Min far har tenkt seg å begynne med helikopter og har ingen erfaring med dette fra før. Fløyet litt fly for mange år siden men har hatt ett opphold i hobbyen. Nå har jeg kjøpt en Realflight til han å det jeg lurer på er hva vi skal satse på av el helikopter? Han har ikke lyst på de små Twister utgavene med kontraroterende blader men en med cp og som kan brukes ute i litt vind. Hvordan er evt. t-rex 450, mini raptor titan eller Caliber 400e? Allel innspill motas med takk.
Unconfigured Ad
Collapse
Helikopter til nybegynner
Collapse
X
-
Helikopter til nybegynner
Mvh.
Ole Chr. Espedal
Kyosho Piper Cub
Hangar 9 P-51 Mustang
Great Planes Super Decathlon
Hirobo Shuttle Plus
Top-Flite P-40E Gold Edition
Kyosho Jet Illusion
Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
Mini Mag (Trainer for min far)
E-Flight AT-6 HarvardTags: None -
Hei,
Trex og TT sin Mini Titan er veldig bra. De tåler ikke veldig mye vind, da må man nesten ha et større helikopter. Men for all del, med erfaring kan man også fly i litt vind. Har en kollega som startet i vår, nå loop og roller han.
Men det lureste vil være å oppsøke en klubb. Da kan han få hjelp til oppsett av helikopteret og ikke minst instruksjoner når han skal i luften.
Lykke til- Erik -
------------------------------------------
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Futaba 18MZ -
Har selv en T rex 450 Se V2 og jeg flyr i ganske sterk vind uten store problemerDet eneste er at den kan hoppe litt opp og ned inimellom ved vindkast.
Jeg anbefaler V2 en på det vamreste. Har verdt i bakken mange ganger (mets pga dårlig radio - mottaker) men den flyr like deilig ver gang jeg har reparert den. Ikkeno å utsette på denGo Lower! Lower.... To Low!Comment
-
Originally posted by MademanHar selv en T rex 450 Se V2 og jeg flyr i ganske sterk vind uten store problemerDet eneste er at den kan hoppe litt opp og ned inimellom ved vindkast.
Ein kompis av meg har ein mini titan og den flyr bra den og..Mvh:
Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
www.folgefonnrc.ning.com
MA X-Cell Fury Extreme 90
Raptor 90 3D
Raptor 50 Titan SE
T-Rex500GF
T-Rex450SE V1
JR Pcm9XII m/2.4Ghz modulComment
-
Hei!
Har også T-Rex SE V2. Kjempeheli det, men bra utstyr er også noe som man trenger for å få den til å fly bra.
En liste med bra utstyr kan se slik ut:
1xT-Rex 450SE V2.
3xHitec HS-65HB.
1xGY401/Logitech m/Fut S9257 (evt billig og bra analog servo, Hitec HS-81micro).
x antall FlightPower EVO25 2170mAh 3S 11.1V Lipo.Mathias
Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8Comment
-
Det ser ut som om det går mest i T-Rex og det var det jeg regnet med. Han er helt nybegynner så jeg regner ikke med det går lengre enn til en loop kanskje men hvem vet. Var i Trondheim på Lørdagen å da så jeg på Caliber 400e. Dette så ut som ett fint nybegynner helikopter men jeg bare lurte om det var noen her som hadde erfaring med dette? Jeg har selv fløyet helikopter i to år men det er en Hirobo Shuttel+ nitro. Så jeg har litt erfaring men opsett av pitch curve og diverse små justeringer er det nok greit å få hjelp til. Det følger sikkert med en sjapp og enkel oppsett foklaring til de forskjellige radioene som man kan begynne med så kan man se etter hvert.Mvh.
Ole Chr. Espedal
Kyosho Piper Cub
Hangar 9 P-51 Mustang
Great Planes Super Decathlon
Hirobo Shuttle Plus
Top-Flite P-40E Gold Edition
Kyosho Jet Illusion
Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
Mini Mag (Trainer for min far)
E-Flight AT-6 HarvardComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment