Unconfigured Ad

Collapse

Hvorfor T-Rex?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oppetikk
    • Aug 2007
    • 30

Hvorfor T-Rex?

Ser at de fleste som spør her på forumet om hva de bør kjøpe som nybegynnere, så ser jeg at de fleste sier: T-Rex

Er det fordi dette er en "inn" modell? Er den så mye enklere å starte med for nybegynnere enn andre modeller eller fabrikat?
    Er det fordi delene er rimligere?

Har selv kjøpt meg ett Belt-CP EK1H. Det er rimlige deler, det er på samme størrelse som T-Rex 450 og er lettflydd (sier han i klubben her i Kr.Sand som har prøvet det) Børsteløs motor osv.

Jeg har til og med klart å lette det he he..

Men, jeg sier for all del at en ikke skal anbefale T-Rex, for det har ikke jeg kompetanse til å uttale meg om. Jeg er bare nyskjerrig her
    Det er vel trender i Rc miljø også..eller?

Med hilsen
    Fersking..
  • Psyko-lefse
    • Feb 2004
    • 1438

Trex'en anbefales vel fordi den er billig, velprøvd, gode kunnskaper om den tilgjengelig, kan vokses i, og holder høy kvalitet.

En Trex S f.eks er en meget god nybegynnermodell, og er milevis foran kvaliteten på den første Trex'en. Men finnes såklart andre gode alternativer, som Mini Titan.

Og avhengig av økonomi og flyområde har man også Trex 600 Nitro og Raptor 50 som gode nybegynnermodeller for fuel.
    Morten Smøraas

Comment

• retlaw
      • Jan 2007
      • 896

Trexen er da ikke noe billig iforhold til de andre småhelikopterene, men den er et fullblods helikopter som er stabilt å fly, har god mekanikk, er velpørvd, og kan det ingen andre små helikoptere kan i sin størrelses..

Tips:
      Finn det helikopteret du har lyst på og søk etter film av modelen i youtube.com eller video.google.com
      Deretter søker du på trex 450 og se forskjellen.
      Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• Oppetikk
        • Aug 2007
        • 30

Joda

Flotte og seriøse svar dette...

Men savner litt svar på dette med trender eller (moter) i RC miljøet.
        Jeg har i flere år drevet med RC båt. Deltat i flere NM og reist Norge rundt.

Her så jeg fort, at var det en båt som gikk fortere en de andre, var det mange neste sesong som stilte opp med denne. Selv om de kanskje ikke oppnådde de samme resultater.
        Det var faktisk ikke så mange, som prøvde andre modeller, men holdt seg til det sikkre.
        Jeg deltok i fire klasser og begynte etter vært å bestille båter fra Italia og England, med gode resultater...

Er ikke tvil om att T-Rex er en flott og god model å fly med, men kanskje det også er rimligere modeller som kan være ok å kjøpe for å teste om helikopter er noe for dem?

Begynte selv med V3Lama til 995,- Det var jo så lett å fly, at selv mor kunne fly det he he og det var vel etter noen timer med dette, jeg fikk lyst til å prøve noe bedre, men hadde alikevel ikke lyst til å bruke 6-7000 kr sånn i begynelsen liksom, så det falt på en Belt-CP for meg da til like over 4300.- inkl en enkel komputer radio fra Fatuba...

Comment

• Kingfisher
          • Feb 2006
          • 833

En av de gode grunnene for en nybegynner å velge T-Rex er instruksjonsvideoene av Finless. De hjalp iallefall meg i betydelig grad til å komme i luften,og ikke minst forstå hvordan det hele henger på greip, og det uten hjelp fra andre(ikke fordi jeg ikke ville ha det)
          Så mye som skrives om oppsett og justering av T-rex'en på forum som dette hjelper også mye for en nybegynner. Så er den et heli som en kan videreutvikle sine ferdigheter med. 450ien har jeg nå til å lære med(samt simmen) og med de medfølgende kræsj. Deretter omsettes de i praksis med 600en, uten alvorlige skader frem til nå.

S

Comment

• Kristian
            • Sep 2006
            • 109

Trend ja

Det er helt klart trender her i RC miljøet også ja! T-Rex er en av dem. Nå er det jo sånn at "alle" har en. Men det er mer et suppliment for en som kan fly enn en nybegynnermodell spør du meg (jeg mener da 450). Det er jo mye enklere og fly en 50. Helikopter har jo alltid vært en sånn "hopp i det" hobby. Der det koster litt og starte opp, men hvis du kjøper noe bra så er driftskostnadene lave (og du får solgt det igjenn om det skulle bli aktuellt). Særlig i dag, da man faktisk får bra utstyr til en grei pris (sånn var det ikke da jeg begynnte for 10 år siden). Det med trender er helt sykt. Det er det samme hysteriet hver gang det kommer noe nytt. Selv om man kan ta en Futura SE fra 1994 å fly like bra (kansje ikke i F3C, men til 3D tør jeg påstå at det stemmer). Og at det er nytt behøver absolutt ikke bety at det er bra! Særlig de siste årene har det kommet en del nye ting som ikke holder mål (vil ikke henge ut noen). Det er nok lurt å la ting bli prøvd ut over tid før man hopper på trenden.
            Last edited by Kristian; 24-08-07, 12:21.
            -Futaba 14 MZ
            -2 JR Sylphide 90 med Funtech Staysee kropper
            -Robbe Futura Nova
            -Robbe Futura Contest
            -Schlüter Champion
            -Schlüter Mini Boy
            -Schlüter DS22
            -Century Ninja ProMaster
            -TSK Mystar 46
            -X-Cell 40
            -Ikarus Piccolo
            -ZN Line Synergy
            -BVM Aggressor
            -Cheveron 60 på flotører
            -Yoshioka Model Factory Viking 40
            -Donut models Nexus
            -noen biler og båter

Comment

• -GAS-
              • Jun 2007
              • 1323

Trend er lik mote... er det ikke? Og jeg syns det er feil ordvalg for noe folk vil ha pga. kvalitet. Det som er mote er å blinge opp et helikopter for tusener av kroner uten at det har noen nevneverdige fordeler for flyegenskapene.

T-rex er blitt et kvalitetshelikopter og det er få som klarer å holde samme standard. Mange av de små heliene på markedet er som regel barn av T-rex eller nesten identiske kopier. Noen av disse har så dårlig kvalitet og er så unøyaktig laget at man må oppgradere for i det hele tatt å få flydd med dem, det skulle vært forbudt å selge slik søppel.

Så jeg mener at T-rex er ikke trend/mote, det er bare kvalitet, og kvalitet selger seg selv egentlig
              Christen
              http://jetsofnorway.com/

Comment

• Oppetikk
                • Aug 2007
                • 30

Nå vet ikke jeg helt hva ett T-Rex koster nytt. Men ser for meg at en 13-14åring ikke har økonomi til å legge så mye penger inn en slik hobby Christen.
                Men etter som jeg forstår fra deg, så er det ikke noe alternativ i en rimligere prisklasse?
                En annen ting er at du også mener at det meste av de rimlige er "søppel" Da lurer jeg også litt på hvor mange rimlige helikopter du har hatt siden du kommer med en slik tøff utalese?
                Dette ble tatt litt av emne da, men ble litt nyskjerrig her liksom he he

Comment

• -GAS-
                  • Jun 2007
                  • 1323

Kunne tenke meg at den kom ja........... Jeg er formann i en klubb med over 100 medlemmer og har holdt på med denne hobbyen i snart 27 år. Jeg har da sett denne utviklingen av de små heliene, jeg har da nok erfaring til å snakke om emnet, hvis jeg ikke hadde hatt det ville jeg ikke sakt noen ting.

Jeg skrev at noen.. merk "noen" av disse heliene er bare søppel.

Jeg holder meg heretter unna denne tråden

Edit: Nå forsto jeg det... du skal ha aksept fordi du har kjøpt noe annet enn T-rex.
                  Last edited by -GAS-; 23-08-07, 22:55.
                  Christen
                  http://jetsofnorway.com/

Comment

• roglan
                    • Jun 2007
                    • 90

Jeg kjøpte en T-Rex 450s pakke med futaba radio/mottaker til kr.5000,- hos elefun.

Er meget godt fornøyd med helikopteret, og angrer ikke på mitt valg så langt.

Comment

• Oppetikk
                      • Aug 2007
                      • 30

Nja, nå trenger jeg ikke noen aksept fra noen med tanke på de valgene jeg tar da, så det hadde ikke noe med det å gjøre. Synd du tar den vendingen for det var ikke intensjonen. Siden du også har så god erfaring som du da har Christen, så tviler jeg ikke på din kompetanse. Jeg var bare rett og slett nyskjerrig og det må jo være lov fra en nybegynner?

Comment

• Mossingen
                        • Mar 2007
                        • 42

Hei!!!
                        Kunne ikke dy meg, bare måte komme med et synspunkt jeg å.
                        Tror nok det er flere helikoptere som kan måles med f.eks T-rex, men siden T-Rex har blitt så utbredt er det lett å anbefale denne siden den er "trygg", man HVET rett og slett kvaliteten på denne nesten uavhengig om man har den selv eller ei. At det kansje begynte som mote skal ikke jeg utale meg om (personlig så føler jeg at å blinge opp modellen er det nærmeste vi kommer mote nå ) Kjøpte meg selv et raptor 50 da jeg var 15år siden det ble anbefalt, hadde såklart litt lyst til å "gå imot strømmen" å kjøpe noe som ikke alle andre hadde, men siden jeg skulle brenne av 10-12K på det og ikke hadde noe erfaring med hverken bil, båt eller fly (eller helikopter) så valgte jeg å gå for det trygge.

Vil bare nevne at for en 13-14åring så er de aller fleste foreldre medvillige til å "sponse" ungen, kjenner bla. flere skyttere, og ingen av dem har kjøpt og betalt geværene sine (somregel et .22 og et 6.5mm til rundt til rundt 20K for 6.5mm og ca 15K for .22). Tror nok hvis man "maser" litt på foreldrene sine så vil de nok sponse deg med et T-rex og muligens faren blir hekta å, hvem hveit.
                        Last edited by Mossingen; 24-08-07, 13:19.
                        <<Don't you know who I think I am>>

Hans-O.Bentzen

Comment

• Tintin
                          • Jan 2005
                          • 4631

Må bare backe Christen her.
                          Jeg har 2 Esky helier og 3 TRexer og har fulgt svært godt med siden jeg kjøpte mitt første Esky heli i 2004.
                          Javisst er det mange som har hatt problemer med rexene også og om det ikke akkurat er mote så er det i allefall en klar smitteeffekt når man ser hva andre flyr.
                          Slik jeg ser det er det derimot ikke fordi det er mote, men fordi det faktisk virker, i motsetning til en del annet.
                          Fortell meg gjerne om det finnes noen tilsvarende smittefeekt for andre merker, jeg tror ikke det, ikke i den klassen. Raptor 50 hadde det vel før 600N kom

Når det er sagt så tror jeg nok Esky er av de bedre i sin klasse når det gjelder elektronikk etc, men de har fortsatt et ganske stort steg igjen til Align om jeg sammenligner mine egne greier.
                          Den første skikkelig seriøse konkurransen til en TRex kom med Mini Titanen.

Dog er det slik at jeg er overbevist om at du kan ha skikkelig mye moro med Esky'en også (som jeg også hadde en stund) og jeg er like overbevist om at du etter en stund gjerne vil ha et annet. Og ja, det er dyrt med "skikkelige" greier.

Comment

• Free2fly
                            • May 2006
                            • 240

Ja helier.

synes E-Skys nye :http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...&kategoriID=24. burde vel være med. Ser jo ut som de kommer sigende etter,men det kommer vel i pris med både T Rex og Mini Titan Har ikke som Tintin slitt med to E-sky king.men prisen gjør jo sitt på drifting-siden den har til nå ligget godt under Align`s.Og hvem som er best er vel en smaksak. Og litt personlig, alle kjøper ikke samme bil??

mvh
                            vidar
                            Vidar

Div.

Comment

• Oppetikk
                              • Aug 2007
                              • 30

Artig

Synes det var mange og gode svar her.
                              Det er vel som de fleste hobbyer, alle har litt forskjellige meninger. De fleste her har jo den samme oppfattning om at T-Rex kommer best ut og det tviler jeg heller ikke på. Har ingen erfaring for å kunne si noe annet.

Takker for alle gode og seriøse svar her folkens

Comment

Working...