Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Er det noen i bergen som kan hjelpe meg å tune en esky king2, samt gi meg en kjapp innføring i radioen.
Har flydd en esky lama v4 nå en stund, men king 2 ble litt for avansert for en nybegynner.
Betaler selvfølgelig for hjelpen.
Har selv samme helikopteret. Kjøpte det som RTF. Men det var ikke akkurat RTF... Måtte justere en del på servo-linkene mine, samt gyro'n for å få det flybart. Er selv nybegynner, men begynner å få taket på å fly litt.
I begynnelsen når jeg skulle lette (før justering), så ville det bare gå bakover. Er det problemet du har også?
Har selv samme helikopteret. Kjøpte det som RTF. Men det var ikke akkurat RTF... Måtte justere en del på servo-linkene mine, samt gyro'n for å få det flybart. Er selv nybegynner, men begynner å få taket på å fly litt.
I begynnelsen når jeg skulle lette (før justering), så ville det bare gå bakover. Er det problemet du har også?
Hei
Mitt går mer alle veier.
Det virker egentlig veldig ustabilt, så ustabilt at jeg ikke tør å ta av skikkelig, har justert en del, men trenger tydeligvis litt hjelp her.
Mitt går mer alle veier.
Det virker egentlig veldig ustabilt, så ustabilt at jeg ikke tør å ta av skikkelig, har justert en del, men trenger tydeligvis litt hjelp her.
Jeg turte heller ikke ta av skikkelig med mitt når det var "out-of-the-box".
Når alt på senderen står i "0-posisjon", og du prøver å ta av. Hvilken vei går kopteret da? Det er vel ikke sånn at det varierer hver gang?
Og en ting til: Har du treningsunderstell? Hvis ikke så anbefaler jeg deg å bruke det.
-Ver sikker på at på halv gass så er pitchen ca 0 på bladene (hvis du ikke skal fly 3d kan den vere litt positiv).
-På halv gass skal alle servo hornene vere nermest mulig 90 grader.
-På halv gass skal også swah platen stå helt rett, den skal ikke lene seg noen veier.
Hvis du setter opp heliet slik er dte nesten bare halen du kommer til å slite med=)
Jeg turte heller ikke ta av skikkelig med mitt når det var "out-of-the-box".
Når alt på senderen står i "0-posisjon", og du prøver å ta av. Hvilken vei går kopteret da? Det er vel ikke sånn at det varierer hver gang?
Og en ting til: Har du treningsunderstell? Hvis ikke så anbefaler jeg deg å bruke det.
Hei
Har treningsunderstell "heldigvis" , men det er litt som du sier at det varierer for hver gang det "tar av" men jeg synes det har en tendens til å gå litt til høyre og bakover, kan på en måte virke som det er litt baktungt.
Hadde et lignende problem selv, her er noen sjekk-triks som hjalp meg ut=)
-Ver sikker på at på halv gass så er pitchen ca 0 på bladene (hvis du ikke skal fly 3d kan den vere litt positiv).
-På halv gass skal alle servo hornene vere nermest mulig 90 grader.
-På halv gass skal også swah platen stå helt rett, den skal ikke lene seg noen veier.
Hvis du setter opp heliet slik er dte nesten bare halen du kommer til å slite med=)
ok
servo hornene og swah platen skjønte jeg, men pitch ?
Jeg er sikkert helt løk, men hva er pitch
Jeg har justert som best jeg kunne etter bruksannvisningen, og der var det beskrevet hvordan man blir kvitt rotasjon og ubalanse i bladene.
Hei
Har treningsunderstell "heldigvis" , men det er litt som du sier at det varierer for hver gang det "tar av" men jeg synes det har en tendens til å gå litt til høyre og bakover, kan på en måte virke som det er litt baktungt.
Siden det går til høyre og bakover, så foreslår jeg at du skrur ned linken som sitter fremst på kopteret. Ta en halv runde av gangen, og se om det blir noe bedre. Husk hvor det sto før du begynte å skru!
Når du gir throttle, ser det ut til at begge rotorbladene går i samme bane, eller er det ene høyere enn det andre? Det kan ha innvirkning på om det går til en av sidene.
Hvor høyt flyr du? Du bør komme deg ihvertfall 1,5 ganger høyere enn diameteren på rotoren. (I vårt tilfelle er det ca. 90 cm opp fra bakken)
servo hornene og swah platen skjønte jeg, men pitch ?
Jeg er sikkert helt løk, men hva er pitch
Jeg har justert som best jeg kunne etter bruksannvisningen, og der var det beskrevet hvordan man blir kvitt rotasjon og ubalanse i bladene.
Pitch er vridningen på propellbladene og måles som oftest i grader
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment