Unconfigured Ad

Collapse

Trex 450 se eller v2?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathias
    • Feb 2007
    • 1122

Originally posted by Mademan
    Må si jeg merket dårlig power her etter 2min på iddle og kun 2 loops...Det var ikkeno power når jeg var opp ned på den 3. så det gikk i bakken....Synets dette var svert skuffende sidne det var 25c, burde holdt vertfall 3 loops
    Var det Kong Power-batterier du skrev om nå?

Hvis det var tilfellet, så er det litt rart... Jason Chow som har testet ut disse batteriene i USA, som jeg har pm'et litt med, sier at han får 5min med hard 3D med KP'ene.

Video: http://www.jchowheli.com/home/wp-adm...flighttest.wmv
    Last edited by Mathias; 15-10-07, 14:57.
    Mathias
    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• Mademan
      • Apr 2007
      • 1086

Det var det. Ble ganske skuffet. Men det var bare 3. oppladning...kanksje de må "varmes opp" litt
      Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Om de er som AirThunder pakkene så krever de litt forvarming før man tar løs. De skal ikke behøve innkjøring som en del andre anbefaler, men de skal helst være et eller annet sted oppunder 40 grader mener jeg før man tråkker på, da yter de mest.

Comment

• Mathias
          • Feb 2007
          • 1122

Fikk prøvd KP vs Fp i dag. Var veldig vanskelig og avgjøre hvem som hadde mest power, men holder en knapp på FP foreløpig. De som gjorde Trex'n mest spretten var nok FP pga. litt mer power og mindre vekt - tror jeg...

Blir spennende å se hvordan det fungerer på litt mer hardere og avansert flyging.
          Mathias

Comment

• Arnee
            • Aug 2007
            • 11

Originally posted by Mathias
            Eneste jeg kan garantere at du må bytte ut etter hvert er batteriet som følger med i V2'kitet. Det er et helt elendig batteri som puffer seg opp etter få lade-runder uansett om du bruker balanserer og lader på 0,5C! På Helifreak kaller de disse Align-batteriene for "Mr. Puffy's".
            Bleh! Jeg som akkurat har kjøpt et slikt Align 22C batteri. Testa det i dag og wow for et drag jeg fikk i belt-cp'n min. Jeg har LED alarm på ESC'n min og når jeg fly med esky batteri får jeg LED warning og power drop med en gang jeg gir litt på. Snakket med support for ESC'n min (Hyperion Titan 35A PSW) og han sa at det eneste som kan trigge LED warning systemet er for lav spenning på batteriet.
            Med Align batteriet så fikk jeg inge LED warning enda jeg ga full throttle. (Flyr gov. mode med max el. rpm)

Jeg kan kun sammenligne dette batteriet med esky sin 2100mah 20C batteri og jeg må si at dette batteriet ga veldig mye mer power. Nå kan jeg fortsette med litt 3D igjen. Align batteriet er også ca. 20g lettere en esky batteriet.

Mener du at et annet batteri vil gi enda mer power eller er det slikt at Align batteriet gir bra power til det puffer? (5 ladninger??)

Har bare ladet det opp en gang og tok det litt lett nå på første flytur. Har lest en plass at man bør la batteriet få kjørt seg inn med noen ladninger før man begynner med rabiat 3D flyging.

Så nå har jeg få flyturer igjen før det puffer. Får vente til været er perfekt før jeg fly med det igjen slik at jeg får max uttelling av de resterende flyturene mine

Comment

• Mathias
              • Feb 2007
              • 1122

Hei!

Ja, kan tenke meg at det ble litt drag på Belt CP'en med det batteriet i forhold til det gamle batteriet ditt. Belt CP'en er jo endel lettere enn Trex'en. å da blir det nok litt mer futt med et T-Rex-batteri...

Det jeg mente var at batteriet hadde lite power i forhold til andre batterier, FlightPower f.eks. Og at det puffet seg opp ganske fort.
              Mathias

Comment

• Arnee
                • Aug 2007
                • 11

Hei!
                Det jeg mente var at batteriet hadde lite power i forhold til andre batterier, FlightPower f.eks. Og at det puffet seg opp ganske fort.
                Ok. Da skal jeg prøve å bestille opp et batteri til og teste det før jeg velger et merke som jeg går for. Må jo ha en 4-5 batteri av samme type for at det skal bli en times flytid.

Så du mener at FlightPower er noe av det beste man kan få til slike heli?
                Hvor kjøper du dem fra?

Comment

• Mathias
                  • Feb 2007
                  • 1122

Originally posted by Arnee
                  Ok. Da skal jeg prøve å bestille opp et batteri til og teste det før jeg velger et merke som jeg går for. Må jo ha en 4-5 batteri av samme type for at det skal bli en times flytid.

Så du mener at FlightPower er noe av det beste man kan få til slike heli?
                  Hvor kjøper du dem fra?
                  Ja, FlightPower er helt klart suverene batterier, det er det nok mange som kan gi referanser på. Er ikke for ingen ting at mange i 3DMasters bruker slike batterier.

Du kan få kjøpt de på www.technoflight.no, eller på www.readyheli.com i USA (finnes flere).
                  Mathias

Comment

• Arnee
                    • Aug 2007
                    • 11

Ja, FlightPower er helt klart suverene batterier, det er det nok mange som kan gi referanser på. Er ikke for ingen ting at mange i 3DMasters bruker slike batterier.

Du kan få kjøpt de på www.technoflight.no, eller på www.readyheli.com i USA (finnes flere).
                    Ser det finnes 2 versjoner av dette batteriet. En light versjon og en V-Power versjon. Nå gikk jeg for V-Power versjonen men det kan jo være at light versjonen er bra nok for min belt-cp.
                    Har du testet begge disse og kan si om det er stor forskjell?

btw. Endte opp med å bestille fra denne web shoppen: http://www.rcflightstore.com/product...roducts_id=761
                    De klarte å ta imot betalinga og jeg kunne også bruke æøå i adressen min
                    $7 I frakt.

Comment

Working...