei går kopteret da? Det er vel ikke sånn at det varierer hver gang?
              Og en ting til: Har du treningsunderstell? Hvis ikke så anbefaler jeg deg å bruke det.
              Hei
              Har treningsunderstell "heldigvis" , men det er litt som du sier at det varierer for hver gang det "tar av" men jeg synes det har en tendens til å gå litt til høyre og bakover, kan på en måte virke som det er litt baktungt.

              Comment

              • parat
                • Nov 2006
                • 15

                #8
                Originally posted by Mademan
                Hadde et lignende problem selv, her er noen sjekk-triks som hjalp meg ut=)

                -Ver sikker på at på halv gass så er pitchen ca 0 på bladene (hvis du ikke skal fly 3d kan den vere litt positiv).
                -På halv gass skal alle servo hornene vere nermest mulig 90 grader.
                -På halv gass skal også swah platen stå helt rett, den skal ikke lene seg noen veier.

                Hvis du setter opp heliet slik er dte nesten bare halen du kommer til å slite med=)
                ok
                servo hornene og swah platen skjønte jeg, men pitch ?
                Jeg er sikkert helt løk, men hva er pitch
                Jeg har justert som best jeg kunne etter bruksannvisningen, og der var det beskrevet hvordan man blir kvitt rotasjon og ubalanse i bladene.

                MVh
                Tom

                Comment

                • Apex
                  • Jul 2007
                  • 16

                  #9
                  Originally posted by parat
                  Hei
                  Har treningsunderstell "heldigvis" , men det er litt som du sier at det varierer for hver gang det "tar av" men jeg synes det har en tendens til å gå litt til høyre og bakover, kan på en måte virke som det er litt baktungt.
                  Siden det går til høyre og bakover, så foreslår jeg at du skrur ned linken som sitter fremst på kopteret. Ta en halv runde av gangen, og se om det blir noe bedre. Husk hvor det sto før du begynte å skru!

                  Når du gir throttle, ser det ut til at begge rotorbladene går i samme bane, eller er det ene høyere enn det andre? Det kan ha innvirkning på om det går til en av sidene.

                  Hvor høyt flyr du? Du bør komme deg ihvertfall 1,5 ganger høyere enn diameteren på rotoren. (I vårt tilfelle er det ca. 90 cm opp fra bakken)
                  ____________________________
                  E-sky Honeybee King v.2
                  Kyosho Piper Clipped Wing Cub

                  Comment

                  • strutings
                    • Oct 2006
                    • 442

                    #10
                    Originally posted by parat
                    ok
                    servo hornene og swah platen skjønte jeg, men pitch ?
                    Jeg er sikkert helt løk, men hva er pitch
                    Jeg har justert som best jeg kunne etter bruksannvisningen, og der var det beskrevet hvordan man blir kvitt rotasjon og ubalanse i bladene.
                    Pitch er vridningen på propellbladene og måles som oftest i grader
                    -=-Trondheim Mfk-=-
                    * Raptor 50 Titan (SE)
                    * T-Rex 450SE
                    * E-Sky CP2 (Solgt)
                    * Vortex
                    * E-Starter
                    * Slow Stick
                    * Spektrum DX7

                    No helicopters were harmed in the creation of this post

                    Comment

                    Working...