Unconfigured Ad

Collapse

Rotasjons retning på halerotor.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rambokiller
    • Aug 2007
    • 10

Rotasjons retning på halerotor.

Hei, jeg driver og plundrer med et haleror, som ikke vil gi meg så mye utslag som jeg vil i den ene retningen. Problemet kan løses ved og snu rotasjoenen på halerotoren. Slik at den roterer motsatt vei enn det som står i bruksanvisningen. Spørsmålet er om en slik operasjon vil kunne få uheldige konsekvenser i ettertid. Med andre ord: Har det noe å si hvilken vei halerotoren roterer?
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Originally posted by rambokiller
    Hei, jeg driver og plundrer med et haleror, som ikke vil gi meg så mye utslag som jeg vil i den ene retningen. Problemet kan løses ved og snu rotasjoenen på halerotoren. Slik at den roterer motsatt vei enn det som står i bruksanvisningen. Spørsmålet er om en slik operasjon vil kunne få uheldige konsekvenser i ettertid. Med andre ord: Har det noe å si hvilken vei halerotoren roterer?
    Retningen skal være oppover i luftstrømmen fra hovedrotoren. Du trenger ikke like mye utslag til hver side. Halen holder igjen for rotasjon fra hovedrotoren, dvs. at når du skal rotere den retningen som er "naturlig" for helikopteret, bruker man mye mindre pitch på halerotoren.
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• ragmag
      • Jul 2007
      • 82

De fleste helier har hovedrotorer som går med klokka og halerotor på høyreside av bommen.
      Da sparker halerotoren møkka på helien når den tar nede i bakken.
      ---------------
      Falcon 3D
      T-rex 450 SE
      Raptor 50 Titan
      Align 700 N
      JR 9XII
      ---------------

Comment

Working...