Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hey, nyettopp finni ut at rotorbladene mine ligger i ubalanse.
De ligger helt fint når jeg har på lavest gass men når jeg begyner og gasse blir de ubalansert jeg vet hvem av rotorbladene som går oppover alt.
Hvordan fixe dette problemet??
14 år
Helikopter: Falcon 3D
Fly: Wing Dragon 4
Nitrobil: D10
Det første du bør gjøre er å sørge for at bladene er like tunge og har tyngdepunktet på samme plass. Søk etter Finless Bob's Helivideos på google. Han har laget en knall video om hvordan man gjør dette
Når du har balansert bladene, setter du på tape med forskjellig farge på samme plassen helt ytterst på bladene. Da vil du se hvilket blad som er i uballanse, og du kan enkelt justere på linkene til de har lik tracking.
Når jeg har balansert bladene mine er det også svært sjelden jeg trenger å justere tracking i tillegg så det er sagt
De ligger helt fint når jeg har på lavest gass men når jeg begyner og gasse blir de ubalansert
Det er vanskelig å få perfekt tracking hele veien på turtallet,
pga for mye slark i hodet på Falcon 3D (ihvertfall på mitt).
Hvis trackingen er grei (ett turn på riktig link legger rotorbladet enten rett over eller rett under det andre) ved ca midt-stikke (gass) så hadde jeg vært fornøyd.
Test trackingen i lufta, IKKE holdt fast på bordet eller lignende.
---------------
Falcon 3D
T-rex 450 SE
Raptor 50 Titan
Align 700 N
JR 9XII
---------------
Fikk lagd med en rullebane av papp men den fikk ikke stor nok fart til å fly så det krasja :P
Men nå har jeg balansert rotorbladene etter den tutten, det er litt ubalanse enda , kan jeg fly??
Rullebane??
Det er veldig vanskelig å få det helt perfekt. Kommer litt an på hvilke blad du kjører med også. Treblad kan være litt tricky noen ganger.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment